Laadukkaita & "tyylikkäitä" letkunkiristimiä!?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja arrakis, 12.10.2006.

  1. arrakis

    arrakis 1st gear

    Mistä tuollaisia vois löytää?

    Monesta paikasta olen kysellyt, mutta ei oikein muuta tarjolla, kuin ABA:n haponkestäviä. On kuitenkin vähän liian "tavallisia", jos näin voi sanoa. :wink:

    Turbo-autoissa olen nähnyt aika näyttävänkin näköisiä kiristimiä, mutta mistä siis löytäisi..!?

    Kovin kiitollinen olisin vihjeistä! :)
     
  2. makke

    makke 1st gear

  3. _jka_

    _jka_ 1st gear

    Ja noitahan on lähes jokaisessa hydrauliikkaliikkeessä.
     
  4. arrakis

    arrakis 1st gear

    Kävin tänään kahdessa suht isossa hydrauliikkafirmassa, toisessa ei ollut muutakuin noita "keltapassivoituja" ja toisessa ei ehditty palvella lainkaan... :mad:

    Mutta noi, mitkä näkyy kuvissa alimmaisena yleiskiristimien kohdalla olis aika lähellä, mitä olen hakenut... Kiristyskohdan sais kivasti piiloon, niin näkyviin ei jäis kuin tuo metallinen osa.
     
  5. makke

    makke 1st gear

    Jos et paikallisista liikkeistä löydä, niin soita suoraan pääkallonpaikalle Marttilaan Kerkon Hannulle. Kotisivuilta löytyy yhteystiedot.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  7. makke

    makke 1st gear

    En muista onko meillä US-Patrsissa noita klemmareita, mutta eri kokoisia ja eri mutkilla ja väreillä olevaa silikoniletkua löytyy ainakin. Sun muuta tollasta kiiltävää, komeeta ja hauskaa...
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ai noita... Mä luulin että puhutaan niistä Wanhan hyvän ajan "torniklemmareista". Ostin joskus Nippelitepolta niitä niin että riittää rotiloon...
     
  9. arrakis

    arrakis 1st gear

    No hakusessa on myös pätkä sellaista sinistä silikoniletkua sisähalkaisijaltaan 76mm...Valmistaja SFS Performance... :wink: US-Partsissa sitä taitaa muuten olla, vai..?!
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ai täällä mainostetaan Marttilaa.. :p
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Toki hiukan kun sieltä olen syntyjäni! ;)

    Siellä paljon tuttuja ja sukua, broidi ja vanhemmat asuu edelleen. Itse sieltä jo kauan pois muuttanut ja hyvin harvakseltaan nykyään käyn. Itse tuolla Kerkolla olin koneistajana reppurina Kosken Auton ja Lavan kautta ennen inttiä ja noita klemmarikoneita tekemässä. Jotain sentään muistaa menneistäkin. :)
    Ja terkut Marttilaan... siellä paljon vanhoja kavereita edelleenkin, vaikkakin erinäisten ikävien yhteensattumien kautta moni siirtynyt jo pilven reunalle nykymaailman menoa tsiikaamaan. RIP :cry:
     
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

  13. makke

    makke 1st gear

  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    mikäs noista tekee heikompia? Paremmin nää kestää ainakin kiristää ku Kerkot... Ooon käyttäny kyl paljon molempia ja en Kerkoa paremmaksi pysty sanomaan....
     
  15. makke

    makke 1st gear

    Oletko lukenut lujuusoppia? No ehkä olet, mut olen minäkin tekun verran ja se siitä. Mulle se ja sama mikä klemmari on paras sillä mulla ei sillä ole väliä. Kunhan ehdotin jotsin kun kysyttiin.
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

    mun mielestä on vähän turhan karskia sanoa että toi Kerko on vahvempi, kun kummatkin kestää varmasti sen mitä tartteekin, varsinkin näissä autojutuissa... Tietty jos toi on sun vanha duunis niin ohan sitä hyvä mainostaa... ;)
     
  17. arrakis

    arrakis 1st gear

    Mistäs noita sitten saa?!

    Ei näyttänyt Kerkolta saavan tuota minun tarvitsemaa kokoa, menis erikoistilauksen puolelle... :(

    Menee siis noin 78mm letkun päälle, noi tarvitsemani klemmarit...
     
  18. makke

    makke 1st gear

    Jeps, ainakin sinisenä ja punaisena löytyy metrin pätkissä Hesasta ihan hyllystä. Ja on sit tietysti tumppeinakin ja mutkilla tms.
     
  19. arrakis

    arrakis 1st gear


    Metri on vähän liikaa...sellainen 15cm riittäis... :wink:
     
  20. makke

    makke 1st gear

    Ei ole vanha duuni sinällään, oli siellä toisen firman kautta tuotekehittelyhommissa. Mulle sinällään juuri sama mitä tekevät, mut eiköhän nuokin klemmarit tosiaan autossa kestä kun on suunniteltu reilusti rajumpaan käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!