Kymiring

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja forssu, 3.4.2015.

  1. kallekko

    kallekko 1st gear

    Ja montakohan sierainparia kuvittelet ton tonnin maksavan? 100 vai 1000?? Tuo tuhatkaan ei riittäisi edes kuuskytjalkasen rakentamiseen tossa vaiheessa... Herätkää todellisuuteen!
     
  2. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Meinaatko että ratakuskit on kokonaan kustantaneet ratansa itse? Kuulemma varttimailin radan viimeisin hintalappu olisi ollut alle miljoona. Jos siitä olisi koossa edes osa niin se olisi osoitus että radalle on tarvetta ja sille on kiinnostusta.

    En tiedä moniko olisi valmis satsaamaan tonnin, moniko kympin. Uskon kuitenkin että osa olisi jos sillä saisi vastineeksi vaikkapa kymmenen ilmaista ratapäivää ja saisimme Suomeen uuden radan.

    Tietty jos ei haluta mitään, ei tehdä mitään niin ei ole pelkoa että saisimme mitään.
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Ja kun olet maksanut 1000euro niin saat 10 ilmaista ratapäivää!!!
    Kukakohan ne sitten maksaa????esim. Jos ostat uuden auton niin eihän
    sekään ilman bensaa,huoltoa ja vakuutusta toimi!!! samoin rata.
    Jos 1000kaveria maksaa 1000euro per naama saadaan rata.mutta olet
    jo myynyt 1000x10=10000ratapäivää vaikka kaverit sahaisi joka päivä
    ja olisi kaikki koko ajan radalla niin olet myynyt noin 3vuotta
    mutta se ei ole mahd.ja jos lasket käyttöä 6kk vuosi niin kestää noin 6v ennen kuin voit saada edes jotain myytyä ja veikkaan että radan ylläpito ja kunnossa pitokin maksaa jotain.
    Nixxon
     
  4. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Mistä päättelet että ratamaksu tarkoittaisi että silloin siellä ei saisi kukaan muu ajaa?? Meinaatko että motoparkin satasen ratamaksulla saat koko radan päiväksi vain omaan käyttöösi?? Ja vertaus autoon ontuu aika lailla sekin.

    Ajatus on pikemminkin sellainen että jos harrastajista löytyisi riittävän paljon ketkä olisi valmiita sijoittamaan omaa rahaa rataan, oli se sitten satanen tai viisi niin se olisi vahva signaali päättäjien (valtio, kunta, FHRA, veikkaus yms) että tälle olisi tilausta ja tarvetta.
    Jos rata maksaisi miljoonan ja harrastajat maksaisi siitä tavalla tai toisella vaikka 100 000,-, valtio/veikkaus kolmanneksen 300 000,- niin olen melko varma että FHRA ja ratayhtiö hoitaisi loppu potin mihin niihinkin todennäköisesti olisi saatavilla joko kansallisia tai EU:n avustuksia.
    Tietenkin voimme olla tekemättä mitään, se on se helpompi vaihtoehto. Tuntuu vain että muut radalla ajavat ryhmät ovat olleet aktiivisempia vaikka DR on yleisömäärissä mitattuna melkoisen vankka laji suomessa.

    Mutta ei kait täällä mitään ideoita kannata esittää. Suurin osa ideoista on yleensäkin toteuttamiskelvottomia mutta suuresta määrästä löytyy yleensä idean poikasia millä asiaa saisi eteenpäin.

    Suomalainen tapa on tietty vain se että ideoita ei kannata esittää, ei ne kuitenkaan toimi joten ollaan hiljaa ja harmitellaan kun muualla on ratoja ja meillä ei kun niitä ei taivaasta tipu tekemättä itse mitään. Ja omien ideoiden sijaan on helpompi keskittyä ampumaan ideoita alas...
     
  5. uni

    uni Gearhead

    Tässä vaiheessa ei kiihdytysrataa tule. Ajoharjoitteluradalle tulee mahdollisesti suoria joita pystyy käyttämään kiihdytykseen jossain määrin, sen tulevaisuus näyttää.
    Asiasta keskusteltu ratayhtiön ihmisen kanssa muiden rataan liittyvien asioiden yhteydessä tänään.
     
  6. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Vertaus ei välttämättä ole niin hullu
    -mistä teet rahat radan pyörittämiseen jos olet vielä myynyt osuuksia joka toiselle kiihdytysajajalle
    -sinulla on 10%oletetusta RAKENNUS kustannuksista
    -montako kisaa voit järjestää vuodessa???veikkaukseni max 30p josta voit saada rahaa
    -monestako kisasta tekee tilin kustannuksien jälkeen?
    -jos olet antanut ratapäiviä pois niin silloin ei voi järjestää kilpailut
    -kysy tupalalta montako päivää vuodessa strippi on vuokralla
    -selvitä FHRA kuinka hyvä buissness sm tason kilpailun järjestäminen on!!! Taitaa toimia makkarapalkalla ja aatteen voimalla KIITOS siitä FHRA että jaksatte uhrautua kilpailioiden puolesta.
    -montako EKOPIIP.luulet että on antamassa rahaa tähän toimintaan.
    -on pystyttävä esittämään selkeää linjaa että se rata tarvitaan ja että on edes joku välttävä laskelma että homma
    voisi toimia.
    -luotat avustuksiin ja mahd sponsseihin
    Olen itsekin sitä mieltä että kaunis ja kiva idea mutta toteutus vaati todella kovan vetäjän veikkaan että 2-3 konkurssia
    niin voi lähteä .valitettavasti tässä iässä niin realiteetit ovat tulleet esiin
    Meillä on kaksi rataa suomessa miksi emme pidä niistä huolta ja käytämme ne hyväksemme??
    Meillä taitaa olla EUROOPAN paras rata tilanne jos vertaamme per asukas
    Rakentavin ja realistisin terv
    nixxon
     
  7. kapav

    kapav 3rd gear

    Hyvin ja tyhjentävästi sanottu.

    Toki nää taivanranna maalarit voisivat koittaa saada vaikka yhteisörahoituksella rahat kasaan :D.

    Minusta kannattais uhrata energia olemassa olevien ratojen ylläpitoon ja niiden kehittämiseen.
     
  8. tito

    tito 3rd gear

    Joo, Tierpissä oli silmämääräisesti laskien 15000 katsojaa EM kisoissa lauantaina,paljonkohan esim. Kouvolan kaupunginteatterissa käy vuodessa?
    Itsestäänselvä ikuisuuskysymys,rakentaakko uutta joka vois toimia paremmin vai pysyä vanhassa ja kehittää sitä?
     
  9. Tomas C5

    Tomas C5 2nd gear

    Samaa mieltä, aika nihkeää on ollut.. toki ymmärrän kun valittajia on riittänyt ympäristöluvan suhteen.

    Alastaro sai sentään uuden asfaltin aika monen vuoden odotuksen jälkeen ulkopuolisen rahoituksen turvin.

    Motoparkkiin jos saisi vaikka vessat siihen kuntoon ettei paskat nouse lattiakaivosta ylös vessaa vedettäessä, tai puhumattakaan paikasta jossa voisi käydä suihkussa.
     
  10. kallekko

    kallekko 1st gear

    Kartiska taitaa olla nykyistä lökäpöksy-sukupolvea, joka on saanut kaiken haluamansa, kun vain on suunsa aukaissut.

    Jos todella ottaa laskimen käteen, ja yhtäänkään ymmärtää mitään kerto- ja yhteenlaskusta, niin tajuaa että haaveet Kymiringin kiihdytyssuorasta on utopistisia. Tupala varmaan mielellään kertoo kuinka paljon strippi Alastarolla tuottaa, mikäli Tupala olisi firman pussista tuon päällysteen maksanut, veikkaan että olisi tappiot todennäköisiä tuon stripin osalta. Ja kysymyksessä on ainoastaan päällystäminen...

    Tänä päivänä ei enää toimi tuo "Mä haluun" mentaliteetti, se aika oli ja meni, eikä tuo aika koskaan enää palaa. Pisnes is pisnes, nykynuorisonkin on aika tuo oppia, tai mikäli ei opi niin tippuu kyydistä :soosoo:
     
  11. homer

    homer Gearhead

    Eikö pidetä nykyiset radat toiminnassa. Ja eikös Pohjanmaalle ole tulossa kiihdytyssuora Botniaringin yhteyteen? Jos tuo toteutuu niin eiköhän tuossa ole kiihdytysratoja tämän maan tarpeisiin jo riittämiin?
     
  12. luppes

    luppes 1st gear

    Joo, vaikka kiihdytysrata sinne saataisiin , niin luulen että ratavuokra tulee olemaan sellainen että kellään ei ole mahdollisuuksia järjestää kisaa. Alastaron ja Motoparkin ratavuokratkin ovat siinä ja siinä että kisojen järjestäminen kannattaa.
     
  13. BBC

    BBC Guest

    Mutta ainahan voi ajaa velaksi,...

    Tosiasia on se että 2drag baanaa riittää ja lisäksi on lentokenttä suditteluita. Eikö riitä nykyiselle harrastajakunnalle? aivan varmasti riittää ja pysyis ny nuo jo mainitut kunnossa ja käyttömahdollisuus lupien jne puolesta.
     
  14. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Pari kommenttia. Kun tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin ja solvata ihmisiä ketä ei tunne on mielestäni aina säälittävä tapaus. Kun minä olin nuori ei lökäpöksyjä tunnettu ja lahkeetkin oli leveät alhaalta. Ihan vihjeenä. Mitään en ole "saanut" vaan kaikki on tehty työllä jota todennäköisesti teen enemmän vuodessa kuin sinä. Päätellen kommentista nykynuorisosta/minusta taitaa sinulla olla jo toinen jalka haudassa eikä toistakaan muista dementian vuoksi jos minua pidät "nykynuorisona".

    Ja jos luet mitä kirjoitin, ei ollut tarkoituskaan että strippi tuottaisi suuremmin ratayhtiölle. Sen ei tarvitse tuottaa suuriakaan summia jos käyttäjät/yhteiskunta sen rakentamisen maksaa...

    Mutta pärjätään me ilman strippiäkin. Länsi-Suomessa asuville niitä on tarjolla ihan kivasti. Meilläpäin vain Motopark, mutta se ei valitettavasti juuri ajomahdollisuuksia tarjoa. Eikä taida asia sen osalta parantua jatkossakaan joten suuri harrastajien ja katsojien potentiaali jää ilman harrastusmahdollisuutta tai helppoa tietä aloittaa harrastus.
     
  15. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Pyydän anteeksi jos olen pahoittanut jonkun mielen kirjoituksillani.
    Kirjoitan omana itsenä ja esitän vain omia mielipiteitä. Mutta todellisuus on RAAKAA
    Jos ei ole talous kunnossa ja todella hyvät suunitelmat niin ne lyövät lujaa sormille
    En epäile ettet tee kovasti työtä harrastuksen eteen jotta on varaa harrastaa ja kehittyä
    Olen vain sattunut näkemään motoparkin nousu ja rapistuminen rata saatiin mutta sen jälkeen
    kehitystyö ja edistäminen ei vaan ole mennyt ihan niin hyvin.Sama alastaro ,nyt rupeaa paranemaan
    mutta edelleen on paljon tehtävää.ja tosiaan emme voi olettaa että yhteiskunta rahoittaa ja YLLÄPITÄÄ
    monta mootorirataa suomessa kyllä joku yksityinen joutuu sen vastuun ottamaan!Kolhoositkin oli kaunis ajatus mutta
    ei kovin toimiva .tsemppi catiska että voit harrastaa
    NIXXON
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

  17. jknR

    jknR 3rd gear

  18. rb

    rb Gearhead

    /\ /\ Hienoa, upeeta, mahtavaa!!!!

    Jokohan uskaltas lähtee ruttutukusta hakemaan tonnista kyykkyä....
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

  20. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Löytyi tuoretta tietoa MotoGP- osakilpailun järjestämiskustannuksista. Ne on tavallisesti liikesalaisuuksia, mutta Tsekin osakilpailuun joutui yhteiskunta laittamaan verorahaa sen verran, että budjetti tuli julkiseksi. Tsekit maksaa Dornalle MotoGP- osakilpailun järjestämisoikeuksista 3.65 - 4.6 miljoonaa per kisa vuosille 2016 - 2020. lähde.
    Tämä on siinä mielessä tärkeää tietoa että rataa on pitkälti puhuttu MotoGP:n kautta, kuinka sieltä saadaan näkyvyyttä ja katsojia ympäri Skandinaviaa ja Venäjää. Nyt jos saadaan 45 tuhatta katsojaa ja jokaisen pääsylipusta 100 € laitetaan Dornalle, päästään jo omilleen. Pääomakulut ym. kaikki muut radan kustannukset revitään jostain lisäksi.
    Täytyy sanoa että vaikka kuinka odotan MotoGP:tä tohon linnuntietä 10 km päähän ja aion olla koko viikonlopun paikalla mikäli kisat sinne saadaan, radan talousasiat on mun mielestä aivan liian auki.
     

Kerro tästä muillekin!