Lambda-anturin asennusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dd64, 16.3.2011.

  1. dd64

    dd64 Gearhead

    Innovaten LM-1:n ostin talvella. Anturille tuli putkeen hitsattava kierremutikka mukana joka on niin pitkä, että peittää miltei koko anturin. Kuuluuko olla noin vai voisinko panna mutikan puoliksi, jotta saisin anturille paikan toiseenkin putkeen?
     
  2. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

    lambdasta

    Itse tilasin FMI:ltä "kylmän" anturin ja totesin saman ongelman. Laikkasin mutterin puoliksi anturi kiinni mittariin, ja hyvin on ledit vilkkunut.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Normi mutterin paksuus riittää oikeen hyvin.
     
  4. mando

    mando 3rd gear

    itse laittaisin lambdan kierrettä hieman pidemmän, lähtee varmaan helpommin irti kun ei lambda anturin kierteessä kökköä(kierteet pysyy ehjänä)
     
  5. dd64

    dd64 Gearhead

    Eniten tossa mietin miten se vaikuttaa kun anturi tulee suoraan virtaukseen. Pisti miettimään kun semmosen pitkän mutskun panevat mukaan, että onko sille joku syykin. Mut ainakin käyttis vanissa se mutsku on melkoisen lyhyt. Sehän onkin kapeakaista, mut ei vissiin vaikuta?
     
  6. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

    Mun anturilla oli normaalia paksumpi mutteri mukana, kun ruuvasin anturin mutterille niin siitä oli näkyvissä vain n.3mm. Ajattelin että kaipa sitä pitäis olla enemmin näkyvissä, jonka takia muokkasin mutteria.
    Mutta epäilen että ei sillä mutterin paksuudella ole mitään tekemistä onko kapeakaista tai laajakaista-anturi. Onpahan enempi näkyvissä siellä putkessa ja saa haistella seoksia isommalta alalta.
     

Kerro tästä muillekin!