Kuorma-auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja uffew, 2.2.2009.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Juu, no sieltä saa hieman osviittaa ainakin näihin vanhempiin kieseihin. :)
     
  2. JKAVS

    JKAVS 1st gear

    Tuolla edellisellä sivulla kehotettiin odottamaan maailiskuun vaihteeseen. Siitä on nyt sitten puolitoista vuotta aikaa, joten mikä on tilanne nyt? Valohomma helpompi(ko)?
     
  3. Moro eli mikä nyt on tän hetken tilanne katsastuksen suhteen? Mitä pitää muuttaa ja mitä ei ??? Käytännön kokemuksia olis hyvä kuullaa .tarkotus tuoda 03-> Rami :pinup:
     
  4. Kuorma suoja, dot valot käy mutta takana pitää olla keltainen vilkku ja edessä epäsymmetrinen valokuvio. Eli etuvalot vaihtoon ja taakse vilkut pakkivalojen paikalle ja esim puskurin alle erilliset pakkivalot. Sumuvalo taakse, jos yli 6 metriä pitkä niin kylkiin valoja. Koukut lavalle 6kpl. Kuormasuoja ja hyväksyntä täältä http://www.metallityot-soikkeli.com/ Sai muistaakseni hyväksynnät koukkujen kiinnityksistäkin.
     
  5. Kuulostaa ihan hyvälle... Kuinkahan nuo etuvalot mistäs sellaiset löytää ????
     
  6. kalle39

    kalle39 1st gear

    Ei ole pakko vaihtaa etuvaloja vaikkei valokuviota olekaan. Meillä on 2010 vuoden Ram orkkis umpioilla, joihin on asennettu parkkipolttimot. Valokuviota ei ole mutta nykyisin (syksyllä tarkistin) on mahdollista saada katsastus konttorilta päätös joka on jotenkin "Valokuvio RIITTÄVÄN eurooppalainen" tjsp.
     
  7. Katso ensin esim seinä vasten valokuvio , jos on epäsymmetrinen ja kohoaa ainoastaan oikeasta laidasta , pitäis kelvata. Ja sitä valokuviotakin voi hiukan muokata varjostamalla tiettyä sektoria....

    Jos teet itse verkon niin kats asemalta tulisi saada valmis lomakepohja jossa vakuutat verkon täyttävän kaikki pykälät, pitäisi riittää.
     
  8. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Oikeasta paikasta hommatuilla vastaavuustodistuksilla hoituu kaikki ikkunat, valot ym muut jutut, joten yleensä valoja ei tarvi kötystellä uudempiinkaan kuormureihin! Niihin saa myös vastaavuustodistukset niin välttyy kuvio ym. Korkeudensäätöpelleilyiltä! Näin ainakin itelle on osunut aina sellaiset dot merkinnät umpioissa, et niihin on löytynyt laput! Samoin tyyppikilven gwr:llä ei ole niin väliä kun esim. Mulla on ollut 3 edellisestä Euroopasta ostetussa jenkkilaviksessa on ollut tyyppikilven gwr muokattu tasan 3500kg niiden maiden verotus juttujen vuoksi! Ne saa muokattua haluamiin painolukemiin! Näin siis mulla, mut käytäntöhän saattaa olla erillaista, eri asemilla...
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    2003 mallin umpiosta ei tuu hyvää kuvioo. Jostain 2007- uudemmasta sellasen saattaa saada. Helpoiten tuo onnistuu siten että ostaa DOT projektoriumpiot ebaystä ja ruuvaa paikallee. Sitte tehdään asiantuntijan lausunto kuviosta ja kelpaa täälläkin. Etuparkki pitää vaihtaa valkoseks ja lisätä sivuvilkut. Lisäksi edellä mainitut takavilkkumuutokset ja takasumari + mahdolliset sivuvalot. Ja edellä mainittu kuormasuoja+lavalenkit, löytyy myös esim jari mäeltä tai peräahon koneesta. Peruutusvaloja täytyy olla 2kpl jos auto yli 6m.


    Jos konehuoneesta löytyy carb tarra niin ei tarvi päästöistä todistusta. Meluista vastaavuustodistus. Niitä saa tilattua konttoreilta ja vaikka pakettiautopojilta. Ikkunat ja muut ei tarvi mitään papereita. Jos on carbbitarra tai oikeanlainen todistus päästöistä niin saa vielä ilman nop.rajotinta 2004 loppuun asti käyttöönotetut. 2010 ja uudemmat saattaa vaatia jotain muitakin papereita, oma oli 2003 mallia kun tänä vuonna rek.katsastin.

    Ovitarra on jumala, siitä laitetaan painot oli siä saksan otteella mitä vaan. Jos 3gen omapaino on jo 3200-3300 niin ei siitä mitään 3500kg pakettiautoo saa.
     
  10. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Ei Saksan tai muussa maassa laitetulla ovitarralla tai rek.otteen painoilla ole mitään väliä, jos malliin löytyy oikeat ja isommat painot! Euroopassahan ne tiputtaa gwr tasan 3500kg lukemaan! Pakettiautoksi nuota ei saa, vaikka ovitarraan olis laitettu se 3500, kun vastaavuustod. ei löydy sille painolle, tai näin oon käsittänyt!? Ovitarroja saa mille painolle tahansa, et niistä ei kannata murehtia turhaan! Mulla oli 1 hd truck missä oli kok.paino laitettu ovitarraan Hollannissa 3500kg ja kun siitä vähensi paperien omapainon pois, niin kantavuudeksi jäi kokonaiset 45kg :) riippuu varmaan pitkälti eri konttorien (yhtenäisistä) käytännöistä noiden kilvittämisessä, et toises käy tuollainen ja toises pitäiskin olla sellainen.. Valokuvioilla ei ole väliä, jos dot merkintään löytyy se vast.todistus! Muut valo muutokset tietysti pitää tehdä ja vilkkuihin pitää hommata se todistus, et oranssi on oranssi... :) 2ke kun varaa rekisteröinti juttuihin( laput,valot, uudemmis rajoitin, todistukset kaikkiin, ohjaamosuoja ja lenkit) niin uudenkarheankin kamppeen saa kilvitettyä kuormuriksi! Ei nuos mitään ihmeellistä ole kilvittää, jos vaan etukäteen selvittää vin koodilla, et saa oikeat liput ja laput
     
  11. Haaga

    Haaga 2nd gear

    MIstä tämmöisen vastaavuustodistuksen saa? Tuo uusi Dodge RAM 1500 Diesel kiinnostaisi kovasti, mutta siitä ei taida painot riittää tuon kevytkuorkkirajan ylittämiseen millään tavalla.
     
  12. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Esim. mun kautta! 1500 voi olla paha saada kuormuriksi, ellei 1500 ole saanut Jenkeissä uutenakaan jollain varusteilla yli 3501kg kok.painolla? Dodget on vähän outoja mulle, kun oon touhunnut letukan ja foordien kanssa! Fordin raptorikin on tosin F150, ja siihen onnistuu mutkien kautta painonkorotus kuormuriksi, eli kaiketi sama kuin 1500, eli vois onnistua! En tosin mee vannomaan, et kait joku muu on parempi sanomaan, joka on touhunnut dodgen kans enemmän!


     
  13. voittol

    voittol 2nd gear

    Näitä kannatta sitte vähä "kilpailuttaa" melkosia eroja oli viime kesänä näissä eri säännöissä juuri tuon rekisteröinti katsastuksen suhteen .
     
  14. peksi440

    peksi440 1st gear

  15. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Olisi aikomus hankkia Usasta tollenen 2004-2007 Duramax Silverado. Onko vinkkiä mistä katsella myytäviä vehkeitä ja kenen välityksellä sen hoitaisi Suomeen?
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Osta toi mun 2005 on jo suomessa ja kilvissä...
     
  17. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    On vaan nämä Suomessa olevat yksilöt kamalan kuntoisia ja paljon ajettuja tai aivan sika hintaisia. Ja valinnavaikeutta ei ole kun kotimaassa myynnissä n. 10 kpl tuon ikäisiä autoja.
    Mites tälläisen tuominen jostakin eu-maasta? Olisi tullit ja alvit hoidossa ja rahti halvempi? Olen koittanut katsoa Euroopasta mutta tarjonta on huonoa tai en osaa etsiä oikeasta paikasta.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mitäs kaikkea nyt tuollaiseen pick-upiin pitää tehdä että saa rekisteröityä kuorma-autoksi?

    Olisi tulossa jossain vaiheessa 2003 silverado crew cab 1500HD 6.0 bensakoneella.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Riittääkö 1500 painot? Kokonaista yli 3500kg.
    Taakse oranssi vilkku, chevyssä vakiona. Takasumuvalo, sivuvilkut ja sivuäärivälot.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllä HD versiossa riittää. Toi 1500HD taisi poistua valikoimista 2004.
    Se on sama kuin 2500. Ei ole keltaista takana vilkkua vakiona?

    Oliko tuossa kaikki??
     

Kerro tästä muillekin!