Lämmin talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 13.12.2013.

  1. t8

    t8 Gearhead

    Saab 9000. Ei ole vielä tullut semmoista keliä ettei ole t-paita päällä tarennut. Ilmastoinnin asettaa 21 asteeseen niin sillä pärjää. Pakkanen kun alkaa lähestyä -30 putoaa lämpömittarin neula aavistuksen normaalista mutta lämmön tuottoon se ei vaikuta.
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kyllä Kuplassa sai ikkunat sulamaan kovallakin pakkasella kun kylillä korttelirallia ajeli koko ajan paskaluisussa kierrokset lähes tapissaan.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli tonnarissa vielä lisävarusteena takaovien ja takalasin puhaltimet. Ei sitten ollu lasit huurussa vaikka -30 ja auto täynnä.
     
  4. 63S88

    63S88 Gearhead

    Nyt on niin kuumia autoja että apumiehen kaljatkin lämpiää liikaa! :)
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu äkkiseltään kupla ensimmäisenä siedettävän lämmin rassi ~20 asteen pakkasessa pihalta liikkeelle (siis ilman apuja). '55 melkeen ehjä Bel air varmaan kanssa olis toiminu mutta melkeen ehjässä kuppelissa pienempi tila ja kaikkee niin uskon kuplan voittoon. Mun mielestä. Juu toki lämpimimpänä pääsen omasta tallista liikkeelle ny tolla ikkunattomalla A-Fordilla mutta äkkiä hyytyy...
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eipä lämpene Volkkarissa kun on (ympäri vuoden) jäähdytetty hanskalokero 8)
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ja Saabissahan pystyy paistamaan munia (kanan) kun laittaa penkinlämmittimen täysille.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juurikin tästä on minullakin kokemusta. Ajoin kolme talvea v. 84-87 kuplalla. Kokemus oli niin traumaattinen etten vieläkään oikein pysty puhumaan siitä. Sen verran sanon että takaikkuna jäätyi syksyllä ja suli keväällä tuollakin taktiikalla.
     
  9. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joo,kyllähän se piti jäänsulatussprayta olla aina puteli mukana.Ja normaalisti ajaessa kyllähän se aika iglu välillä oli :rotfl: .
     
  10. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    -60 Chevy Belair on tosilämmin ollutainakin vielä!!
     
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Olenkin jo miettinyt kun niitä Kuplia parjataan, jotta piileekö siinä sama tauti ku niissä, jotka tulee huoltoasemilla kulutuksia kyselemään, vaikkei ite ole koskaan Amerikkalaista nähny ku kuvissa, van tuntuuhan nuita Kuplan kylymyyven myöntäviä löytyvän, heh.

    Metri Voortit on ollu sopivan vilposia mitä mulla on ollu, van ei se ole ajonautintoa niin paljoa haitannu, jottei olis Kajjaani - Suomussalami väliä aikoinaan kovimmillakin pakkasilla tahkonnu vaikka kuin. :wink:

    Lapasia löyty ja viikinkikypärään tarkotettu alushuopa, joka oli paljon päässä '90 luvun aikoina. :webmaster:

    Van tuskimpa nuo Metriset alkujaan siitä kylmemmästä päästä on ollu. Luksustahan se on ollu meikäläisille uutena.
     
  12. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Olipa yllätys että tähänkin topicciin ehdotetaan kylmyydestään kuuluisia malleja.
     
  13. Jupe

    Jupe Gearhead

    Saakeli, tuli iltakaffeet rinnuksille! :lol:
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Äitellä kuplia ollu kans 70 ja 80 luvulla ja kehu kans että sai ajella pää ulkona ikkunasta kun lasit jäässä ja kylmä koppi.


    Liekö lämmin kupla samaa sarjaa kun kestävä ja hyvin toimiva bemari?
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    On tainnut vaan aika kullata joidenkin muistot.. Yksi lämmin peli on myös nuo itäystävän latuskaiset. Kai tätä nyt on sentäään jo ehotettu?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^

    Ne on tyrmätty jo kylmien volvojen lisäksi.

    Fordeissakin saa lukemani mukaan vaan palella :odroll: Puhumattakaan jenkeistä.


    Se ois honkkarissa pilkkihaalari tarjouksessa.
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Totta kai kylmyydestä mainitaan. Ei kai liene kaukaa haetuin Offtopic tähän aiheeseen? Viinan juontikin olis melko lähellä aihetta, mutta se jätettäköön. Ladoista tuli mieleen, jotta on suosittu peli juuri nyt täällä Kajjaanissa ainakin nuorison suhteen. Monenlaista yksilöä pongailtu! :D
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yks kylmä talviauto on ainakin naapurin 96 ducato. Aivan persereiästä koko lämmityspuhallin, hönkii ja ei aukase laseja. Lämpöä tulee pirun vähän ja hitaasti.

    Kai siinäki vaa joku vika ja toimiessaan sauna :lol:
     
  19. nixon

    nixon 3rd gear

    Ei mulla oo ollu varmaan 15 eri japsi/euro käyttiksen kanssa mitään lämmitysongelmia jos ei lasketa sitä ku 89 vectrasta meni puhaltimen rele. Kuumin oli ehdottomasti nappislada ja kylmin on toi monaco, siinä on tulpattu lämppäri.
     
  20. juk1

    juk1 3rd gear

    Kanttis ja nappis ladat on lämpimimmät talviautot mitä mulla on koskaan ollu. Kaikissa oli vielä lämppärinhana yllättäen jumittunut täysille. Ainoa huono niissä oli et takaikkunat ei meinannu pysyä ylhällä ellei kiilannut niitä ylös.
     

Kerro tästä muillekin!