Korin jaykistäminen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Fuselage, 11.8.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tehdääs tämmönen yleinen jänkäysketju, kun en löydä alkuperästä.
    Jossain topicissa väännettiin tarpeellisuutta jäykistää koria (Mopar).
    Tässä on aika hyvä hidastettu pätkä, miten rajusti kori elää, vaikka on subframe connectorit ja muutakin tehty...
    18:10 kohdalta.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En epäile yhtään etteikö tommosta vanhaa ja painavahkoa unibodya olis tarve jäykistää. Kaine gmmän fbodytkin tykkää jäykistyksestä?


    Siis riippuu toki miten ja missä ajaa.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Turvakaaret hyttiin sisälle niin johan jäykistyy.

    Tuollaisessa unibodyssä kun ne lattiaan liitettävät kohdat vielä yhdistää korin alapuolelta puolirungonyhdistäjiin niin vielä lisää jäykkyyttä.
    Keulassa kun sinne menevät putket vie lähelle tukivarsien kiinnityspistettä niin sekin auttaa, tukivarsien välille voi useimmiten myös tangon joka yhdistää niiden kiinnityspisteet toisiinsa.

    Näiden lisäksi kun hitsaa kaikki korin ja apurunkojen hitasusaumat uudestaan täydellä saumalla niin puhutaan varmaan jo satojen prosenttien jäkistymisestä korin suhteen

    Melko letkustakin korista oikein tehdyllä kehikolla saadaan todella jäykkä, koko kori nojaa silloin tavallaan noihin putkiin.

    En tiedä tarviiko tästä jänkätä, kaikki ne tietää joilla on kokemusta samasta autosta ennen ja jälkeen kehikon:rolleyes:
     
    Muokattu: 12.8.2017
    Karpov tykkää tästä.
  4. T.

    T. 3rd gear

    Sori, kun minulla ei ole kokemusta tässä asiassa 1:1 autoista, mutta noissa pienemmissä korin fleksaaminen ei ollut tietyissä rajoissa huonokaan asia. Varsinkaan tuupparissa. Mitä ymmärrän, niin painolle ja teholle pitää kuitenkin antaa tilaa toimia. Lankku ei toimi.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Alusta on yleensä sitä varten että joustot tapahtuu siellä, ja itseasiassa kun kori on riittävän jäykkä niin sille alustalle annetaan mahdollisuus toimia, joko hyvin tai huonosti.
     
    Catiska ja T. tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!