Eipä saa, se on ainoo tarkka konsti. Painemittarista et vajauksen määrää näe. Kyllä sen saa riittävän kohdalleen kun lisäksi vähän lämpöjä seuraa. Monet näistä nykyisistä autokylmälaitteista toimii aina oikean pisteen sivussa, ettei se nyt niin kriittistä edes ole. Kunhan ainetta liikkuu, lauhtuminen riittää eikä korkeapaine pääse hillittömäksi.
Liikaa kylmäainetta jos raskaampana on alkanut käymään. Korkeapainepuolella on hyvä olla mittari myös kiinni jotta näkee lauhtumispaineen. Myös ylitäytös näkyy liian korkeana korkeapaineena. Ton ikäinen Ford taitaa olla vielä orifice tubella(paisuntaventtiilin virkaa hoitaa), tukos on tosiaan myös mahdollinen. Laitettiinkö öljyä ja jos paljonkin ? Voi myös tehdä tukoksen. Onko avattavat pikaliitoksrt letkuissa kun on kyse Fordista ? Menevät myös helposti tukkoon... Toisinsanoen imu ja Korkeapainepuolella mittarit kiinni ja auto käymään lämpimässä tallissa, mikä on imupaine ja mikä korkeapaine ? Katkooko painekykin kompuran käyntiä...
Tarttis yhteen kapistukseen vähän täytellä aineita. Jos on ehdottaa paikkaa ja ainetta jossain varsinais suomen nurkilla, niin saa ehdottaa vaikka YV:llä. R12 käy, samaten korvikkeet...