Leather Heaven Nationals Pudasjärvi 8-9.8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ck, 7.7.2009.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Analyytikko mäkin kyllä oon. Mut en sihteeri, ja sitä kaivatais kyllä näissä puuhissa, et muistais vielä viidenkin minuutin päästä mitä tehtiin ja miks. Mut älkee ottako mun juttuja liian vakavasti; me ajetaan jos ja kun se on hauskaa, jos ei, me ei ajeta. Siin vaihees ku tarvii sitä sihteerii päiväsaikaan on meno jo meille turhan vakavaa. :rotfl:
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Analyytikko mäkin kyllä oon. Mut en sihteeri, ja sitä kaivatais kyllä näissä puuhissa, et muistais vielä viidenkin minuutin päästä mitä tehtiin ja miks. Mut älkee ottako mun juttuja liian vakavasti; me ajetaan jos ja kun se on hauskaa, jos ei, me ei ajeta. Siin vaihees ku tarvii sitä sihteerii päiväsaikaan on meno jo meille turhan vakavaa. :rotfl:
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    toisaalta oon vipottajan kanssa samaa mieltä että joka paikassa pitäisi olla pito mikä on parasta mitä voi tarjota. helpompaa se olisi kilpailijoille.
    mutta kaikkiin paikkoihin sitä ei voi aina tarjota ja kisaajat joutuvat alustojansa säätämään.
    eikös ne linkin paikat sun muut hienot kikkailu vaihtoehdot ole juuri sitä varten jos pito ei ole sama kuin eilen?
    kisapaikkojen pitoihin on vaikea ottaa kantaa jos osa kehuu ja osa haukkuu.
    osa menee kovaa ja osa jää sutimaan paikoilleen.
    itse kun melkein kaikki lähdöt näin pudasjärvellä niin monella oli lähtö verrattavissa silitysrautaan ja toisilla taas niiasi. niiaajat taisivat pärjätä.

    en sano että rata olisi ollut hyvä mutta en myöskään että olis ollut luokaton... kuitenkin kaikille se oli sama.



    burnis paikassa ei ainakaan näyttänyt olevan enemmän kumia kuin muulloin, ehkä vähemmänkin. olisko kumi mitä siinä on ollut saattanut olla erilaista? vaikee sanoa kun ei asioita tarkkaan tiedä....
    mielipiteitä on monia.
     
  4. SG440

    SG440 3rd gear

    Mielestäni kilpailullisesti olisi tärkeää ettei ratojen välille tulisi kovin suurta eroa ts. ratavalinnalla ei voisi saada hirmu isoa etua kun tuo kuitenkin yleensä arvalla ratkaistaan. Kilpailukohtaiset erot radoissa on ihan ymmärrettäviä vaikkakin tietty perustaso olisi suotavaa ja turvallista ennenkaikkea.

    Pudasjärvellä ilmeisesti se oikea linja oli paljon parempi kun ihan vapaaehtoisesti sain mennä vasemmalle joka lähdössä ?

    Mulla noi kaivontikkaat menee kohtuudella heikollakin pidolla.

    Tässä syön aamupalaa ja katselen kolmosen aamuteeveetä. Sieltä tulee Dannyn ja Armin englanninkielinen musiikkivideo kappaleesta "tahdon olla sulle hyvin hellä"..... on sitä muutakin paskaa maailmassa kuin radat....
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jaa? Corollalla oli vasemmalla puolen 60ft 1.35 ja oikealla 1.60. Silloin kun sain valita radan, menin vasemmalle aina. Voi tietysti olla autokohtanen juttukin.
     
  6. Beeb-beeb

    Beeb-beeb 3rd gear

    Siis täällä ihan samaa just mietin, taisin samaa aamukahviohjelmaa tuijottaa :rotfl:

    DS 383
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kiitos SM -sarjalaisille hyvistä pohjista Pudiksen radalla. Käytiin tänään kiihdytteleen katuautoilla. Tuloksena hyvien aikojen lisäksi katkenneita vetoakseleita, rikkinäisiä kardaaneja sekä haljenneita vaihdelaatikoita.
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Fyyralle vinkki: Ens vuonna radan preppaus eli kumitus/liimaus viikkoa aikaisemmin että pinta ehtii kypsyä valmiiksi kisoihin mennessä.. :poff:
     
  9. dragsman

    dragsman 1st gear

    No meitä on täältä pohjosesta ollu aina kymmenkunta kuskia sm:ssä muttei tosin kiikalassa ja hyvinkäällä muteei täälläkään oo näkyny pudiksen ajopäivillä ketään sieltä vaikka on sentään 3-4 kertaa kesässä kisat ja etelän veteliä on sentään 95% ajajista TV:Tuoppi PHD735
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulle pohjoinen alkaa jo Tampereelta, ei niitä näy juuri siltäkään korkeusasteelta. :rotfl: Yks syy varmaan on toi huikee pito, se ei ainakaan houkuttele. Toisaalta kun noi asiat on tiedossa ja on kyse nimenomaan katuautokisasta se pitää myös erot tasaisina ja karsii "kovimpien" laitteiden halukkuuden ajaa siellä kun ei siitä mitään saa muuta kun kulumaa kalustoon. Tietoinen valittu linja noiden kisojen osalta.
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Toivottavasti kisat järjestetään Pudasjärvellä uudelleen,pienillä parannuksilla erittäin hyvä lentokenttäkisa paikka.Tuohon ratahommaan en ota kantaa kun en osaa neuvoa noita radantekijöitä miten se pitäisi tehdä,pito parani lähtö lähdöltä ja tuolla minun katiskalla oli melkein normi 60 jalaset.Meillehän tämä kisa oli melkein kuin kotikisa,vain vajaa 800km edestakaisin eli ei mitään!!!Terv:Spet 1937
     
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Montaa positiivista asiaa ei noista kisoista jäänyt mieleen mites mahtoi kerholle tulos olla kannattavuuden suhteen.
    Tuntuis siltä et olisin käyny samalla kakskertaa ekan ja viimeisen.
     
  13. JakeSGB74

    JakeSGB74 1st gear

    En ymmärrä miksi taas väki poraa täällä että kaikki on perseestä kun joku uusi kilpailu saadaan jonnekinpäin, olisko ollut parempi että oltais oltu ajamatta tai ajettu Mparkin pers....
    Mun mielestä ton Pudasjärven kisan voisi laittaa ensi vuoden kalenteriin jo vaikka heti. voitais vaikka jättää toi motoparkki kokonaan pois ja pitää kahdet kisat pudiksella. ( enkä ole pohjoisesta. Ja alastarollekin tulee matkaa kaikki 13km.)
    Mulla ei ollut minkäänlaista pito ongelmaa koko viikonloppuna. Ajoin myös uuden loppuaika ennätyksen.

    Jake
    SGB 74
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Siks ne poraa kun niille toi rata ei toiminut, ei sen pitäis olla mitenkään kauheen ylivoimasta ymmärtää. Joillekin laitteilee se sopi kohtuullisesti, toisille ei lainkaan. Yleensä niin, että mitä tehokkaampi ja pyörärajoitteisempi laite, sitä huonommin. Kun kyse on joissain vessoissa nopeuslajista joilla tarkoitus olis ajaa ikäänkuin täysii, niin ainakin mun mielestä sellasta ei pitäis harrastaa olosuhteissa jossa haetaan vaikkapa löysintä runkoa tms. Eikä se ole herkkua noi kovasti muutuvat olosuhteet useimmille indeksikikkareillekaan.

    Mun mielestä FHRA:n kannattais ottaa tää asia sen verran vakavasti, että järjestäis vaikka kuskeille kyselykierroksen, että oliks toi rata nyt paras ikinä, ja tuntuuks et jatkossakin mielellään haluais ajaa tollasilla kautta aikain parhailla radoilla, et mielellään ei mitään muutoksia vaikkapa radan preppauksiin, käytettäviin aineisiin tms?

    Mähän en tuolla edes ollut, joten mua sillä lailla asia koske, mutta aika paljon olen tekemisissä kuljettajien kanssa jotka ovat asiasta avautuneet, mutta eivät tänne kirjoittele. Rata sinänsä varmaan on hyvä, järjestelyt on varmaan hyvät, ja sijainti on oikeesti aivan sama. Mut jos rata ei tarjoa olosuhteita joissa päästään ajamaan hyviä suorituksia, niin meidän traileri matkaa jatkossakin mieluummin vaikka Malmöön kuin Pudasjärvelle tai Kalajoelle. En halua valittaa, eihän noi asiat valittamalla parane, vaan tuon esiin faktat. Jos ei ole olosuhteita paikassa A, niin valitaan paikka B. Jos useampikin tiimi päätyy samaan johtopäätökseen tulee kisoista ensinnäkin tynkämalliset ja samalla kenties koko sarjan arvokkuus ja mielekkyys kärsii. Ei se voi olla kenenkään etu, että pohjoisen kisat koetaan pakkopullaksi. Jos ei rataa saada kilpailukelpoiseksi, mun mielestä siellä ei tule SM-tasoisia kisoja järjestää.
     
  15. JakeSGB74

    JakeSGB74 1st gear

    Sehän olis hel.... hienoa jos kaikki suoritus paikat olis samantasoisia ettei tarttis ikinä muuttaa mitään.

    Voin sanoa ettei suomen lentokentille varmaan ikinä saada samaa pitoa mitä esim Alastarolle -> syy on asfaltin kivi koossa, lentokenttien pienin kivi koko on suurempi mitä Alastaron radan suurin.

    Mulle sopis oikein hienosti että vaikka kaikki kisat pidettäis tuossa Alastarolla, taitaa tulla vaan jostain muualta toi ajatus että niitä pitäis järjestää suomen laajuisesti...
    Malmössa on pirun hyvä rata siinä olet oikeassa. siellähän ajetaan kai joka viikko ainakin joitain testejä.

    Jake
    SGB 74
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En mä sitäkään sano, että niiden pitäis olla ihan samanlaisia, mut toki oikee ja vasen samantasoisia, mut yhtä vähän kun top fuelereille, toi on kenties väärä paikka ajaa edes OL vehkeillä jos ei sitä ton paremmaksi saa. Nyt on kuitenkin useemmalta taholta kuulunut, että ne radat on olleet parempia silloin kun preppauksesta on vastannut joku muu taho. Eli tossa vois olla sellanen kommunikaation paikka kenties FHRA:n ja paikallisten välillä, josko se johtais johonkin? Hyvä ja tärkee pointti sekin, että SM- sarjan pitäis olla jotain muutakin kuin eteläsuomen sarja, siltä kannalta toi maantieteellinen laajuus myös kisojen suorituspaikoissa on enempi kuin paikallaan.
     
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    ^^^^
    Ei tarvi pyöräpuolen vetää herneitä näistä mun jutuista,hyvä jos oot ennätyksiä Pudiksella ajellut,toivonkin että saatte ne toivomasi kaksi pyöräpuolen kisaa Pudasjärvelle ens kesäksi.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

Kerro tästä muillekin!