Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo samoin ympäri Suomea. Ja monta selvää paikkaa ollut ettei varmasti ole morjestus mennyt ohi.


    No eihän kenenkään ole pakko viittelöidä ellei halua...
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    kaprisesta on turha lapaa nostella nykyään...
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Joo, laatikkomallin Capriceja ei paremmissa piireissä pidetä oikeina jenkkiautoina vaikka ne on keskimäärin yli 30-vuotta vanhoja ja mikään rakenteellinen seikka ei erota niitä 60-70-lukujen vastaavista. Silti 80-luvulla 70-luvun jenkkiautot oli kuulemma täyttä ameriikaa :)
     
    viikinki75, passerby, jaketin ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 454440

    454440 2nd gear

    Tässä ois muutamia kommentteja, mitä mulle on tullut:
    - n. 70+ vuotias mummeli 440”4speed Cudasta; Tällaisia Plymoutheja oli aikanaan paljon taxeina
    - Museo Superbird: Olet sitten laittanut tollaisen siiven tohon... No melkoisen rakennelman olet tehnyt...Kattokaa millaisen siiven toi on väsännyt tohon...Melkoinen bensakrematorio...
    - Kireähkö isolohko Vette 3” putkilla ja Flowmasterilla: Meneekö toi tosiaan noilla äänillä läpi katsatuksesta? (lähes jokakesäinen kysymys naapureilta :)... Onko tossa oikein Veekasi? ...
    - Yleisiä juttuja: Ompa isot renkaat... Paljon vie bensaa?... Millainen toi on ajaa?...Ompas hieno auto, saanko ottaa kuvan :)
     
    kurko71, viikinki75, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ne on olleet varmasti hyviä aikoja! :D
     
    kurko71, viikinki75, rane58 ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    Mää kyllä reippaasti vilkuttelen käyttöautojen kuninkaalle aina
     
    DX, jariha ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juu, kyllä minäkin nostan kättä Capricen tullessa vastaan, kaikki paremman piirin tosiharrastajat eivät tosin niin ajattele.
    Lainaan omaa kommenttiani parin vuoden takaa "Morjestaminen tien päällä" - topickista:

     
    rane58 ja jariha tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suurin osa paremmista tosiharrastajista ajaa vaan pyhänä ja just ja just tankkaa auton itse. Siihen loppuukin.
     
    jaketin, 401 ja Skoll tykkäävät tästä.
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää luulen että tuo pätee melkein kaikkiin 80-luvun autoihin, jo uutena "erikoisautot" poislukien.

    Enpä muista että kukaan olisi morjestellut '93 GMC Typhoonilla ajellessakaan, tosin en minäkään sillä ajaessa tee aloitetta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. ata

    ata Gearhead

    No tiedä sitten mikä on tarpeeksi erikoinen, lähinnä tarvinnee olla tarpeeksi yleinen jotta porukka moikkaa. Jos itse olen liikkeellä 1970 Pontiacilla, niin usein jenkkiautoilijat morjestelevat, mutta jos olen liikkeellä 2004 Pontiacilla, niin eipä kädet nouse (elle ole joku tuttu tyyppi joka tunnistaa auton). Ehkä liian uusi tai luulevat ties miksi bemariksi... :) Molemmat kuitenkin coupemallisia takavetoisia ja V8-moottorilla ja tuo uudempi vielä väriltään aika huomiota herättävä (eli keltainen). En uudemmalla itsekään viitsi käsi ojossa ajella enää, vanhemman ratissa vastailen kyllä morjestuksiin.
     
  11. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Kyllä nyt kun olen ajellu veljeni Delta 88:lla niin kyllä käsiä noussu parjatuista muovikuorisistakin amerikkalaisista urheiluautoista Itse koitan pysyä hyvässä kunnossa käsiä nostellen etenkin kun vanha harrastepeli tulee vastaan
     
    isalmela ja rane58 tykkäävät tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itse ihan "kohteliaisuudesta" nostan kättä tosta käyttisvolvostakin koska eikai se käyttiksella liikkuminen miestä pahenna? Eli jos "törmäätte" hulluun mk2 v70 volvossa joka huitoo kun ajelette ohi ni morjestakaa vaan reteesti takasin, vaikken ois minä niin tuskin siitä ainakaan negatiivista palautetta saa :D
     
    onoff road, jaketin, miguelo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Joskus miljuuna vuotta sitten hämmästyin suuresti kun Dodge Chargerista nostettin lapaa kun kun olin Hornetilla liikenteessä(vaikka olikin hatchback ) . Siihen aikaan Hornetteja ei pidetty juuri minään.
     
    rane58, xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos vaan ehtii, monesti yllättää jostain ei-ilmiselvästä-harrasteautosta heitetty moro, ettei ehi.
     
    jaketin, rane58, Mokaman ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ole kuin ehkä pari viikkoa aikaa kun kehä1:llä morotin keltaista GTO:ta. Et kylläkään huomannut. :D

    Alla oli tosin 11 metriä ruotsinrautaa.
     
  16. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tänään kun kävin vilkaisemassa kylän juhannuskokkoa niin autolle takaisin päin tullessa huomasin jonkun koputtelevan Buickin "puukylkiä" ja kun menin lähemmäksi niin isoon ääneen ukko tokaisi että on ne aitoa puuta :lol: No en viitsinnyt sitten oikaista asiaa vaan annoin ukkelin luulla niitä oikeaksi:rotfl:Toinen sankari sitten siinä myös päivitteli että tälläinen auto vie kauheasti bensaa niin oli pakko tokaista että sehän ei kosketa kuin köyhiä ja niin kauan kuin ainetta saa kahvasta niin ei ole mulla hätä päivää :lol: Katsoi hiukan hitaasti kun meikäläinen pomppas auton ratin taakse ja lähdin hyvinkin arvokkaan näköisesti hiljalleen lipumaan parkkipaikalta pois:odbiggrin:
     
    viikinki75, Catrik, passerby ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tuo on ihan hyvä peruskuittaus bensankulutukseen, toinen on että "ei se haittaa, tässä on aika iso tankki". Vaikkei oikeasti olisikaan.
     
    HRTP, wilburi ja rane58 tykkäävät tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Eikä pidetä vieläkään :rotfl:
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ilomantsissa hattuvaaraan päin näytettiin skootterin kyydistä peukkua. Harmittaa kun en kerennyt reagoimaan.

    Bonnevillestä kuulin myös kommentin että ompa kone outoa tietä :D eikä ollut edes vittuilua.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei varmaan, kun eihän tuossa lauseessa ole päätä eikä häntää.
     
    viikinki75, miguelo, 12345678910 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!