Kummin päin jarrukengät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 348, 7.8.2007.

  1. 348

    348 1st gear

    Eli Olikos se nyt pitkä vai lyhyt kitka pinta eteen? Autona 61chevy.
    Ja ongelmana nyt että uudet rummut ja kengät täristää jarruttaessa. Vanhoilla ei tärränny. Kengät nyt samoin päin mitä oli vanhatkin. Vai onko tämä nyt vaan sisään ajon puutetta...
     
  2. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Lyhyt eteen väittäisin :eek:
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Lyhyt eteen jos haluaa mahdollisimman vähän itsetehostusta ja jarru on yläpuolisella sylinterillä.

    Kengät mahdollisimman liki myös että enskakenkä ei "höylää" rumpua.
     
  4. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Lyhyt kenkä laitetaan eteen, se on selvä. Nyt tuli kuitenkin mielenkiintoisempi tapaus kun kengissä on yhtä pitkät kitkapinnat mutta toisessa se kitkapinta ulottuu kengän yläreunaan ja alareunassa on tyhjää. Toisessa taas tyhjää on yläreunassa mutta ulottuu alhaalla pidemmälle. Onko näillä väliä kummin päin laitetaan? Laittaisin ehkä niin, että etummainen on se missä on tyhjää alhaalla mutta en tiedä itsekään miksi.
     
    Muokattu: 21.5.2024
  5. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Etummaiseksi se missä on tyhjää ylhäällä, toimii samoin kuin "lyhyt" kitkapinta. Noita oli aikaisemmin euroautojen tarvikekengissä useasti.
     
    Concarne tykkää tästä.
  6. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tähän itsekin sitten kuitenkin päädyin kun osia kädessä pyörittelin ja jarruja säädin. Noin ne nyt on asennettuna, en ehtinyt ajossa kokeilemaan kuinka toimii mutta miksei toimisi kun ne noin siis on "oikein".
     

Kerro tästä muillekin!