Lämmin talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 13.12.2013.

  1. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ford Falcon STW '69 302cid on ihan lämpönen ja mukava huristella.
     
  2. Dodge Dakota.

    Tai ihan sama mikä pick-uppi, mutta ainakin moparissa hiki tulee ja ihan sama mihin on puhallus säädetty niin pienessä kopissa pysyy lasit auki ja sulaa hyvinkin nopeaan.
     
  3. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kupla jos sen käymään saa kovalla pakkasella mutta on lämmin talvi auto kuhan puhallin ilma tulee suoraan hattu hyllylle eikä mätiä helma tunneleita pitkin tuulilasille, jää muuten moni nyky auto toiseks..
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    ^se on se rasvankäry mitä kuplakuskit väittää lämmöksi.
     
  5. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Eipä noiden suparujen kanssa ole tarvinnu palella kabiinissa eikä jäätyä pihalla kauaa kinoksia kaivellessa. Aina irtoo penkasta ja jos pidetty huolta niin ongelmiakaan ei ole tiedossa edes paljon ajettuna..

    En nyt tiedä onko ihan lämpimin kuitenkaan, mut pitäisin muita puolia sen verran hyvinä ettei polla ainakaan kuumene talviliikenteessä. Paitsi kanssa-autoilijoista..lähes kaikki on vastaantulijoita jopa näin vaparikoneella. ;)
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ei w123:ssa o. sillä tarkenee hyvin kaupungissa maantiellä saattaa tulla vilu kovalla pakkasella.
     
  7. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    -81 corolla DX
    -89 nissan sunny

    voi vaikka saunoa sisällä :)
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eihän Kuplassa alunperin edes ole mitään hattuhyllylle tulevaa puhallus mahdollisuutta. :odroll: ..Ainoat puhalluksen suunnathan ovat...-Takajalkatilaan....-Etulasille-Etujalkatilaan...Kuplassahan ei edes ole takana hattuhyllyä...Vaan se syvennys takaselkänojan takana :wink: .....Itse olen kuullut Kuplaan liittyen sellaisen väitteen,että "on lämmin auto talvella,kunhan ajaa pienellä vaihteella,niin että moottori ulvoo niin kovaa,kuin vaan pystyy"....Noo uskoo ken tahtoo...Koska Kuplahan ei ole missään tapauksessa lämmin talviauto :wc: ....Tai onhan se....Jos se seisoo lämpimässä tallissa :rotfl:
     
  9. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    ^^ tai syttyy palamaan ajaessa..
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    lämppärin paluuletkuun,moottorin lämmöt pysyy termarin lämmöissä ja vesimääräkoneessa +lämppärin kenno riittää mutta kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillä,risteyksissä jne ei veden kierto riitä kovilla pakkasilla,nyt riittää,vaikka puhallus täysillä tyhjäkäynnillä ei jäähdy,palaa näpit lämppärin suuttimessa ja jos lasille täysillä saan senkin halki,edellinen meni kun pakkasella satoi jäätävää vettä ja annoin hanaa lasille.
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Häh,kupla on karsee talviauto. On tullut koitettua muutamaan otteeseen pentuna. Kyllä tehtiin kaikki mahdollinen,takajalkatilan puhalluksen tulppaus,jotta kaikki hööki tulee tuulilasille.Uudet lämmönvaihtimet yms ,taatusti ehjät helmat jne.. Joku on ilmeisesti ajanut vielä huonommalla talviautolla... Yhdessä mulla oli aikalaisensa bensalämppäri vissiin eberi niin silloin tarkeni,vähän liikakin,lasit oli pakko pitää vähän raollaan. Kun ei ollut lämmönsäätöä..
    Jos halvalla mielii talviautoa, niin Opel Kadett E, tulee lämmintä liikakin.. Ja kapeet kummit niin etenee hyvin hangessakin. :rotfl:
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    joo,ei mennä niin vanhoihin mersuihin,eikös 124 ole jo vanha?
     
  13. golden rocket

    golden rocket Gearhead


    no ei alkuperäsenä olekkaan..varmasti yksi mailman surkeimmista talvi autoista joka suhtessa mutta lämpösen siitä saa :lol:
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mersun kiertovesipumppu lienee jonkinlainenRe: Lämmin talvia

    Mersun kiertovesipumppu lienee jonkinlainen taksivaruste, kun kaikissa 124: sissa ei ollut.

    Hantta
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Varsinaisia jääkaappejahan kuplat oli mut en nyt haukkuis kokonaan surkeeks talviautoks kun ihan hillittömän hauskojahan ne oli rallittaa nimenomaan lumella ja jäällä 8)
    Ja umpihangessakin niillä pääs melkein yhtä hyvin kuin tän päivän nelikoilla.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on 9-5 Saabi bensakoneella ja on myös lämmin. Eikös Saabin tv-mainoksessakin joskus saunottu saabissa?
     
  17. pas2

    pas2 Gearhead

    Mua ihmetyttää puheet kuplan huonoudesta talviautona, eikö kellään muulla ole osunut ehjää autoa kohdalle? Minulla on ollut kylmiä kuplia, joiden kylmyyttä en ole ihmetellyt kun olivat huonoja. Ja sitten oli kaksi hyväkuntoista. Pitää siis olla ehjät lämpökanavat, toimiva termostaatti, moottorissa kaikki pellit ja huom huom lämmönvaihtimien läppien pitää avautua kokonaan. Meinaan kaverin kuplan tein kanssa lämpimäksi kun valitti että onhan se kylmä auto. Ei auennu kun toinen puoliksi.
    Ja datsunit lämpiää mun mielestä nopeemmin kun tojotat.
    Niin ja ehjä kupla käynnistyy hyvin talvella, etenee hyvin lumessa, ei tarvi miettiä pakkasnesteitä...
    Junakeulakin oli siedettävä kun tulppasi pelkääjäm puolen jalkatilasta lävet ja laitto hanskan tukkimaan oikean puolen ikkunapuhallinaukon. Siis siedettävä yhdelle.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...jo ei oo kokemusta kyllä niistä enemän, kun oon joutunu ajama joskus kaverin autolla pakkasilä. Folkkarissa jouduin kyllä vetämä talvitakin vetari tiukemalle :lol: Mut nykyinen ajokki voi sano kyl että on lämpöinen. Lämpiä suht nopiast, vaik ei ooka olnu piuhan pääs. Ja säätety lämpö pysy tasaisenä koko siinä valtavassa tilassa. T-paitassa ajamine ihan mukava, kun meina vetaa pitemmaan matkaan. Ei jääty lasit eikä muut. Tiety kun on kaik termarit kunnos ja säätöläpat toimi. No Excursionista puhun. 8)
     
  19. slote

    slote Gearhead

    On siinä perää mutta jutut juontuu osittain ajalta miekka ja kirves :lol: ....60-luvun loppupuolelta.

    Kaverilla oli kupla...aika uusi ja huollettu peli ja oli lämpöpeltiä ja muuta kilkettä mitä siihen aikaan jo kuplaan sai. Muistuu mieleen yksikin retki kun käytiin Lieksassa. Normi talvi. Paineltiin peukaloilla tuulilasiin ajoaukkoja. Ja lämmintä oli kun nauratti niin maan perusteellisesti moinen retkeily.....no ei ollu lämmintä mutta nauratti :D

    Ja totta; kupla kulki hyvin umpihangessakin.

    Nykyinen kulkine C1500 p/u 2WD on kyllä tarvittaessa kuumakin ja kulkee kuin juna kun lavalla on pari/kolmesataakiloa betonilaattoja ja kunnolliset nastarenkaat. Ilman lavapainoa on erittäin mielenkiintoinen ajettava talvikelillä.
     
  20. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Mulla on luotettava Sierra 2.0 ja se on lämmin. Oikein mukava talviauto ja oikea takavetoinen. Sisätilanlämmitinkin ja lohkosta heti hörähtää.
     

Kerro tästä muillekin!