1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Kommentteja Jenkkiautoista...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    No mullapa onkin Oldsissa 9,8 litranen!
     
    Elky70, Marklin ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. Marklin

    Marklin Gearhead

    ^
    Isolohko :D
    Muutamallekin henkilölle oon joutunut selittämään, että "ei, 442 ei tarkoita moottorin kokoa"
     
    Gary Grand, ari vw ja raaseriruiseri tykkäävät tästä.
  3. Rusty

    Rusty Gearhead

    Myös Galaxien ¨500¨ tuntuu monille tarkoittavan viittä litraa.:D
     
  4. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    "Miks nuo ämiriikkäläiset ilmoottaa nuo tilavuudet niin hankalasti! Eikö tuonkin olis voinnu ihan suoraan pyöristää kolmeen litraan?" (kyseessä 289 :rolleyes: )
     
    Elky70 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tunnen inhoa kun jenkkifoorumeilla rupee olemaan noi 90-luvun tbi koneet jo 5.7 4.3 jne... Ja tottakai buickin 3.8.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kuutiotuumina oon kanssa sanonut kun on kyselleet koneen kokoa. Mukavaa katsottavaa kun laskuri yrittää hyrähtää käyntiin syytäen aivan mitä sattuu litramääriä :D
     
  7. Hellfirebird

    Hellfirebird 3rd gear

    Lähtiessäni kotoa olin irrottamassa lämmityspiuhaa Roadmasterista niin parkkiksen kulmalla roskakatokselta tuli talo-yhtiön toisen pään asukki-pariskunta (jota en ole ennen tavannu) ja katseista ois voinu luulla äkkinäinen että olis ollu suht tyypillinen negatiivinen asenne mut ukkeli huusikin mulle et "töräytähän meille oikee kunnon soundit!" no töräytinhän minä, ne tuhinat ilmoille mitä rimpuloista orkkisputkista lähtee :p
     
  8. maverick999

    maverick999 2nd gear

    Työkaverit jaksaa aina aukoa päätä Capricesta.
    "Tulee merisairaaksi tommosella ajaessa"
    "Kuulostaa siltä että 3/4 bensasta menee äänen tuottamiseen ja 1/4 tiehen"

    Puukyljistä tulee niin paljon kuittailua etten edes muista parhaimpia =)

    Täytyy vaan olla huumoriasenteella mukana jutuissa. Jotkut tykkää ja toiset ei voi sietää.
     
  9. leivonharri

    leivonharri 2nd gear

    Mulla oli Electra pendelöinnissä koko kesän.

    Kyllä se tuppaa olemaan työmaalla niin päin, että mä olen se joka pottuilee, "onpas sulla partakoneen näköinen auto" tai "tuollaisia tuli aamulla tusina vastaan samanlaisia", "Opel, saksalaisen insinöörin mielikuvituksellisuus yhdistyy maailman isoimman autotehtaan persoonallisuuteen", "onks huipputaloudellisessaa diisselissä kylymä?" jne lähes itsekeksittyä. Suhtautuvat minuun kun kylähulluun, niin eivät ota niin vakavasti.

    Bensankulutuksesta saa välillä jutella, välillä kun oon koittanut pienentää hiilijalanjälkeä ja kulkenut bussilla, niin jengi luulee, että "se on taas rikki" vaikka 20 000 kilsaan (tänä kesänä) vain rengasrikko on keskeyttänyt matkanteon. (toimii kuin Buick)

    Yleensä, kun ollaan käyty lounaalla, niin palaute on ollut positiivista. "On tää nyt vähä pervo" tai "tää on äijä" on mun mielestä hassuja kommentteja tavallisesta futismamman kuljettimesta. Yleensä porukka tykkää kasin höpinästä ja linttameiningista, vaikka se on vaan nuhanen 307 kun rikkinäisen, yksinäisen pakoputken läpi pöristää.

    Naapuri kommentoi parkkeerausrutiineista, että "ihan ku ruotsinlaivaa ajais laituriin".

    Joskus kun tarpeeks kauan "kehuin" nissaneita (mm. sellaisten ihmisten autoiksi, jotka tietävät paikkansa yhteiskunnassa ja käyttävät kondomia käskemättä), niin työkaveri laukoi jotain "isin totuuksia" miten "jenkit ei saa irti isosta koneesta tehoo samalla lailla ku japsit", joka... ...nojoo... veti aika sanattomaksi. Vähä niinku huutais et "hitto, kun suomessa on syksyllä pimeetä, perkeleen ilmastonmuutos"

    Tulipa sekavaa jorinaa taas, pardon.
     
  10. Hellfirebird

    Hellfirebird 3rd gear

    Tohon ajattelutapaan että "jenkkien isot tehottomat moottorit" niin on jollekin tullu kommentoitua takas tyyliin että isot amerikan autot onkin vähän semmosia henkilö-kuormureita... siksihän kuorma-autoissakin on tilavuudeltaan isot moottorit kun kokoa ja painoa liikuttelee herkemmin ja miellyttävämmin alavääntösellä isolla koneella. Isoissa kuormureissakin on monesti yli kymppilitranen pannu ja vielä ahdettu mut silti "vaan" esim. 480hp liikuttamassa isoja massoja.
    Onhan nuo jenkkien myllyt yleensä toki vanhanaikasia ja aikakaudesta riippuen tosi tehottomiksi tehtyjä tai taantuneita, eikä moisten autojen omistamista voi järkeväksi aina kuvailla, niin on helppo vihaajien vihata ;)
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand 3rd gear

    Tuota tehottomuutta mulle naureskelleelle 2 litraisen uuden Primeran omistajalle kuittasin joskus -95, että katotaan kumpi liikkuu pitempään...
    Silloin alla ollut -79 Camino näkyi rekisteritietojen perusteella liikkuvan edelleen.o_O ...Mitenkähän Primera?:confused:
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ja saahan siitä veekasistakin halutessa ihan kelvollisesti hevosvoimia ilman että kone on vielä äärirajoilla.

    Kaikkea pitäs verrata suorituskykyyn arjessa ja maantiellä. Se ei musta oo ikinä ollut heikko edes 307/305cid kunhan ei ylivaihde päällä lotkota vuoristotietä.
     
  13. leivonharri

    leivonharri 2nd gear

    Joo, toi ei ihan yksioikoinen totuus ole, kehno litrateho.

    1. Jenkeissä tehdään/tehtiin muitakin autoja kun noita fullsizelahnoja, aikalaiset neloskoneet, esmes K-autossa tai joku "Pinto-kone" ei oleellisesti ollut euro/japsi perheautojen koneita tehottomampia.

    2. Markkinoiden mukaanhan noita isoja koneita tehtiin, tällä hetkellä on vähän samankaltainen tilanne Ford Mondeon myyntimiehillä 1 litraisen ecoboostin kanssa, saa asiakkaalle tosissaan selittää, miksi noin isoon autoon noin pieni kone. Naapuritkin nauraa, että siinä menee joku säästöpossu. Osti ison auton, mutta ei ollut varaa kunnon kiukaaseen.

    3. Huipputeho ja urheilullisuus ei todellakaan ollut päälimmäisenä mielessä noita liikkuvia kirjahyllyjä suunnitellessa. Vaan pienellä bensalla tasaisesti liikkuminen.
     
  14. max

    max Gearhead

    Ihmisten vahingoniloisuus on merkillinen asia.Taannoin kerroin eräälle työkaverille että vien Chevrolet 454 moottoriin "dynoon" ja se säädetään, ja tämän jälkeen katsotaan kuinka paljon se tuottaa tehoa ja vääntöä.
    Sen verran tämä henkilö ymmärsi,että motti joutuu varsin koville vedoissa,ja totesikin että"saat sit kerätä moottorin osia pitkin lattioita"!
    Kun tämä tyyppi sit sai tietää,että oli menestystä,ja moottori ei rikkoutunut,niin pettymys oli valtava tällä henkilöllä,eikä halunnut kuullakaan koko sessiosta.

    Mikä mahtaa olla taudinkuva tällaisella ihmisellä?
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Kateus. :)
     
    Hoovee, belair66, Namelesscarguy ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Gary Grand

    Gary Grand 3rd gear

    Oli pakko kysyä Primerasta kaverilta:
    Kaveri tuumas että "Saat sen heti!"
    Minä: "Täh?!?"
    "Nii, se on seissy kolme vuotta tuolla tontin takapihalla kun ei menny leimasta läpi. nyt siinä on konekin jumissa. Saat sen."
    "Kiitos.. ... ei.."

    Oli kuulemma hyvä auto..
     
    Elky70 ja belair66 tykkäävät tästä.
  17. maverick999

    maverick999 2nd gear

    Tai kapeakatseisuus. Kun oma mielipidehän on aina oikea. Jännä miten joillakin on pakonomainen tarve kertoa kuinka muiden harrasteautoissa "ei ole mitään järkeä". Eipä ole tarkoituskaan olla, järki ja fiilistely ovat ihan eri asia, se vaan ei mahdu kaikkien päähän. Mahtaa olla kuolinvuoteella hauskaa muistella kun säästi bensarahassa ajamalla koko ajan 1,3l käyttöautolla =)
     
    FuryIII '71, Gary Grand ja Skoll tykkäävät tästä.
  18. Rusty

    Rusty Gearhead

    Meidän firman kaniassa on 11 litraisessa pannussa peräti 340 hevosta.:confused:
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Yli 9 litraa taitaa olla scaniassa jossa vaan 280 heppaa
     
  20. ata

    ata 3rd gear

    Ei nuo litrat ja kuutiotuumat aina muutenkaan mene niinkuin moni kuvittelee. Mun 2004-mallisessa Pontiacissa lukee kyljissä ja takaluukussa moottorin kokona "5.7" ihan litroina. Ja moni jenkkimies sitten toteaa, että jaa että 350 on koneena. Ei ole, vaan LS1 on 346 cid joka myös pyöristyy 5,7 litraan, kuten 350 cid:kin. Eri kone kuitenkin. Ei moni ymmärrä miten sekä 350 että 346 voi olla molemmat 5,7-litraisia, kun molemmat pyöristetään kahdella merkitsevällä numerolla ilmoitettaviksi litroiksi... tarkalleen ottaenhan 346 cid on 5,67 litraa ja 350 cid on 5,74 litraa.

    Toisaalta 70-mallisessa Pontiacissani on moottorina Pontiacin 350, joka ei ole 5,7-litrainen, vaikka rekisteri- ja vakuutustiedoissa niin lukeekin. Pontiacin 350 kun on oikeasti iskutilavuudeltaan 355-kuutiotuumainen eli siis 5,8-litrainen... (tarkalleen 5,82 litraa)

    No eipä sillä nyt oikeasti mitään merkitystä ole, tuntuu vain monia hämäävän... :)
     

Kerro tästä muillekin!