Lambda pakosarjaan ?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CCZ28, 30.9.2019.

  1. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Nyt kiinnostaa sylinteri kohtainen seos, ja senhän näkisi kait seosmittarista …...
    mutta lambda-anturin paikka pakosarjaan ? miten lähelle kantta/pakolaippaa sen voi laittaa ?
     
  2. ElCamino78

    ElCamino78 1st gear

    Tää on Innovaten asennusohjeesta.

    3 Sensor Placement
    Optimum bung placement will vary from application to application, but using the guideline below will ensure the longest sensor life with the most accurate readings. Using a bung is the preferred method for mounting the oxygen sensor in all applications.  Weld the bung at least 24 inches downstream of the exhaust port outlet (after the collector), or 24 inches after the turbocharger if so equipped. The bung should be welded before the X or H pipe if so equipped.  Using a clock as reference, mount the bung between the 9:00 o’clock and 3:00 o’clock position. Welding the bung in the lower section of the exhaust pipe can result in sensor damage caused by condensation making contact with the sensor’s internal heating element.
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Tuo Innovaten ohje on laajakaistalambdalle, ne kestää vähemmän lämpöä kuin kapeakaistat, joten pitäisi laittaa kauemmas pakoventtiilistä, ilmeisesti laajakaistat oli tarkoitus laittaa? Itellä toisaalta on pyörässä Innovaten setin laajakaistalambdat (Bosch) kestäny Innovaten ohjeita vastaankin asentaen (= orkkiskapeakaistojen tilalla, putken alimmassa kohdassa). Aattelin että pakolämmöt laskee senverran että kestää, kun heivasin samalla katin pois putkea tukkimasta, ja rikastin seoksia. Pakolämmöistähän se lopulta riippuu miten lähelle sen voi laittaa.
     
    Muokattu: 2.10.2019
  4. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Laajakaistat meinasin laittaa …….noh kokeilemallahan tuo selviää ,
    löytyy vanhat peltisarjat joihin voi hitsailla anturin paikkoja eri etäisyydelle niin saa testata missä kohtaa ei enää toimi....
    ja samalla pakolämpö anturien paikat , kun niin paljon tehty muutoksia et vois katsoa mitä joskus mitatulle +800 asteelle tänään kuuluu..
     
  5. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Ainakin Boschin Lambda-anturin datalehti kertoo anturin maksimilämpötilan, joten jos pakolämpöjä on tarkoitus mittailla, niin voisiko sitä ajatella mittaavansa ensin pakolämmön suunnitellusta Lambda-anturin kohdasta? Pitäisi siis pysyä alle 930°C (LSU 4.9).
     

Kerro tästä muillekin!