KUINKA MONI LAITTO KESÄRENKAAT EILE ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja mke77, 2.3.2011.

  1. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    kalenterista täällä katotaan millo kesänakit alle
    eli 2 viikko menty jo
    toissapäivänä 980 km kesänakeilla lumisateessa ja pakkasessa 404hv ja 840 Nm:llä takavedolla
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    tuota ei moni usko mutta ne roskis renkaat ei tule pitkässä juoksussa sen halvemmaksi normi koossa. Misukka on kevyt rengas pyörimään.
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Hmmm,,,, aina ostanu ramiin(2500) halpoja renkaita. Ajan vuodessa n 70 ooo km.
    Naftaa menee 11- 13l /100km maantiepainotteisessa seka-ajossa. Ongelmaksi alkaa muodostua se ettei parempituloiset kaverini enää anna mulle (sopuhintaan)käytettyjä renkaitaan, johtuen siitä, että ovat paskiaiset siirtyneet isompi tuumaiseen kokoon,, BASTARDS.

    Näinollen joudun ostamaan renkaita satunnaisilta diilereiltä, ja minua parempituloiset säästävät polttoainetta ostamalla premium renkaita vain rekisteriöidyiltä rengaskauppiailta.

    Niin taas riistetään rehellistä suomalaista työmiestä, vaikka sanoin toimitusjohtajalle, että hänen mersunsa 40 sarjan renkaat ovat ulkoreunasta kuluneet.
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oli ne 40 sarjalaiset ihan hyvät keskeltä,, vissiin, ainaki omien sanojensa mukaan.
    Enkämiä niitä silleen kattonu.
     
  5. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    30 vuotta menyt ohjeella:vaihda kun suurista järvistä on jäät lähtenee alueelta jolla pääasiassa ajelet .Sopisi kirjata lakiin.Tiethän ovat sulia ainakin ajourissa lähes ympäri vuoden ainakin pääteillä.Nyt on pakkasta-3 astetta,auton lasit paksussa jäässä ja lunta satoi 15 senttiä parin vuorokauden aikana ja yöllä oli tullut hieman lisää.Kello on 5.00 ja lähden Tampereelle vilkaisemaan autoja Pirkkahallille.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Rupesin miettimään, että koskahan mä olen itelle vaihtanut talveksi eri renkaat, mutta olihan mulla toissa talvena yhessä Buickissa erikseen nastarenkaat. Yleensä on menty samoilla m+s renkailla koko ajan.
     
    kapa73 tykkää tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Njaa tätähän pitää alkaa noudattamaan

    Ensimmäinen sula näky jo sillan alla virtapaikassa, muuten on melkein metri lunta

    Pari aamua sitten tais olla tiet jäässä ja 20cm loskaa, ei ongelmia kun kuukausi sitten hyvää nastaa alle laitoin. Keskitalvi menikin nastattomilla surkeilla talvisilla, mutta kun oikeet liukkaat alko rupesi kyllästyttämään tasasella sutiminen
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Maaliskuun puolivälin paikkeilla vaihdoin kesärenkaat, ei oo sen jälkeen ollutkaan liukkaita kelejä täällä päin.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  10. valpas

    valpas Gearhead

    Pirskatti, olin varma, ett laittoin noihin kiinalaisiin rullaus ilmat silloin, kun otin ne pihaan valmiiksi.
    Nyt, kun tarkistin, niin kaikissa oli noin yks ilmakehä painetta, eli en ollut ilmaa laittanut niihin.
    Lidlin pikkukompura tupakansytyttimeen, ja riittävästi ilmaa renkaisiin. Ei oo enää pehmoset ajella, mutta rullaa kuten nasta renkailla. Misukoille ei vielä pärjää...... Kyllä noilla kesä päästellään.
     
  11. jenkula

    jenkula Gearhead

    Kesärenkailla menty kuukausi jo,eli heti pyöränkulmien säätöjen jälkeen.Pihasta löytyy nappularenkaisia jos tarvetta.
     
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    10 vuotta talvet kitkoilla kai ne joskus tulee vaihdettua kesärenkaatkin alle ,välillä jäänyt kesäksikin alle ja ihan sontaa rengaskauppiaitten propagandaa että "sulavat" alle kyllä ne on eri nopeudet ja tehot jotka ne sulattaa.

    Tarkennan lausuntoani paljonko maksaa €uroja /vuosi rengashotelli ja säilyttämisen vaiva ja vaihdon värkkäys jos itse ei niitä saa vaihdettua ja säilöttyä ja pääoma joka toisissa vanteissa ja renkaissa ovat niihin sidottu.

    Joka toinen vuosi on varmasti varaa laittaa uuden kitkat talven alussa alle ja ajella huoletta kohden kevättä.

    Tiedän että ne huippu testivoittajat talvinastarenkaat saavat silti espit asbit popsit ja mitä niitä onkaan sen kotteron sinne pihalle ja kuulemma liukasta ollut, yksikään uusi avustin ei ole ulosajoja vähentänyt vaan kyllä ne kuljettajat ulosmittaavat ne surutta ja hölmöilevät.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    sitä samaa propagandaa on se ettei nypityillä nastarenkailla saa ajaa kesällä kun ne sulaa alle...
     
    eilhik tykkää tästä.
  14. cdi

    cdi Double Gearhead

    No ei ne sula mutta kyllä kahdesta agiliksesta on runko pettänyt. Siitä huolimatta ajan ne sadetakin hiaksi tulevaisuudessakin.....
     
  15. T.

    T. 3rd gear

    Kokeilin joskus ajaa kitkaa kesällä loppuun. Ei ollut minun juttu, en tykännyt. Nypitty nasta toimi paljon paremmin. Tuttava on kyllä ajanut kitkat kesällä loppuun ihan surutta, eikä ole valittanut. Riippuu varmaan taas suunnilleen kaikesta että toimiiko kenellä vai ei.
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kuka ny tosiaankin vaihtaa kesärenkaat alle kun SUOMES on talavi. Meillä emäntä ajaa NASTARENKAILLA kunnes ei oo enää yöpakkasia. UAZ:is on nastattomat M+S renkaat ollu koko talven ja minä pärjään niillä. Buikis saa olla nasta jos vaikka tulis takatalavi...... Ok se on seisomas varmaan ens syksyyn asti.
     
  17. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Onneks ei tarvi vaihdella kun alla on Cooper discoverer H/T sadomaso kummit, hyvin on pärjäity kelissä kuin kelissä tietysti 4 veto päällä ja toivottavasti jatkossakin.
     
  18. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kyllä muuten sulaa...
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuka ei saa renkaitaan vaihdettua itse? Siis täällä od:lla roikkujista?
    Rengashotelli?
    :odeek:

    Noh, vaihdoin nastakumit pois huhtikuun 1. Yhtään ennen olis liian aikaista tänä vuonna. Viime vuonna kuukautta aiemmin.
     
  20. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Onhan noita syitä miksi ei saa renkaita vaihdettua mutta eipä viitsi mennä yksityiskohtiin.
     

Kerro tästä muillekin!