"lämmöntasaajan" tarpeellisuus

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 23.5.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä murheita voisi aiheutua jos nyt syylärin alareunan läpimenevä "lämmöntasausputki" menisikin suoraan öljyn lauhduttimelle?
    Terv.nimim. tihkuu vaihteistonestettä syylärin reunasta :wink:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ilmeisesti sulla on siis vaihteistoöljynjäähdyttäjä joka on kytketty "sarjaan" kyylarissa olevaan jäähdytyskierukkaan, joka nyt vuotaa?

    No ainut ongelma vaihteiston kytkemisessä suoraan oljynjäähdyttäjään voi tulla eteen kovilla pakkasilla, jolloin öljy ei lämpene riittävästi.. Välillä kylmissä oloissa ajettaviin autoihin kuten Suomessa neuvotaan
    asentamaan vaihteistoöljyn jäähdytin siten, että ensin huilio menee jäähdyttäjälle ja sitten kyylarin pään kierukkaan. Tällä varmsitetaan, että öljy ei jäähdy kovalla pakkasellakaan liikaa.

    No voithan tietysti itse laittaa talveksi pahvin ko. kyylarin eteen? muista kuitenkin kiskoa se pois lämpimämmällä? Tai hinatessa yms?? Jos unohdat sen pahvin sinne jäähdyttäjän eteen, niin laatikkosi saattaa kilahtaa.. MOT
     
  3. JASSO

    JASSO Gearhead

    TH-350 toimii ainakin moitteetomasti vielä 37asteen pakkasessa erillisellä öljynjäähdyttimellä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jatkoa...
    Kuinka varmistaa ettei vaihdelaatikkoon ole tuossa "jäähdytin ongelmassa" päässyt vettä?
    Jäähdytin sydeemissä ei oikein paineet nouse korkeiksi (puolilämmin kone => ei juuri suhahda kun avaa syylärin korkin) ,,,nestettäkään ei juuri häviä ja lämmöt pysyy ok... mitä tannattee tutkailla (jos mitään)??
     

Kerro tästä muillekin!