Koneen hinta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buikki Palanteri, 14.3.2007.

  1. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Hierottiin kauppoja paikallisen purkaamon kanssa Chevyn pikkulohkosta 305 tai 350. Purkaamon kaveri väitti et olis 305 mut kone on ollu Chevy vanissa ni mä taas luulisin et on 350. Vai onko Chevy Vania tehty 305.

    Mut siis loppu hinnaks me saatiin puristettua 300€ et onko paha hinta ku kone on kumminki ajokuntosesta autosta ja eikä savuta tms. Mun mielestä ei oo paha hinta.

    Enhä mä kyllä tommosta konetta mihkää just ny tarvii mut jos hinta on halpa ni kannattaa ostaa semmonen vaikka varastoon. :lol:
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Onhan toki vaniakin tehty 305:lla!

    Laitapa tänne valunumeroa koneesta ni katotaan mitä se kertoo,mut uskoisin kyllä sitä purkaamon kaveria,etenkin kun tilanne on noin päin ja tuo hintakin tukee sitä et se on 305!

    Mut siltikää hinta ei ole paha ehjästä käyntikuntoisesta koneesta!
     
  3. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Joo täytyy laittaa valunumeroa sit ku saan koneen lunastetuksi. Rahatilanne ku on just ny finito. Mut enköhä mä sen jo ens viikoks saa hommattuu ku toi yks bisnes lähtee tallista kilometrejä veivaamaan.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Katotaanpa sitten mihin tulokseen raati taas tulee?
     
  5. blackfoot67

    blackfoot67 1st gear

    Ja kuka ehtii ensin :rotfl:
     
  6. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Pakko ostaa kun kun halvalla sai (Sulo Vilen)
     
  7. wildchild

    wildchild 1st gear

    Just myin oman 305 mosan satasella, kun ei muuten kelvannut... Ja oli ajosta nostettu pois keulilta..
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Eihän tollaseen olemattomaan "hintaan" tollasta edes kannattais myydä ellei oo sit todellakin armoton pula rahasta tai säilytystilasta tai oo ite sit oikein hövelillä lahjoitustuulella :wink:
     
  9. RB-440

    RB-440 1st gear

    Kyllä siitä melkein voi lähteä, että jos myyjä sanoo sen olevan 305, se ei ole 350. Muistellen vaan aikaa, kun kaikki suomeen tuodut Moparin moottorit oli vähintään '69 mallisia takoakselisia 440 c.i.d sixpack alakerralla, vaikka koneen kyljessä olisi lukenut mitä. Ja loput oli vissiin hemiä 8)

    Jos nyt oikeen pohdiskelee, niin ainut mahdollisuus tuollaiseen moottorin pienentelemiseen olisi, että autossa olisi jotain hassua, jonka takia ei uskaltaisi sanoa, että moottori on isompi, mutta mitäs semmoista kummallista Vanissa muka voisi olla?
     
  10. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    En kyllä maksais tollasesta moottorista ainakaan yhtään enempää.
     
  11. wildchild

    wildchild 1st gear

    Mulla oli ensin hinta kolmesataa, sitten 250, 200, 150, 100. Ja oli pari kuukautta myynnissä. Ihan toimiva, oli vaan tiellä tallissa, ja ajattelin myydä hinnalla millä hyvänsä pois, kun ei mitään käyttöä ollut. Satasesta ei tosin enää edes yritetty tinkiä :eek: Eikös kunnon suomalainen ostokulttuuri sitä vaatisi!?
     
  12. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, satasestaki täytys kymppi saara tingittyä. Vaikkei tietäid mitä on ostamassakan.

    Sillai päin määkin oon ymmärtänny että kaikki mitä sanotaan 305:ksi on 305 ja kaikki mitä sanotaan 350:ksi yms. on todennäkösimmin 305. Ostaissa. Myyvessä vissii toisiappäin...? :rotfl:
     
  13. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Missä hinnoissa muuten liikkuvat nuo toimivat (!) 6,2D:eet...?
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    1500e ja ylöspäin lähtevät ehjät 6,2d:t eli ihan sika vitun kauheen hintaisia,mut tehkääpä remontti tuollaiseen ni ehkä sen hinnan näkee hieman toisenlaisessa valossa :eek:
     
  15. samu

    samu 1st gear

    Jos halvalla haluaa 305:sen, niin kannattaa ostaa se viilu-ulkoverhoilulla. Ylimääräiset romut voi myydä täällä pois ja lopun voi kuskata romuttamolle euroja vastaan.
     
  16. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minullakin pihassa Vani 305 koneella (kansipahvi puhki?)...
    Näkeehän tuon koneen takaäästä suoraan kumpi on. Muistaakseni apumiehen puolella lukee 305 tai 350.
    Tosin itsekin ostin epähuomiossa 305 koneen 350:senä... Tosin hinta oli kumpaankin nähden kohtuullinen. Mutta siltikin vähän harmittaa yksi "turha" lohko nurkissa...
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Tietääkseni 350 koneessa ei ainakaan lue 350 tai mitään muutakaan suoraan tilavuuden kertovaa numeroa(ei ainakaan vanhemmissa ole),mut 305 koneessa on kyllä jossain päin lohkoa 5.0l merkintä.
     
  18. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen 3rd gear

    OT, mutta mie poika se ostin 5.7 tiisulin, se paljastui 6.2 litraiseksi. Tosin jo ostovaiheessa se imusarja pisti silmään, mutta viisseiska mikä viisseiska, kun myyjä niin väitti!!!
     
  19. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Niin, edelleenkin nopein tapa tunnistaa(ainakin vähemmän näiden kanssa pelanneille) 305,350:stä on tuo jakopäänkoppa,ajoitusmerkki 305 koneessa klo:12,350:ssa klo:2.Niinkuin Kime2 mainitsi ei 350:ssa ole merkintää tilavuudesta,kun taas 305:ssa on kuskinpuolen takaosassa yleensä 14...alkuinen numerosarja,5.0L ja kirjaimet H(matalampi puristussuhde) tai G (korkeampi)
     
  20. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Nii ei mullakaa lue mitää Buickin lohkon kyljessä ja se on Chevyn 350. En oo ees nähny tota konetta paitti sillon ku irrottelin lodjua sen perästä.

    Mut toi kone olis nyt näillä näkymin tulossa Rover SD1 jos nykyisistä peleistä johki tulee. Ni eiköhä se oo aika sama siinä kopassa et onko se 305 vai 350 jos vaa hinta on kohallaan.
     

Kerro tästä muillekin!