Kuinka paljon suurempia suuttimia vakioecu ymmärtää?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Huuto-Olli, 21.8.2019.

  1. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    Mjoo, ongelmana semmonen että käyttisritsan kone (QR25DE) olis uusia suuttimia vailla. Laitoin jokin aika sitten eFlexfuelin etanolisarjan ja keksintö näyttää että vakiot jaa pikkusen pieniksi ylärekisterissä.

    Nyt kun tarttis uusia suuttimia, vois sitä sit katella vähän isommat. Mutta kuinka paljon isommat vielä toimii modaamatta muuta? Yläpäässä tuskin tulee ongelmaa kun tarvii räkäistä enemmän soppaa imuventtiiliä päin, enemmän huoli kohdistuu tuonne tyhjäkäynnille ja kuinka lyhyttä pulssia -06 nissan osaa tehdä. Ja tosiaankin tarkoituksena on olla puukottamatta tuota ecua, ellei ole ihan pakko.

    Onko kokemusta tai muuten kerättyä faktaa? Näyttää olevan vähän paremmin saatavilla/edullisemmin reilusti suurempia, kuin vain vähän...
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Kuinkas kävisi siihen kamppeeseen säädettävä paineregu? Sillä saisi ’pikkuisen lisää’ ja samalla säästyisi uusien suuttimien mahdollisista eroista johtuvista käyntihäröistä. Ja onhan niitä semmosiakin regulaattoreita, jotka ”kertovat” paine-eron.
     
  3. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Taannoin tein etanolimuutoksen 2.4 jeeppiin laittamalla Focus ST tms vehkeen suuttimet jotka googletin olevan sopivasti isommat ilman mitään muunnosbokseja. Onko sulla sellainen flexfuel joka seuraa viinan määrää? Jos ei niin sen 25% isommat ja boksi kokonaan pois välistä?
     
  4. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    On etanolianturillinen tuo boksi.

    Tuolle regulaattorille ei ole oikein tuottoa tarjolla, kun on ns. matalapaineinen systeemi. Eikä paluulinjaakaan...

    Siksi tätä kyselenkin, kun ei tunnu löytyvän helpolla sopivasti/vain vähän isompia suuttimia, vaan ollaan heti 35% tms isommissa. Ja johtuen lähimmän viinapumpun sijainnista on joskus kumminkin pakko ajaa bensallakin.
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    En nissanista tiedä mutta aika yleisesti jos lamda korjaus menee 30% tienoille niin vikavalo syttyy. Eli aika maksimi suutin koon kasvatus lienee 25%. Oliskos tuolla flekxfuel purkilla mahdollisuus lyhentää ruiskutus aikaa siitä mitä auton oma ecu antaa? teknisesti siinä mielestäni kaikki tarvittava on, mutta onko ohjelmallisesti mahdollistettu?
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Onkos boksissa säätöä?
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mimmoset suuttimet siellä nyt on? Mikä on matalapaineinen systeemi?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tbi? Nissuttumessa?
     
  9. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    HITACHI FIJ0001, OEM #16600AE060 kaiketi. Lähteestä riippuen virtaa n.290-300cc/min 3bar paineella.

    Matalapaineiseksi miellän tuon systeemin, kun on vaan tankissa pumppu ja paluuton linja. Kait siellä paineensäädinkin on, mutta mitattu sitä painetta ei ole. Kaikki bensavehkeet on ollu kaasarilla ja 90% autoista nokivasaroita. Mutta ihan perinteinen imusarjaruisku tuo on.

    Ja mitähän säätöä Karpov meinaa? Etanoliboksissa ei ole muutettavia parametrejä...
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tossa vissiin pääsee boksia säätämään tai siihen voi laitta Nistunen. Itellä on tuo Nistune ja pystyy säätämään kuin mitä vaan jälkiasenteista moottorinohjausta. Kysäses z-powerista onnistuuko säätö tai nistunen asennus.

    Edit. Ei löydy nistunen listalta ainakaan suoraan tuota mottia.
     

Kerro tästä muillekin!