Kylmässä maalaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja lehmikangas, 16.1.2005.

  1. lehmikangas

    lehmikangas 1st gear

    Tietenkin parempi olisi lämpimässä, mutta entä jos kuitenkin menen maalaamaan kylmemmässä. Purkeissa lukee että vähintään +5, mutta sanotaan nyt vaikka että maalaan nollakelillä.

    Kuivuu hitaampaa, mutta miten vaikuttaa esim siihen miten maali pysyy pinnassa kiinni? Mitä muita ongelmia?
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    maali valuu helpommin ja pelti on nollakelillä hieman kylmä kuitenkin, niin siihen voi tulla kuura/kosteutta, eli vituralleen menee. on myös mahdollista että pinnasta tulee matta.
    sanoisinpa että elä ees alota maalaamaan jos et saa lämpimään.
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Usko purkkia. Kerran kakarana (21vee, syvällä 80-luvulla) maalasin fiattia pikku kolarikorjauksen jälkeen liian viileässä, meni koko maalaus päin avokadoa (ei siis edes päin persikkaa). Oli toukokuu.

    Kuukautta myöhemmin sain sitten veitsellä nylkeä korjauskohdan, kun ruoste puski läpi. Maali ei ollut kiinnittynyt kunnolla ja kuivuminenkin oli vähän siinä ja siinä.

    Nykyiset maalit on tietty ihan eri planeetalta, mutta jos ja kun itselleen tekee, niin kannattaisi varmaan tehdä hyvin ja kerralla. Tässä päästään taas harrastuksen alalajien paradokseihin, mitä enemmän teet päin mäkiä, sitä enemmän saa harrastaa :D
     

Kerro tästä muillekin!