Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä niitä kasattiin myös Itävallassa ja ainakin osa moottorivaihtoehdoista perustui Mitsuun.
     
  2. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Mulle kommentoidaan tosta Suburbanista todella useesti tyyliin: "pienmies tarvii jatketta vehkeeseensä.." Valinta kyllä tuli tehtyä ihan sen takia että on kytkettävä neliveto, jotta tietää että se varmasti on toiminnassa sillon kun (harvoin) sitä sattuu tarviin. Ja mitä tulee kaupunkiajoon noilla isoilla niin eipä paljon lepposempaa oo, niiku sanottu, automaatti vaihtaa kivasti, korkeemmalta näkee paremmin ja mikä mun mielestä on parasta: kun pistät vilkun päälle kaistanvaihtoa varten niin yllättävästi sitä tilaa vaan syntyy ;)
     
  3. downtown

    downtown 3rd gear

    onnistuu vielä kivemmin jos isoauto näyttää paaliin joutavalta paskaläjältä on kaistanvaisto lasten leikkiä oli kuinka täyttä tahansa siinä viereisellä kaistalla 8)
     
  4. captainpera

    captainpera 2nd gear

    iso auto/asunto

    Varmaan tästä pitäis muuttaa mahdollisimman pieneen yksiöön asumaan, että pääsisin kommentoimaan muiden asuntoja.

    Miks asut noin vanhassa ja isossa? Helvetisti menee rahaa lämmitykseen!! Onko tossa mitään järkeä?!

    Sama asia, kuin toi kateellisten ainainen kulutuskommentointi!

    :rotfl:
     
  5. gumppari

    gumppari 1st gear

    Niin tästä päästiinkin siihen asunto asiaan. Kumma kun munkaan kaveria ei tunnu yhtään haittaavan vaikka asun lähes yhtä vanhassa ok talossa mitä tuo auto on. Joo on vähän lahoa ollut ja katto vuotaa eikä eristyskään ole lähimainkaan matalaenergiatalon luokkaa.. eikä ole kuin tuplalasit ikkunoissa. Puulämmitteinen on (tulikiven leivinuuni) + suorasähkö. Mutta eipä ole kitinää kuulunut

    Mutta tuo auto! Hyi vattu mikä planeetan tuhoaja
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    harvapa sitä talojen kulutuksia mittaa.
    tuohon kaistanvaihtoon on tullut huomattua että kun haluan kaistalle niin kyllä ne väistää kattoo vissiin että pojankloppi rokit pauhatessa ei hirveemmi kattele kun vaihtaa kaistaa
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos mulle tuloo joku vinoilemaan että sullakin on tollanen mulkun jatke niin täräytän heti että ei suinkaan jatke vaan mitta :)
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tällä pallolla ollaan vain kerran niin miksi ei ihmiset tee mitä ITSE oikeasti haluavat,koska ihminen on lauma eläin,autot ostetaan sen mukaan mitä naapurustossa ajatellaan ja millä siellä ajetaan,sama kuin tässä harrastuksessa toiset ajaa ja harrastaa samalla,meikeläinen istuu vuodessa 8 h työpäiviksi autossa 2 kk työmatkoilla,miksi helvetissä en voi siitäkin nauttia vaan istua jossain variksessa kiroten työmatkoja. vuodesta 1977 jenkillä.
     
  9. tanyaore

    tanyaore 1st gear

  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    OHO. Nyt tää spämmääjä on saanu tuotettua ihan järkevän Suomenkielen lauseen, vaikkakin hieman OT.
     
  11. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Re: iso auto/asunto

    Hyvä vertaus! Eipä ole koskaan tullut kuultua, mutta sopinee lainata ideaa? :D
     
  12. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Asiaa! Vaatimattomuus kaunistaa! :lol:
     
  13. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: iso auto/asunto

    Tottakai! Vanha kaunis ja iso puutalo vastaa ainakin mun silmissä kunnon jenkkiautoa.

    Keskustan pieni yksiö onkin sitten vastaavasti kuin joku Varis tai Mikra. On ahdasta ja ankeaa, mutta vähän kuluu energiaa! Mikä onkin ainoa positiivinen puoli!

    Samat fiilikset molemmista. Tietenkään en halveksu kenenkään valintoja. Kukin tallaa tyylillään.
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Näin entisenä ja ylpeänä Wokkipannun omistajana ei voi olla kommentoimatta...
    Kiat ovat kokoonsa, suorituskykyynsä ja statusarvoonsa nähden kohtuuttoman janoisia kikkareita. Esmes kaikin puolin golffin kokoinen Cerato kuluttaa noin 10 l/100km kun golffilla saa olla jo aika taitava, jos saa kulumaan yli 7l/100km. Tämä johtunee suurin osin siitä, että autot ovat kulujen kurissa pysymiseksi kasattu vanhentuneella tekniikalla, lainailtu esimerkiksi vanhoista ooppeleista (?). Kuitenkin nyky turvallisuusstandardeihin pitää yltää vanhoilla patarauta ratkaisuilla, niin painoakin kertyy.

    Entinen Picantokin painoi melkein tonnin vaikka oli pienintä, mitä markkinoilta löytyi. Tonnin paino, kottikärryn pyörät ja älytön korkeus aiheutti, että kulutus rekan perässä ajettaessa 75km/h kulutus pyöri siinä vähän alle 7l/100km, tehdas lupasi 4,5l.... Oli siinä pataraudassa hyvätkin puolensa, eli käyttövarmuus, ensimmäisen 130 000 kilsan aikana ei tarvinnu perushuoltojen lisäksi tehdä oikeastaan yhtään mitään. Hyvä kertakäyttökehonsiirrin siis.
     
  15. sani

    sani 1st gear

    Niistä pensakuluistahan saa aina kuulla.Ja saasteista myöskin.
    nyt ostin käyttöautoksi 20v vanha capricen.
    Voi että sitä kateus.Kyllä sulla täytyy olla rahaa kun voit ajella tuolaisella autolla. Ja sit saastutat luonto. Onko ne ajatellut että uuden auton valmistaminen saastuttaa kans. ja jos joku osa menee rikki joutuu melkein puoli auto vaihtaa ja siinä ehjätkin osat heitetään pois.Onhan auto mikä on 20-50v vaha todella eko-auto
    Sanon joskus kun kyllästyttää että mitäs siinä marise, minähän maksan omat pensat et sinä tarvii niitä maksaa
     
  16. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Vapaa valinta.

    Perus Variksen / Anjoviksen hinta putoaa uudesta->4vuoteen enempi mitä saa polttoainetta kulumaan omalla käyttökikkareella (10-15L/100km max15tkm/v) ja sekin raha pitää tehdä työtä tekemällä.

    Auto on vain välttämätön paha mutta kun se toimeentulo on muuten mahdotonta hankkia , kävellen ei kerkiä polkupyörä ei kuljeta työvälineitä ja julkisetkuljetukset eivät toimi siti verottaja kiittää lisäämällä verokuormaa.

    Jos jollain pitää ajaa niin tee se edes hiukan massasta erottuvalla autolla.

    Kateus pitää ansaita ja säälin saa ilmaiseksi.
     
  17. JnZm

    JnZm Gearhead

    Muijan Neonin ovessa lukee "Assembled in Belvidere, Illinois". Mikä siitä sitten EI tee jenkkiautoa, ellei se missä se on valmistettu ja kenen toimesta? Mustangiakin on saanut rivinelosella, jos se siitä on kiinni. Sitäpaitsi Mitsu on käyttänyt Chryslerin suunnittelemia koneita. DOHC-koneissa ollut osaamista mukana Lamborghiniltakin. Eiköhän Neonissa ole enemmän Mersua, kun DaimlerAG:n omistuksessa tuohon aikaan olivat...

    Tsekkailin tossa yksi päivä ihan mielenkiinnosta noita automaailman "ensimmäisiä", ja piti todeta että on ne jenkit tehny ensimmäisenä aika monta asiaa, kuten vaikka turbon...

    Edit: Puhelin läpiä päähäni :D
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Piti ihan tehdä sellainen pikainen tutkimus aiheesta eli nettiauton hintapyyntiä selaamaan.

    Joo, anjoviksissa hinnanpudotus luokkaa 15-20 000€/4v eli 4-5k€/vuosi.
    eli pistetään vaikka 4500€ arvon alennusta ja jaetaan se bensalitran hinnalla vaikka 1,57€/l, ei tehdä mitään turhan tarkkoja laskelmia. Tuosta tulee 2866 litraa bensaa mikä tarkoittaa 20l/100km kulutuksella 14330km/vuosi ja 10l/100km kulutuksella sen 28660km/vuosi. Laskinko oikein?
    Yariksessa ei tule noin isoa pudotusta, kun ei ne uutenakaan maksa niin paljon. Mutta näkyy joku 2007 renault pudottaneen hintaansa paljon reilummin.

    :odroll:

    Mutta tuo ei tietysti kerro totuutta vaan suurin osa joutuu rahoittamaan autonsa lainalla. Ja laskin laskurilla huvikseni 27 000€ autolle rahoituskuluja, pari tonnia käsimaksua ja vanhasta romusta 500€ hyvitystä.
    4v maksuajalla kuukausieräksi 567€.

    No lasketaan 567€/kk, sillä saa em. bensanhinnalla 361 litraa bentsiiniä kuukaudessa. Mikä tarkoittaa isolla 20l/kulutuksella siis ~1800km/kk ajoa ja puolta vähemmällä kulutuksella (esim vaikka Astrolla) ~3600km/kk.
    Tietysti se uusi autokin kuluttaa jotain ja näköjään tuossa laskelmassa vuosikorko oli liian alhainen, nettiautossa tarjoileva santander tarjoaa reipasta 10% vuosikorkoa ja tuo lasku oli 5,5% vuosikorolla.

    Että kallista vai ei...

    Ja kun verrataan jotain 20v vanhaa käyttiscorollaa alle 7l/100km kulutuksella noihin, niin....
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko USAssa kasattu toyota camry sitten jenkkiauto?
    Entäpäs Ruotsissa kasattu Classic Chevy? Tai joku Israelissa tehty Kaiser?
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    on se ihme miten se ihmisiä kiinnostaa paljon vie? kyllä se mun mielestä on niin et jos ei tarvii kertoa paljon palkkaa nostaa ni ei tarvii myöskään kertoa paljon sitä kuluttaa ja mihin??? itseä rupee henk. kohtasesti vituttaa kun tullaan vinkuu et toi kuluttaa ja saastuttaa? omat on rahat. ajaa sillä hybridillä jos haluaa ja jättää meidät huonot ihmiset rauhaan.
     

Kerro tästä muillekin!