Kylmäaineen vaihto R12 -> R134A

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja tlento, 18.6.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eipä saa, se on ainoo tarkka konsti. Painemittarista et vajauksen määrää näe. Kyllä sen saa riittävän kohdalleen kun lisäksi vähän lämpöjä seuraa. Monet näistä nykyisistä autokylmälaitteista toimii aina oikean pisteen sivussa, ettei se nyt niin kriittistä edes ole. Kunhan ainetta liikkuu, lauhtuminen riittää eikä korkeapaine pääse hillittömäksi.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ja tätähän ei näppituntumatäytöllä saa selville ku siinä kesän kuumimpana päivänä...
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Liikaa kylmäainetta jos raskaampana on alkanut käymään. Korkeapainepuolella on hyvä olla mittari myös kiinni jotta näkee lauhtumispaineen.
    Myös ylitäytös näkyy liian korkeana korkeapaineena.
    Ton ikäinen Ford taitaa olla vielä orifice tubella(paisuntaventtiilin virkaa hoitaa), tukos on tosiaan myös mahdollinen.
    Laitettiinkö öljyä ja jos paljonkin ? Voi myös tehdä tukoksen. Onko avattavat pikaliitoksrt letkuissa kun on kyse Fordista ? Menevät myös helposti tukkoon...

    Toisinsanoen imu ja Korkeapainepuolella mittarit kiinni ja auto käymään lämpimässä tallissa, mikä on imupaine ja mikä korkeapaine ? Katkooko painekykin kompuran käyntiä...
     
    Jukka_S tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!