Kokemuksia Pt cruiserista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Chevy-74, 7.1.2006.

  1. virta

    virta Gearhead

    olevan, eikä kyl kovin usein oo myynnissä, ja samat yksilöt mitkä on kaupan niin on ollu jo aika kauan myynnissä.]<<

    PT ei ole kovin helppo auto myydä,,, menee kaupaksi vain itkemällä.On kokemusta kyllä vain bensamallin myynnistä,tiiä sit onko diesel parempi siinä suhteessa.

    Kai tuollaisen kansanauton myynti on helpompaa kun kysyntäpohjaa on enemmän.Myyntihomma vaikeuttaa vielä se että väri on tärkeä,väärän väristä erikoisautoa ei sit haluta.
     
  2. Antti P

    Antti P Gearhead

    No sehän ihan perinteistä että menee huonosti kaupaks jos on "jenkki"..

    Nestettä lisäsin kytkimeen ja aamulla emäntä töihin lähti.
    Katotaan kuin kaun toimii..
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    Nyt on kytkinremppaa aloiteltu. Ahdasta on ja aikaa meni akkua(kin) etsiessä.. Vänkärin penkin alta löytyi, hyytelöakku kyljellään köllötti.. :D
    Joutuu noita sähköpistokkeita irroittaa niin tuli sit mieleen ne amerikan poikain oppaat joissa aina ensiks ku rempan aloittaa pitää ottaa akun kenkä poies.. 8)
     
  4. Antti P

    Antti P Gearhead

    Laskin sit manuaaliaskista öljyt pois. Ohjekirjan mukaan Mopar Manual Transaxle Fluid olis oikea eväs? Propusta valui punaista automaatti öljyä ja vaihteet toimi hyvin? Olis itellä Mobil 220, Shell Donax TX ja Mag 1 ATF+4.
    Onkos kellään tietoo tuosta Manual Transaxle öljystä Viskositeetti, API, GL???
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ihan vaan tähän originaali topicciin , vanhemman pt :n 3 lovinen tomaatti on ilmeisesti bensan kulutukseltaan pienempi kuin tämä uudempi 4 pykäläinen , jossa se tiptronicci on ympättynä myös. Tämä siis lähipiirin tietoa.
     
  6. Antti P

    Antti P Gearhead

    No niin on laatikko käytetty irti ja kytkinsylinteri vaihdettu. Painelaakeri oli kyllä loppu, voiskohan aiheuttaa lämpenemistä ja sitä kautta rikkoa tiivisteet?
    Meinaan vaan ku näissä dieseleissä ja GT malleissa kai tuo sylinterin vaihto aika yleistä.
     
  7. Hamsteri

    Hamsteri 1st gear

    Löytyy PT -01 2.0l autom. ajettu 106tkm ja kokemuksista:

    Vaikka auto näyttää pienelle, painaa se kuitenkin lähemmäs 1600kg, kääntösäde on suuri, mikään raketti tuo ei ole mutta kyllä se vauhtiin pääsee asiallisesti, vaikka mieli tekisi siihen 2.4l turboon vaihtaakkin..

    Kovissa vauhdeissakin (max. 162km/h :lol: ) pysyy vielä tiellä eikä vaapu tms.
    Ruostetta minun yksilöstä ei löydy hakemallakaan, ei edes alkavaa missään pellinkulmassa, ovissa tai takakontissa, pohjaan en ole vilkaissut.
    Mitään ruostetöitä ei ole tehty tai suojauksista ei edellisellä omistajalla ollut tietoa, tai ainakaan itse tehnyt.

    Onhan siinä kuitenkin tyyliä.
     
  8. sampop

    sampop 1st gear

    Herttoniemessä on ainakin parempi palvelu...
     
  9. BoogieC

    BoogieC 1st gear

    Viime syksynä Saab 93T (-99) vaihtui PT Cruiseriin (GT -04). Toistaiseksi kummoisiakaan vikoja ei ole ilmennyt. Kulutus on kylläkin isonpuoleinen, väh. 10l/100km (noh, reippaasti on tullut ajeltua, kuten turposaapilla aiemmin). Madallettuna jämäkkä ajettava asfaltilla, sivuteillä mentävä varovasti. Ärsyttävintä tähän mennessä: sumuvalojen merkkivalo kojetaulussa liian kirkas. Niin, pitää vielä mainita että talvellakin olen Pt:ssä tarennut vähintään yhtähyvin kuin Saabissakin :)
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    Meillä ollu nyt puol vuotta emännällä peetee. 17tkm tullu ja sen kytkimen lisäks ei muita ongelmia. 6-8 litraa sataselle vie dieseliä.
    Kohta alkais olla katsastus niin näkee mitä vikoja löytyy.
     
  11. Antti P

    Antti P Gearhead

    Jahas,
    olis aika näköjään päivittää topickia ku pitäs kohta lähtee trailerilla hakee vaimon PT cruiser kotio.
    Laturin hihna ainakin ja voi olla myös laturi sökö.

    Auto kuukauden päästä kolme vuotta ollu ja meillä ollessa jo 101tkm tullu.

    Ei oikeen varaosa firmat voinu auttaa ku etu käteen yritin laturin saada.
    Pitäne purkaa pois ja etsiä sitten sopiva.
     
  12. 383

    383 Gearhead

  13. 383

    383 Gearhead

  14. jope5

    jope5 Gearhead

    kokemuksia pt cruiserista

    Meillä jonkun aikaa ollut diesel malli ja hyvin on pelannut.Mukava ajettava vähän niinkuin Mini pyörät nurkissa ei ole ylityksiä helppo ajella parkkipaikoilla ja todella mukava ajettava mutkaisilla pätkilläkin.Vie vähän polttoainetta maantieajossa ja erottuu hyvin massasta.
     
  15. Antti P

    Antti P Gearhead

    Kiitos vinkeistä 383 mutta diesel malliin ei löydy.
    Mulla bensa malliin varmaan omassa hyllyssä laturi. :D
     
  16. Antti P

    Antti P Gearhead

    Vapaa kytkin antautunut ja hihna, nyt uudet osat paikallaan ja kohta nokka kohti hämeenlinnaa.
     
  17. Antti P

    Antti P Gearhead

    330000 mittarissa ja suuttimet piti diesel huollossa käyttää.
    Ei käynnistyny pakkasella ilman lämmitystä.
    Tänä aamuna -23 ja piti testata lähteekö, ja lähti käyntiin :D
     
  18. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    No nyt täälläkin körötelty muutama viikko CRD PT:lä. Tänään, kun tuli taas pakakset, niin eipä lähtenykkään käyntiin. Tais akku sanoa sopimuksen irti. Mites kauan tommonen hehkuttaa parinkympin pakkasilla? Onko tässä alettava katkomaan hehkutkin. Missäs tuossa on hehkujen rele? Liian uutta tekniikkaa...
     
  19. Ronkeli

    Ronkeli Gearhead

    Ekan mallivuoden bensacruiserilla (+autom) on nyt reilut pari vuotta ja n.50tkm cruisailtu.
    Ei oikeastaan juurikaan pahaa sanottavaa, tukivarsien pusliakin on vaihdettu vasta kertaalleen ja muuta remonttia ei ole vielä ilmaantunut.
    Laiskahan toi tietysti on, siitä ei pääse mihinkään mutta jos/kun nyt kuitenkin ns. nykyauto pitää taloudessa olla niin omaan silmääni ainakin yksi niistä harvoista 2000-luvun jotka ulkonäöllisesti ja tyylillisesti miellyttää.
    Käytännölliseksikin tuota voi kehua, irrotettavat takapenkit tekee autosta muutamassa minuutissa "pienen hiacen", eli ei ihme että näistä on värkkäilty melko paljon deliveryjä :lol:
    Iso oviaukko ja korkealla olevat jakkarat saa myös isot plussat tällaiselta reilumman kokoiselta kuljettajalta, eli autoon noustaan :)
    Ja mikä "helpointa" tämän auton kanssa, emäntäkin tykkää siitä 8)
     
  20. Antti P

    Antti P Gearhead

    Terve taas,
    eilen mittarissa 359991 ja 360tkm huolto tehty. Samalla eteen uudet jarrupalat ja renkaat. Alatukivarren takahelat antautumisen merkkejä näytti ja "watslink" takana hieman väljä. Pitää seuraavaksi ne vaihtaa.
    Sumu valot kytkin uusilla katkaisijoilla kun omansa ois tarvinnu vaihtaa,( on jo kahdesti tähän autoon ainakin vaihdettu aiemmin edellisillä omistajilla). Katkaisin on mielestäni kallis (n.200€) ja epäluotettavaa p#*ska laatua edelleen niin en uutta laittanut. Kaksi uutta katkaisinta maksoi liittimineen noin 5 euroa ja kestävät :D
    Vielä kun oikeesti löytyis jostain sellainen sarja jolla sais "kääntyvät eturenkaat" niin täältä löytyis varma tilaaja sarjalle.
     

Kerro tästä muillekin!