kylmä kone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 9.8.2010.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    ilimat kylymenee ja ois tarkotus ajella totkella talvi,tai no aika pitkälle kuitenki.

    nytki huomaa ku kylmällä koneella lähtee liikenteeseen,että vetoja ei oo eikä kaasua kärsi painella kovinkaan rajusti(puutuu ja saatta yskästä kaasariin).lämpimänä ei tätä oiretta oo.kylmänäki ajo sujuu jos ei oo mihinkään kiire kiihytellä.

    kaasari on melko uus holley 570 sähköryypyllä.ryyppy on tehtaan asetuksisa.

    auto kyllä lähtee kylmänäki tosi hyvin käyntiin kun kerran käyttää petaalin lattiasa ja startatesa painaa pikkusen kaasua.käy korkiammilla kierroksilla tyhjää eli ryyppy on ainaki jonku verran päällä.miten vois kokeella sääjellä?

    ja onko kellään kokemuksia kalajoella toimivasta säätöpajasta?voi kuulema rulllilla ajella..
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

  3. Cure

    Cure 1st gear

    Itselläni ilmenee samaa moparin 360:ssä. Kiinnostaisi itseänikin tietää mikä tuota aiheuttaa ilman että tulee vaihdettua kaikkea konehuoneesta trial/error menetelmällä.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Lyhyesti: Käypi laihalla kylmänä.

    Tahtoo enämpi ryyppiä, siis auto... Kolme ruuvia auki, kierretään "kelloa" vastaan "lean/leaner" tekstiä, ruuvit kiinni.
     
  5. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    jos ei ruuvien säätö auta niin vähän suurempaa suutinta että loppuu yskimiset, voi sitten muutama väsyny hevoonenki sieltä herätä :lol:
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Kiitos Ana67 vinkistä!!täytyypi kokeilla.Ja beansan pinnatko pitäs olla sillon oikeella tasolla ku "tarkistus"reijistä tulee vähän yli kun auto käy tyhjää?
     
  7. Cure

    Cure 1st gear

    Kai sitä jotain käsikirjaa pitää ruveta kaivamaan, että löytää jotain väännettävää käkeä tai kelloa ;D
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    minkälainen kaasari sulla siinä on?
    auttaa neuvomista paljon kun kertoo hieman minkämoisessa kapineessa on ongelmaa.

    eli ryyppyläppä sullakin varmaan aukeaa liian aikaisin.
     
  9. Cure

    Cure 1st gear

    '76 360 mopari, vakiokaasuttimella. olisko ollut joku holley, 2210 ehkä.
    Kylmänä kone tukehtuu jos ajaa/kiihdyttää yli pintakaasun. Lämpimänä käy ja kukkuu hyvin.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    niin mitenkä nämä pensanpinnat? lämpimänäki ehkä vähä semmosia oireita,että ei vejä ihan puhtaasti välikaasulla...tuntuu aikaa raskaalta se meno...ei kylläkään töpsi eikä tupsi ku lämpimänä runttaa petaalin lattiaan.Perkale ku ois joku guru säätäjä.semmosta pientä hieno säätöä siinä mun mielestä on
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Noinhan se bensapinta muistaakseni meni...

    Oiskoon tuossa pykälän liian pienet suuttimet tyhmäkäyntipiirissä? Se kun vaikuttaa, yllätys, yllätys, pitkälle keskialueeelle.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    no perskeles...oiskohan näin...no ajellaan täsä menemään ku kerta pelaa ja katotaan sitte talvella miten tehdään...harmi vaan ku ei voi käyä talvella koikalla :cry:

    pitää sääjellä ne pinnat kohalleen ja kokeilla mitä tapahtuu.Miten muuten tuo kiihytyspumpun säätö toimii?onko siihen mitään nyrkkisääntöä?
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    pikkasen käänsin vastapäivään sitä muovi korkkia(hyvin vähä)en oo juuri huomannu eroa...ehkä vähän.mihin kaikkeen tuo kääntely vaikuttaa?Pysyykö ryyppy myös pitempään päällä jos ei käytä polinta lattiassa?
     
  14. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Mulla ongelmana ettei se ryyppy toimi ollenkaan. Kaasutin on Holley 750 cfm ja vakuumimalli. Numeroa en tähän hätään muista. Kääntelin myös tuota mustaa jousikoteloa ja katsoin että jousi on ehjä jne mutta mitään ei tapahdu. Sähköäkin saa....tai ainakin johdot menee ehjänä.

    Sanokaas joku mikä se punainen muovihärpäke on siellä jousikotelon takana? Jokin ryypyn palautin tms? Meinaan samantien kun koskee kaasuun niin lyö ryypyn pois päältä. Eikös se ole vähän turha automaattiryypyllä? Voisiko olla mahdollista että edellinen tekniikan ihmemies olisi yrittänyt muuttaa manuaaliryyppyä automaattiseksi? Kannattaisiko vaan tilata summitracing:lta manuaalikoneisto ja lakata ihmettelemästä sitä sähköviritelmää?
     
  15. VesaR

    VesaR 1st gear

    samaa oiretta voi tulla myös jos on liikaa ennakkoa.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear


    Ja oireelee sitte pahemmin kylmänä?
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onhan teille nyt varmasti selvää sen automaattiryypyn käyttö???

    Eli ennen starttausta kaasu hitaasti pohjaan ja hitaasti ylös että ryyppy kytkeytyy päälle. Käynnistymisen jälkeen sähkövastus (sen kiekon sisällä) hoitelee sitä pikkuhiljaa, säädöstä riippuen, pois. Kaasua polkasemalla lähtee aiemmin/kokonaan pois päältä.

    Kiekon säätö vaikuttaa kytkeytymiseen/määrään ja poistumisen nopeuteen.
    Teksti LEAN/LEANER meinaa että läiha/laihemmalle...

    Sähköliitäntä vaikuttaa ryypyn poistumiseen tai joissain kaasareissa pakokaasu/jäähdytysvesi tekee saman.

    Ja kyllähän ehjä säädöissään oleva mosa pikkupakkasellakin lähtee ilman koko ryyppyä kunhan kaasua lipsuttelee ja lämittelee ennen ajoon lähtöä.

    Mikäli se kone tuntuu startatessa lyövän vastaan, ennakkoa liikaa.
     
  18. Damned

    Damned Gearhead

    Omassa lossissa liika ennakko häirihti kuumana käynnistelyä eikä niinkään kylmänä.
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllä se laiha seos vaatii enemmän ennakkoa.
    Ja onkos se alipaine-ennakko käytössä, se vaikuttaa melko oleellisesti siihen toimintaan.
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    alipaine ennakko on kyllä käytösä.ryyppy kyllä menee päälle ja pois just niinkö pitääki...

    Pikkulohkosahan saarnaajan pyörimis suunta on myötäpäivään??eikö vaan??pikkasen käänsin jakajaa myötäpäivään eli myöhäsemmälle,käyntiääni muuttu heti putkiin ja ei kestä yhttään kaasua vaihe päällä(ampuu kaasariin :eek: ...syttyäkö aikastaa niin,että huomaa jo startatesa sytyn olevan pikkasen aikasella pelaa meleko mainiosti ajosa...hmmm miten se nyt näin??

    jos kokeilen iliman alipaine ennakkoa niin tulppaanko jakajan ja kaasari??

    jakaja on viimetalvena uusittu.
     

Kerro tästä muillekin!