kysymyksiä mopar 360 kansista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja keimo, 8.1.2006.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Hyvä suoritus Spede tuo penkitys,onnea! Byretti mullakin on,mutta useammin tulee kyllä käytettyä injektion ruiskua,etenkin noissa "suunnilleen" mittauksissa. Ei sillä etteikö ruisku olis mulle muutenkin ihan riittävän tarkka,mutta se byretti kun on tosiaan aika heikkoa tekoa kuten JarmoY tuossa jo totesi! Nesteenä olen käyttänyt värjättyä "tenttua",sen kun voi sit juottaa myöhemmin noille kilpakumppaneille :poff:
     
  2. keimo

    keimo 3rd gear

    pikaisella mittauksella työntötangon päästä mitattuna peruskehän ja nokan yäkuolokohdan ero oli 7.5 mm. sama tulos imu ja pako nokassa. pystyykö tuolla tiedolla arvioimaan mikä nokka voisi olla?
     
  3. 460ford

    460ford 1st gear

    saapi nähdä kuoriiko speden pata kyrv... päästä nahat kun polkastaan pedaali pohjaan :rotfl:
     
  4. mopster

    mopster Gearhead

    Noihin arvoihin ei osu oikeen mikään. Mittasitko kuinka tarkkaan? Jos imunokka ois vähän pienempi 7.28mm, niin se olis tommonen 340 orkkis nokka. Samaa on käytetty myös 318 ja 360 nelikurkkusissa koneissa. Asteet 268/276
     
  5. keimo

    keimo 3rd gear

    pitää huomenna mitata paremmalla ajalla uudestaan
     
  6. keimo

    keimo 3rd gear

    palotila on nyt mitattu ja tulos on 74ml. onko tuo nyt suoraan 74cc ? nokankin mittasin uudestaan, nyt suoraan nokasta ja nousuksi sain 8mm molemmille nokille
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Kyllä, ml on sama kun cc. Jos toi nokan nosto on nyt tarkka niin se vois olla moparin 280/.474", tai sitte aika lähellä on comp camsin magnum 270/.470"

    Jos nokkien väliset valupinnat on violetiksi maalattu ni sillon se ainakin on toi mopari.
     
  8. keimo

    keimo 3rd gear

    en kyllä huomannut violettia.minkälainen toi comp camsin nokka on. mulle ei noi arvot sano mitään.
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

    Suht mieto virinokka mut iha hyvä jos ei oo suurempia muutoksia muuten tehty moottorille/autolle. Toimii vakio turbiinin kanssa, puristuksia ois hyvä olla ysin pintaan. Vääntöhuippu tulee johonki 3500 kierroksen paikkeille.
     
  10. keimo

    keimo 3rd gear

    mikä olisi realistinen teho arvio? jos kyseessä on toi nokka. kansiin tehään venttiili työt ja ja kanavia siistitään,lasketaan 1mm jolloin puristus suhde 9 pintaan. imusarja professinal productsin crosswind ja kaasari speed demon 650 dp. peltisarjat.jakaja orkkis kärjetön oranssilla boksilla
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    Olikos se nyt 360 alakerta? Mitkä pakosarjat ja putkisto?
     
  12. keimo

    keimo 3rd gear

    joo 360, peltisarjat,putkien paksuutta en oo mitannu. loppu putkisto 2.5". yhet vaimentimet. ja kansiksi tulee 587 orkkis kokoisilla venoilla
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    Puristukset kyllä varmaan jää 8.5 paikkeille. Karkee arvio 295 hv/4500 rpm, 362 ft lb/4000 rpm. Engine analyzerillä kokeilin :)
     
  14. keimo

    keimo 3rd gear

    mitäs se ohjelma antaa tulokseksi jos puristuksen nostaa 9 pintaan
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Karkea tehoarvioni olis n.250hv,olettaen että kaikki toimii hienosti! Kuulostaa vähältä,joo mutta mietipä paljonko tuo -67 dart painaa taistelukunnossa ja ison koneen vääntö,että kyllä uskaltaisin väittää että melkoisen ripeä laite on!
     
  16. mopster

    mopster Gearhead

    Ysin puristuksilla 300 hv. Koneen pitäs olla tosiaan muuten tikissä, eli ei suurempaa ohivuotoa jne.
     
  17. keimo

    keimo 3rd gear

    no joo. eipä tuolla jalkoihin jäänyt vanhoillakaan osilla. ja luulisi ettei nyt ainakaan huonompaan suuntaan mennä. pää asia ettei mitkään civikit hypi silmille
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei ainakaan joka civikki hypi! Penkissä sitten loput säädöt kohdalleen ja kovaa ajoa kadulla ja onhan siellä etelässäkin näitä kisoja :wink:
     
  19. keimo

    keimo 3rd gear

    nyt on toinenkin kansi irroitettu. 7 pytyssä missä oli imukanava puhdas,ei löytynyt muuta ihmeellistä kuin männän päällä n. 1mm kerros öljymönjää. mistähän moinen voisi johtua? muut männät olivat hyvän näköisiä. millainen välys saa olla venttiilin varren ja ohjurin välilllä?
     
  20. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ei se kovin kummoinen välys ole. Jos tuntuu selkeä välys vois ohjurit holkittaa.
     

Kerro tästä muillekin!