Kokemuksia uusista Daewoo-Chevroleteista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 9.11.2005.

  1. Warlord

    Warlord 1st gear

    Tere

    Kakkosautoa pitäisi hankkia ja pientä sellaista. No, oishan nää ex-Daewoot sentään chevyjä nykyään...

    Kokemuksia Kalosista tai Matizista?

    Eikä ole trolli.

    Ihan oikeesti.
     
  2. Tuomassss

    Tuomassss Gearhead

    Oma epäilys viitaten merkkiin (Daewoo) ei lupaavalta kuulosta..........kokemuksia ei kyllä kyseisistä malleista ole.
    Kuten ei tämäkään pönttöjen lisenssillä tekemä kiikku:
    http://www.chevyniva.ru


    ........Lada Nivan alusta...........Chevroletin suunnittelema koppa huom! suunnittelema. :cry:
    Osta ennemmin kolaroitu Niva ja tee kv. Trailblazerin kanssa....saat edes jtn. Chevrolettia. :wink:
     
  3. SmallBlock

    SmallBlock 1st gear

    Olipas tyhjentävä vastaus.
     
  4. Tuomassss

    Tuomassss Gearhead

    Viittasin vaan siihen että eiköhän nuo ko.mallit pohjaudu enemmin siihen Daewoon suuntaan kun Chevroletin kuten tuo toppapöksyjen tekemä Nivakin......ei siinä ole Chevroletia kuin pelkkä merkki.
    Elikkäs merkkiin Chevrolet ei omasta mielestä voi paljon varaa laskea ja tää on oma mielipiteeni.
    Daewoo malleista en sano mitään mutta Chevy Niva on ainakin täys paska!!
     
  5. rocketman

    rocketman Gearhead

    what else is new..? :odroll:

    EIköhän noinkin autot tee sen tehtävän mihin ne on suunniteltukin. nykyisin kaikki tollaiset corolla-astra-daewoo-vw-mazdat on kuin samasta muotista, eikä tänä tietokonesuunnittelun ja -tuotannon aikana laadussakaan juuri ole eroja, ainakin kun uutta autoa ostaa, niin toimiihan ne ja jos ei toimi vie takuukorjaukseen
     
  6. Tuomassss

    Tuomassss Gearhead

    No ei asiasta sen enempää......käykää joskus esim.Chevy Nivaa lähemmin tutkimassa/koeajamassa........selviää kyllä missä maassa on pääsuunnittelu tehty.
     
  7. eastwood

    eastwood 3rd gear

    sen verran kommentoin että hinta laatusuhde on ihan kohdallaan.nyky auto missä vikoja on montaa kalliimpaa merkkiä vähemmän.tullut seurattua maahantuonnista lähtien miten toimivat.kaikkihan riippuu siitä mitä tuon hintaisilta vehkeiltä odottaa,laittaa voi toki enemminkin rahaa kiinni muttei se auto siitä välttämättä parane
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Chevy matiz on ainakin konehuoneestaan hemmetin ahdas. Kattelin vaan yks päivä kaverin äiteen matizin konehuoneeseen, ja mietin et kukahan helvetti tähän remmit vaihtaa... Enempiä en tutkinu, mutta silmään tarttu ainaki hukkakipinä sytytys, en tosin sit tiedä onko siitä niinkään käytännössä mitään hyötyä. Vähemmän hajoavia osia kait.

    Kaveri sano että on ärsyttävän hiljainen auto, kun kuulee rengasäänet niin hyvin... (?) :eek: Mittaristo nissanmaisesti keskellä kojelautaa.

    Tehokkainkin matiz on kuulemma "laiska".
     
  9. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Ihan näppärä pikku-auto tuo Kalos on. Työpaikallani on sellaisia ei ole kyllä mitää valittamista ehkä koneessa voisi olla enemmän potkua. Pakkasillakin lämmin auto.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kahta en vaihda - chevrolettia ja vaihdetta!
    Ei, varmaan ihan soiva peli käyttöautona, mutta jos ite olisin chevrolet harrastaja, niin ehkä soisin sen mieluummin olevan Daewoo merkillä.
     
  11. darttipilotti

    darttipilotti 1st gear

    Ainakin joistain Voodoo-Chevroleteista on mystisesti kadonnut kaikki sähköllä toimiva yhtäkkiä.
    Mutta eiköhän ne oo samanlaisia kuin kaikki muutkin kaukoidän ihmeet. :)
     
  12. Nasu Peetu

    Nasu Peetu 1st gear

    Oli ihan pakko vastata, kun olen kokeillut kumpaakin kysytyistä vehkeistä.

    Tässä alkusyksystä kävin testaamassa tuota Kalos Sport+:aa. Oli kyllä oivallinen laite. Konehuoneessa on aivan varmasti riittävästi voimaa arkiliikennöintiä varten. Itse en mitään tuninkia harrasta, mutta ulkonäkö on kyllä vähintään kohdallaan! Muistettava on että kyseessähän on varustesportti ei mikään tehomalli. Ajettavuus on erittäin lähellä tätä uusinta Ford Fiestaa 1.4 koneella. Äänieristys vain on Kalossissa HUOMATTAVASTI laadukkaampi. Vaihteisto on tosin lähempänä Opelia (josta se vissiin onkin :wink: ) geometrialtaan kuin Fordin napakkaa pykälistöä.
    Sisätilat olivat positiivinen yllätys; kokoiselleni kuskille (188cm/100kg) löytyi riittävästi tilaa joka suuntaan. Sport+ paketti kasataan Turussa (myyjä tästä kertoi) ja se sisältää putkiston, vanteet, nahkasisustuksen, spoilerit jne, ja tämä ei lisää auton hintaa kuin parilla tonnilla!!!
    Laatuvaikutelma oli erittäin vakuuttava. Uskoisin tuon lyövän hinta/laatusuhteellaan monta kalliimpaakin autoa..

    Matiz. Tässäkin threadissa on tullut esille tietämättömyyttä ja arvailuja. Omasta mielestäni Pikku-Matin ominaisuudet ovat erittäin riittävät SIINÄ SEGMENTISSÄ MIHIN AUTO ON TÄHDÄTTY!! Litraisella koneella vasrustetulta autolta ei voi missään nimessä vaatia pro stockerin suorituskykyä liikennevalolähdöissä tai Enzon avuja mutkaradalla tai turbodiesel Passatin ohituskiihtyvyyttä moottoritiellä.. jne, got it? Matizin koti on kaupungissa ja urbaanissa lähiössä, mistä ehkä silloin tällöin poiketaan avarammille maanteille. Siellä tämä peukaloinen toimii mainiosti. Kaupungissakaan ei jäänyt koeajon perusteella jalkoihin. Kierroksia tietenkin pitää käyttää, mutta sehän on selvä. Ei moottoria silti huudattaa tarvitse. Kyllä tällä suorittaa moottoritiesiirtymätkin jos se ei ole se ainoa käyttöalue.
    Alusta oli jopa yllättävän kantava. Ei pohjaillut ja niiaillut (pikkuauton alustan yleiset ominaisuudet) edes neljällä hengellä. Vaimon Corsa tuntuu alustaltaan jopa heiveröisemmältä, vaikka siinä on joka nurkassa uudet kaasut ja alusta muutenkin kunnossa..
    Sisätilat ansaitsevat kiitosta; tilat yllättävät positiivisesti. Kun olin itse kapteenin paikalla, mahtui pitkäjalkainen kaverini vielä taakse heittämällä. Neljä kohtuullisen KORKEATA ovea tekevät autoon/autosta kulusta väljää ja helppoa. Näkyvyys kabiinista on kohdallaan. Ainoa miinus lienee sisäpuolella lyhyehköt penkit, eli istuinosa voisi olla pitempi ja tukevampi. Hartialeveyttä noin kapeassa autossa ei tietenkään ole liikaa, mutta kyllä tuolla pujottelisi vielä toppatakissakin. Äänieristys yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon missä kokoluokassa taistellaan. Ei varmaan riitä hifistille tai pumpuliperseille, mutta arkikäyttikseen kyllä.
    Laatuvaikutelma on jämpti, ovet lonksahtavat uskottavasti, maalipinta on parempi kuin monissa saksalaisissa "laatuautoissa", korin osat ja muovit istuvat nätisti, valitut materiaalit ovat kohdallaan jne.
    Hintansa väärti, aivan varmasti. Itse voisin ottaa ihan kumman hyvänsä, oma käyttöni lienee aika lailla sopivassa linjassa näille autoille. Eikä egoani tarvitse pönkittää tarvetta isommalla tai naapurin autoa komeammalla autolla, minun m*nani ei kutistu vaikka omistaisin Daewoo/Chevyn.

    Tähän saatanasti jotain hymiöitä.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos mä ostaisin tän Kiinan letukan niin välittömästi takalasiin helvetin iso amerikanlippu, cowboy hattu päähän, bootsit jalkaan ja sitten ehtoolla kuunteleen rockabillyä ruisinkiin :D
     
  14. Warlord

    Warlord 1st gear

    Ni mitä muuta voi odottaakaan...

    Ja kiitos Nasu Peetu asiallisesta vastuksesta. Täytynee käydä koeajolla. Tosin keväällähän lanseerataan se uusi pikkusedan Aveo.
     
  15. Konte

    Konte 1st gear

    Meillä on pihalla oikean Chevyn kaverina vaimon Matiz. Ihan kelpo auto kokoluokassaan. Ainoat miinukset on tulleet penkkien koosta (tuntuu kuin istuis jakkaralla, tämmönen 186cn kääpiö) ja vakiona tulleista Kumhon suvikumeista. Penkin vaihtoon ei ruveta mutta renkaiden kyllä. Talvikumeilla auto on dekadia jämäkämpi ajaa.

    Jos ajelee pääasiassa lyhyehköjä matkoja alle 100km/h nopeuksissa niin hintansa väärti. Olkoonkin, että itsekin hieman oudoksun bowtieta korealaisen mopoauton nokalla 8)

    Ehdotin vaimolle takaikkunatekstiksi "Kun kasvan isoksi, minusta tulee Chevy Van"....
     
  16. Tenox

    Tenox 1st gear

    Itse miettisin Matizin (jonka olen koeajanut sekä Daewoona, että Chevynä) sijaan tätä uutta Toyota Aygoa, joka on hinnaltaan likimain yhtä halpa. Minusta Matiz oli aika heikko esitys muihin pikkuautoihin verrattuna ja olen koeajanut aika monta sellaista. Tosin onhan se halvin.
     
  17. Route66_

    Route66_ 1st gear

    Mulla ei oo muuta tietoa/kokemusta matista paitsi että siinä on aivan helvatan ohuet pellit kaveri nojaili mutsinsa mattiin niin tottakai siihen etulokariin tuli sen perseen kokonen lommo :rotfl:
     
  18. Warlord

    Warlord 1st gear

    Joo kattelin samaa mut mun mielestä tojodan hinta alko nouseen kun laittoi samat varusteet kun paremmin varustellussa Matizissa. Eli tojodamaiseen tapaan perusvarustelu on melko vaatimaton.
     
  19. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Pitäiskö jenkkiharrastajan ostaa käyttikseksi kiinalainen koppimopo vain sen vuoksi että siihen on tumpattu chevyn logo..?! :odroll:
    Saahan tuollaisenkin hinnalla ihan oikeita amerikan autoja ja pelkästään rahallisesti daewoon arvo putoaa nopeammin kuin kasijenkillä ehtii bensaa polttaa.. Ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa mutta eiköhän pidetä koppimopot koppimopoina ja jenkit jenkkeinä!

    Tässä tuli enemmän kuin riittävästi omaa mielipidettä julki eikä siitä tarvi ottaa pulttia.. välillä vaan tuntuu että meinaa mennä puurot ja vellit sekaisin.

    Ihan sama kuin laittais Lada 1200L nokalle mersun tähden, ei se siitä miksikään muutu! :lol:
     
  20. Jasca

    Jasca 1st gear

    Onhan se totta, että tommosen Matizin hinnalla saa käytettynä aitoa amerikanrautaakin, joka on jo menettänyt suurimman osan arvostaan, mutta toisaalta jos haluaa vain kaupunki-/taajamakinnerin, jonka takia ei tarvitse itse nyrkkejään rasvata, niin... Matizissa kun on 5 vuoden takuukin.

    Jos mä oisin tommosta pikkukinneriä ostamassa, niin tekisin valintani ihan järkiperustein, en sen takia että keulalla on tai ei ole Chevyn merkkiä. Ja jos siellä nyt sitten sellainen sattuisi olemaan, niin ei mulle mitään traumoja siitä tulis, vaikka tallissa ihan aito Chevykin viettää parhaillaan talviunia!

    P.S. Pistää miettimään et onks osa jengistä tosiaan noi punaniska-jenkkihörhöjä että tunkee pienempää mahdolliseen koloon jonkin varteen otettavan vaihtoehdon ihan vaan sen takia, että se ei oo "aito" Chevy!

    - Jasca -
     

Kerro tästä muillekin!