kuuskakkone tiisseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nannis, 27.7.2007.

  1. nannis

    nannis 1st gear

    Täräytin tuossa vuoden seisseen vanin tulille.Läks hienosti tulille ilmauksen jälkeenl.
    Käytin ilman ilmanputsaria ja kuulostelin käyntiä. Alko vaa arveluttamaan, kun yhtäkkiä alko lopsuttamaan imusarjassa. Aivan kun muutama imuvena ois kantanu/jumittanut.
    Voiskohan tuo johtua siitä, vai tulisko kellään mitään mieleen mistä moinen? Kävin kurvailemassa pienen lenkin, ja sama tuntu toistuvan välillä..

    Sit toinen homma samasessa myllyssä on ollu jo aiemminkin, kun käyttää paikallaan ,kenkäsee nopeesti jengat tuonne 3000:n kulmille ja antaa tippua tyhjäkäynnille, ni se alkaa "hörsköttämään". Eli käy tosi epätasaseen vähän aikaa, joskus melkein sammuu.
    aivan kun keitto loppus kesken. Voisko olla heikko siirtopumppu tai jotain?
    Polkastessa tuntuu pölläyttävän aika miehekkään jöötin putkesta.
    Saattas katsurilla olla happi vähissä ku hallissa mittais tuosta päästöt.. :lol:
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    se imusarjassa lopsottaminen on oire jumissa olevasta hyrdaulinostimesta... tai ainakin luulen niin... se seisotus on saattanut auttaa asiaa.
     
  3. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Epäilisin, että jokin imuventtiili kantaa. Taitaa olla aika normi vaiva pidempään seisoneessa koneessa ja saattaa asettua kun hieman käyttelet konetta.

    Tuo kierrosten tipahtaminen ja aaltoilu viittaa syöttöpumpun ennakonsäätimen takertelelemiseen. Eli eli ennakko ei palaudu vaikka kierrokset putoavatkin. Tästä vaivasta pääset tod. näk. eroon kun laitatat hieman 2T-öljyä tankkiin. Normaali vaiva vanhassa pumpussa :D .
     
  4. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ja kannattaa vaihtaa myös vanhat moottoriöljyt vähän liukkaampiin jos et vielä oo vaihtanu. Virkistyy nostimet vähän nopeemmin :odroll:
     
  5. liippari

    liippari 3rd gear

    Mulla on ihan sama vika Vanissa joka on joka päiväisessä käytössä. Käy hetken nätisti ja sit alkaa lopsaamaan imusarjassa.

    Mitenkäs toi jumissa oleva imuvena korjataan?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole ikinä kuullut että pitkään seisseen koneen osat kasvaisivat pituutta :eek: mutta toi nostimen jumittuminen on aika yleistä. Nostajien sisäinen öljy vaihtuu tosi hitaasti jos ollenkaan ja huonosti huolletun koneen nostajat voi olla täynnä karstaa ym. muuta paskaa mitä öljyn mukana kulkee.
     
  7. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    6.2

    En ole ikinä kuullut että pitkään seisseen koneen osat kasvaisivat pituutta
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Nooh, epäselvyyksien välttämiseksi sanan "kantaa" tilalla olisi voinut tietysti käyttää "jumittaa" sanaa :D Jokatapauksessa kyse on siitä, että venttiili jää auki vaikka sen ei pitäisi, jumittaa siinä sitten ventiili tai nostaja :) .
     

Kerro tästä muillekin!