Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Työkaverilla on ihan pikkunen peruspaatti perusmotilla ja jos sillä jollottaa läpät levällään, vie se sen L/km.
    Äkkiä tulee kaljalle hintaa kun pyyhkäsee paikalliseen yhdelle.
    Onkohan tossa veneilypiireissä kulutus vai koko kova juttu, vai olkapäillä lojuvan villapaidan merkki...?
     
  2. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Noh noh :lol:
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites muuten on keskusteleeko ne vene piireissä, et monta litraa palaa tunnissa

    Ja onko siellä sama et kysellään jenkkiveneilijältä tai kettuillaan sille kulutuksesta vaikka se volvo-penta polttaisi paaaljon enenmmän ajohauskuuteen nähden
     
  4. Telipukki

    Telipukki 1st gear

    Tuohon olen itsekin syyllistynyt :oops: Tosin kuorma-autolla, enkä ole sen vuoksi kenenkään päälle ajanut.

    Kuljettajaurani alussa (10 vuotta takana, alussahan se on vieläkin) tuli ajettua Volvolla ja Scanialla, joissa oli molemmissa kolmilovinen laatikko, plus aluevaihtaja ja puolittaja siihen päälle. Scaniassa oli vaihdekaavio ikään kuin väärinpäin, joten kyllä siinä aluksi piti hieman katsella, mihin suuntaan keppiä laitettiin :)

    Suureen poljinkeskusteluun vielä: meidän pihalla liikahtelee trukki, jossa selviää pelkästään oikealla jalalla, kun tarvii painaa vaan kaasua.
    On siinä jarrupoljinkin, mutta se ei ole koskaan toiminut. Hydraulivedosta johtuen, trukki kyllä hyytyy varsin nopeasti, kun löysää kaasupolkimesta 8)

    Työmatkat kuljen polkupyörällä, sillä ajaessani käytän molempia jalkoja :wink:
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Eiköhän ne ole niitä tojotamiehiä jotka keskustelee veneidenkin kulutuksesta. Niillä on busteri uusimmalla nelitahti jamahalla ja 15 vapaa, kulutus mitataan matkassa sekä ajassa ja laiturissa sitten avataan keskustelua toisen bustermiehen kanssa ja vertaillaan kumpi vie nemmin, 50hv vai 60hv jammu. Vauhti/muskeliveneiljät ei paljoa kulutuksesta välitä, kunhan vehkeet pelaa niin kuin kuuluu ja vauhtia piisaa.
     
  6. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    pakko ajaa uudehkolla foordilla talvi, kenenkää perse kestä ajaa kunnon jenkil ympäri vuosen. ei ihan sanatarkasti mut lähelle.
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Pärseaukiset ei mainosta kulutuksia tai kannattavuutta..tai sinnepäin.
     
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Tuossa olisi kannattanaut lainata enempikin tuota tekstiä..
    Mutta tottahan tuo teksti on. Kyllähän miltei jokainen nykyauto varsinkin tämmöisellä pääkallokelillä on kuskin kannalta mukavempi peli.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Clark?

    Sellaisella joskus tuli koitettua ajaa, eikä siitä mitään tuu, jarrut hoituu hydrauliikalla, ilmeisesti ei oikeita jarruja edes ole.
     
  10. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    No en tiiä, opiskelijana ite oon ja '69 Falcon farkku kulkee kesät talvet 302+AOD tekniikalla. :odroll: Aika köyhänä ei ois ees varaa laittaa toista autoo. :poff:

    Bensaahan tuo tietysti syö enempi ku joku pikkukinneri mutta on varmasti kunnolla rakennettuna/huollettuna paljo halvempi muilta kustannuksilta että menee varmasti ainaki +-0 kokonaistilanne. :D
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Bensankulutus litraa/100km on sivuseikka, se kokonaiskalleus tulee siitä montako niitä satoja kilometrejä vuodessa tulee.
    Uuden auton ostaminen ja sillä vähän ajaminen on kyllä kanssa järkyttävän kallista mutta niin se vaan on ajaa 15l/100km vaikka 50 000km vuodessa. Molemmat siis kalliita.
     
  12. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Tekstiä ei ollut enempää, tuon asian tiimoilta. Nojoo, näillä keleillä ehkä, en tiedä sitten tarkoittiki hän juuri näitä talvikelejä vai yleisesti. En nyt sanoisi, että "kuskina oleminen ei ole mukavaa" kun kesällä ajelee jenkillä.
     
  13. Telipukki

    Telipukki 1st gear

    Ei vaan Jungheinrich, varmaankin jostain 2000-luvun alusta, moottorina nelisylinterinen diesel.
    Ihmeen hyvin se on kestänyt, vaikka käyttäjinä on ollut monenlaista luukuttujaa... :odroll:

    Clarkista ei ole kokemusta, kerran ajoin työmaalla Toyotan dieseltrukkia, joka liikkui vilkkaasti siihen mihin olin tottunut, jarrukin otti tosi hyvin, joten tietäähän sen, miltä se aluksi näytti; raksamiehetkin katsoi, että mitä tuo poika ryntäilee :oops:
     
  14. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ihan pakko kysyä, että paljonkos tuommoinen uudehko foordi maksaa ?
    Meinaan vaan, että minkämoisen määrän bensaa sillä saisi jenkkiin ?
    Noo, kulutuskeskustelua voidaan vaikka jatkaa tuolla: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=29&t=283937

    Ettei mene ihan ot:ksi, niin pari päivää sitten oltiin tallilla kun siihen saapui kaverin kaveri käymään. Katseli siinä vierestä "jaa, että pientä remppaa Pontiackiin" ja käveli sitten peremmälle Oldsin viereen "kenenkäs tää on". "Se on mun kesäauto" vastasin.
    Hetken kuluttua ryhdyin sitten peruuttelemaan Firebirdiä ulos tallista ja kuulin kun kaveri vastasi kyselijälle "joo, tää on Maken talviauto"
    Epäuskoisena heppu huudahti "talviauto! Toi tiehän on ihan peilijäässä!"
    Rauhallisesti huikkasin ikkunasta "niin se tuppaa usein talvella olla"
    Ilmeisesti tuli aiheutettua pienimuotoinen mielenjärkytys, että joku talvellakin tämmöisillä ajelee. :D
     
  15. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    on se kuitenki 90-lopun mondeo ja kutoskoneella, mun katekoriassa uudehko.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tosta firebirdistä: Iso sisko osti kanssa ekaks autoks trans am GTA :n. Ei ihan kaikki uskonut olevan hyvä idea, kun sillä piti kuitenkin ympäri vuoden ajella. Mutta kyllä se hyvin tuntu etenevän siskonkin alla, paitsi kun sen miehen Golf ei sitten pakkasilla enään käynytkään :D Sisko prkl joutu menee bussilla, että ukko pääs autolla töihin :D
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sun pitää muistaa sanoa sille aina, :poff: et osta jenkki pääsee pakkasellakin töihin
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No ne on eronnut jo.... Samainen ukko vi***** mulle aina ettei jenkkejä saa ikinä käyntiin talvisin. No mun Camaro oli niitten pihassa talven yli ja sillon ku se Golf hyyty, oli siis n.2viikon kovat pakkaset, ihan vittuillakseen löin akku kengän kiinni ja löin Camaron tulille :D Camaro oli kuitenki pari kuukautta seissyt ja sai tehdä kunnolla lumitöitä. Siinä oli sit hyvä totea et "Lähtihän se?, paas golfi tulille ni haetaan essolta sen kunniaks kahvit" :D Parasta oli et chevy pyörähti melkein 3 kierrosta ku oli jo käynnissä :D Joskus saattanut tän tarinan mainitakin jo..
     
  19. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    isäukko lykkäs mulle viimetalvena '98 farkkumondeon 2.5 kutvosella. oikeen hurja gt-malli. kehu että onpas poika sitten paljon järkevämpi auto kuin tuo caprice. joo. oli tosiaan joo. vei kyllä matkassa 3-4 litraa vähemmän kun caprice ja kulkupuoli oli pikkasen eri mutta suurin osa talviajosta on kylällä käyntiä ja muuta sekalaista. kulutus oli molemmissa sama noin 1 litran sisään, se mondeo hörppää ihan helvetisti talvisessa kyläajossa ainetta! viimenen niitti oli kun kävin sillä fordin pulkalla kaupassa, se paska ei taittunu ruutuun sellasesta kulmasta mistä capricella ei mitään ongelmaa. kiitti mulle riitti, caprice on parempi talvikäyttiksenä.
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    Jännä juttu, mutta monelle tuntuu tulevan yllätyksenä sekin asia, että että siellä Amerikan ihmemaassakin on lunta, ei pelkkää aurinkoa :poff:
     

Kerro tästä muillekin!