Lapsille autokirjoja, huono ja hyvä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Holley, 22.6.2011.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minullakin oli tuo pikkupoikana joskus 70/80-lukujen taitteessa. Ja tuo parattu Kunnaksen kirja on tytön suosikkilukemisia. Itse en ole katsonut tarpeelliseksi sensuroida.
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Nämähän ovat ainakin nyt väärällä kielellä mutta jospa niitä joskus vielä suomennettaisiin...

    Eli tämmöinen lastenkirja on ilmestynyt hiljattain:
    Paddan, bubblan...

    Jan Lööfillä on hauskoja kirjojakin, tässä esimerkiksi Memo mutta kirjojakin on samasta aiheesta:
    Jan Lööf

    Sitten en tiedä johtuuko kulttuurista mutta tämmöisiäkin lastenkirjoja täältä löytyy, eivät nimittäin ole ainakaan jenkkiautovastaisia:
    Raggar-råttan Roger

    Bolibomba-draken

    Pitää myöntää että olin aika yllättynyt erityisesti tuosta alimmasta kirjasta, ei ollut tullut Suomessa vastaan lastenkirjaa jossa päähenkilö on kannessa ilman housuja liekitetyn siipijenkin takapenkillä laulamassa...

    Ja tuota Kunnaksen kirjaa en ole nähnyt mutta varmaan se tulee silti hankittua/saatua lahjaksi - ja itse en usko kirjojen sensuroimiseen...
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin Akukin on yleensä etupenkillä eikä Bantamissa ole siipiä tai liekkejä.
     
  4. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Eräänlainen lastenkirja tämäkin Lahden kaupungille tekemäni värityskirja (poislukien kannen ulkoasu):

    http://www.museokamaa.fi/category/lahikuvassa/

    [​IMG]


    Kuvissa esiintyvät:
    *Porsche 911 1964
    *Porsche 356 1956
    *Ford Cabriolet 1936
    *Ford Tudor 1932
    *Plymouth Roadrunner 1968
    *De Tomaso Pantera 1971
    *Volvo Amazon 1969
    *Cadillac Limousine 1961
    *Lancia Stratos Rallye 1972
    *VW Type 2 1962




    -
     

Kerro tästä muillekin!