kokemuksia ksenon lisäpitkistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja KiRu, 24.11.2009.

  1. KiRu

    KiRu Gearhead

    siis onko pitkissä valoissa ongelma se ksenonin tyyli hitaasti syttyä/kirkastua?

    Omassa autossa kun tehdas on päätynyt ns. bi-ksenoniin eli lamppu palaa koko ajan ja heijastinta siirretään riippuen onko pitkät vai lyhyet. Tämä luemma juuri siksi että pitkät olisi heti käytettävissä täydellä teholla. Samaisessa autossa tehdas on päätynyt lisäpitkissä halogeeniin ilmeisesti samasta syystä.

    Voisin ostaa ksenon lisäpitkät toiseen autooni mutta täälläpäin joutuu räpyttämään niitä koko ajan päälle ja pois vastaantulijoiden takia.. ja mahtaaks ne valot tykätä siitä koko ajan sytyttämisestä ja sammuttamisesta.. :eek:
     
  2. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    ei ne valot siitä ehkä tykkää, mutta joskus aiemmin on käsitelty samaa asiaa ja joku sanoi että hyvin ovat toimineet vaikka joutuukin räpyttelemään pois ja päälle..
     
  3. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Noissa sarjoissa (aftermarket) nuo tuppaa tekemään sen että hieman värisee valo kun syttyy ja tosiaan kirkastuu aikas nopiasti, tuskin ehtii se tie kadota alta =)

    Mutta jos olet juuri napannut pitkät pois ja lyöt miltei heti takaisin niin syttymis nopeus on parempi kuin Halogeeneilla, eikä kirkastumis ilmiötä synny.

    Muutamat hankkinu ja laitellu.

    Ekoissa noissa halppis xenon sarjoissa oli sitä ongelmaa että ei riittänyt välttämättä auton ohkainen virta johto sytyttämään aina molempia polttimoita, eli syttyi vain toinen. nyt ei ole moisia ongelmia ollut.

    Joskus ollut ihan kunnon Hellankin sarjoissa sitä että kun räpsii oikein tiuhaan, eli ns. kokoaika niin saattaa jättää sytyttämättä toisen tai molemmat. Mutta tällaista tilannetta harvoin tulee paitsi jos automaattivalot ja räpsäset nopeesti "oikeet" valot päälle.
     

Kerro tästä muillekin!