Kovat vesiletkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sinlol, 14.2.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllä nää huonohyötysuhteiset lämpenee. Mutta ei sen reiän kanssa tarvitse liioitella. Just sen verran laittaa esim että pääsee lämmönnousussa sellaiseen tasoon, ettei lämpömittari käy ensin korkealla ja sitten laskee alueelle. Siinä korkealla käymisessä esim tuo avattaren auto täyttää mieluusti ylivuotopullonsa niin että roiskii vähän radallekin.
     
  2. 401

    401 2nd gear

    Oon itekkii porannu moiseen reiän vaan nyt sain sivistystä et sit ei lämpee.pitää ostaa uus lämpömittari ja tunto jostain.
    Vinkkejä otetaan vastaan mistä näitä saa ilman reikää..
     
    caprice305 tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    se on muutenki ihan perseestä se 1.6 kone ja pilaa muuten ihan OK auton.

    Harmillisinta vaan on että suomessa lähes kaikki on tolla koneella ja wasserbokserin löytäminen on lottovoitto.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Yhtä V6 audia ilmasin koko vitun päivän kerrran, lopulta lämppärinkennolta letkun irrotus päästi ilmat karkuun...
    Tuo viimesin V6 taas, vaihoin termarin, liemet koneeseen, käyttö lämpöseks, täyttö ja rokrok, ei mitään ongelmaa tällä kertaa!
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    turboton 1.6 on tosi luja ja hyvä kone, tosin tehoton. Turbotusta se ei oikeen kestänyt.

    Vag lämppärinkennon letkuissa on vuosikymmenet ollut nuoli ja putkessa ilmareikä, eli vähän kun vetää merkittyä letkua taaksepäin niin siltä osin ilmaa. Ohjeissakin taitaa olla lähes kaukissa ;)

    Siitä huolimatta aika hohhoijjaa hohhoijjaa touhua, monessa termarikin koneen alapuolella, liekö lisäosuutta ilmausvaivoihin? Ja paisaria sais olla nostelemassa.

    Niissä missä oli lämpöanturi tms letkujen vieressä helpossa paikkaa, oli hyvä nypätä sekin irti ilmauksen parantamiseksi.
     
  6. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    osta honda,siinä on ilmausnippa!
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se laiskuus enemmänki pisti hanttiin. Jossain golffin kokosessa autossa ihan ok kone varmaan mutta transportterissa ei.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitikan kun ostaa saa samaan rahaan kolme tai neljä ilmausnippaa.

    Odota vähintään 1 sekuntia
     
    caprice305 tykkää tästä.
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä kun ostin Valianttiin termarin, niin siinä oli valmiina reikä ja siinä toi kartiotulppa. Jouduin kyllä sen tulpan napsauttamaan siitä helvettiin ku ois jääny siitä kantamaan sen verran reilusti että ois syyläriin kaadetut nesteet tullu siitä suoraan kartanolle.
     
  10. jorkat

    jorkat Gearhead

    kuvia
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Fiateissa sama. Ilmaus joka nipasta oikeassa järjestyksessä. (Marea)
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, paljonko noilla 1.6 ajetaan?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt siis kyse vanhasta 1.6 joka tuli 80-luvulla.

    700tkm avaamattoman olen tavannut ja joku 500tkm ei ongelma. 54hv takas luotettavuuden ja hyvä bossin pumppu (itseilmautuva mersumiehet hoi).

    Vähän samaa konstruktiota kuin fordin 1.6 diesel samoilla hevosvoimilla ja pumpulla. Oma paska levis kun oli 800tkm lasissa. Onse toki voinut auki olla ennen sitä mutta hyvä saavutus silti.
     
    Muokattu: 18.2.2018
    caprice305 tykkää tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mut on se laiska, erityisesti huvittaa että joku on tosissaan ottanut 1,6 dieselin ja syncro nelivedon. Kun sen 1.6 dieselin etenemiskyky loppuu koneen puutteeseen eikä pidon puutteeseem.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu onse laiska. 800kg escorttiin se just riitti ja jakso vitosella pitää 80kmh. Huiput oli 147kmh. Vastaavaa siis antaa varmasti tuo golf koska teho ja vääntö oli musta identtiset.


    Noilla tarkeni talvella hyvin ja kunhan akku ja hehkut kunnossa niin -37 ilman roikkaa ei ongelma. Oli oma pakkasennätys tommosella.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    mää olen löytänyt molempiin oldseihin isolätkäset termarit joissa ei ole minkäänlaista ohivirtausrööriä, varsinkin dieseli tuottaa hyttiin lämmintä ihan eri malliin kuin reiällisellä.

    joku tossa jo mainitsikin, että koneen lämpö tosiaan käy pikkasen ylempänä ku normaali ennenku termari ekan kerran aukeaa, sen huomaa siinä, kun pajalta lähtiessä vielä pikkasen viileellä koneella loikkaa pikatielle.
     
  17. jorkat

    jorkat Gearhead

    luulis sun ymmärtävän, että miksi..
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    mitä mun luulis ymmärtävän?
    mm. senkö että, diiseli ei kolmen millin röörillä nollakuormilla tahdo saavuttaa täyttä käyntilämpötilaansa vaikka sillä kruisaisi pintakaasulla ikuisesti ja jo muutama aste vaikuttaa merkittävästi lämppärin tehoon,
    vai sitä, että ilman rööriä sama vesi kiertää sitten osin tai kokonaan lämppärin kautta (riippuen rakenteesta) ja massavirran kasvaessa ehtii jäähtyä siellä vähemmän nostaen sekin tehoa merkittävästi,
    vai sen, että termari saavuttaa nimellislämpötilansa pikkasella viiveellä jos sen taaksekin ei johdeta lämmintä vettä, tai se, että lätkään kohdistuva aukeamista vastustava voima on pinta-ala kertaa paine-ero?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Just sen sun luulis ymmärtävän
     

Kerro tästä muillekin!