lehtijousen etuosan kiinnitys koriin, j-nut pellinpala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Lutra, 10.3.2012.

  1. Lutra

    Lutra 1st gear

    Firebird 67 lehtijousen etuosan kiinnitys koriin. Sama tapa käytössa Camarossakin. Kiinnitettävän osan kuvaus summitin linkissä:
    http://www.summitracing.com/parts/OER-3892751/?rtype=10

    Joka paikassa tarjoillaan peltistä "j-nut" kiinnikettä. Sellaista prässättyä pellinpalasta johon väännetty kierteet. Esim http://www.ecklersfirebird.com/firebird-leaf-spring-front-mounting-bracket-j-nut-set-1967-1969.html

    Alla kuvassa vasemmalla uus j-nut kiinnike ja oikealla alkuperäinen jossa rehellinen pultti-mutteri kiinnitys.
    [​IMG]

    Kertokaas oletteko käyttäneet näitä uusia j-nut peltikiinikkeitä ja kestääkö ne? Uskaltaako lehtijouset etupäästään moisilla koriin kiinnittää?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Kai se kesstää, kerran on siihen tehty...
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    En nää tossa mitään syytä miksei kestäis.
     
  4. rodek

    rodek Gearhead

    Ameriikan pojat noista varoittelee kovin.
    Noita tehty eri "kovuisina" materiaalista riippuen ja ne heikoimmat menee todella pienellä kiristämisellä paskaksi jo kätelyssä. Onko noi siten hyvät vai heikot.... googlaa vaikka camaros.net ja J-nut niin selviää.
     
  5. Lutra

    Lutra 1st gear

    Onkohan tuossa vaaraa että pettävät ajossa ja perä lähtee alta?
    Onkohan tapauksia olemassa?
     
  6. rodek

    rodek Gearhead

  7. kathwen

    kathwen 1st gear

  8. markoyt

    markoyt 3rd gear

    jousipakkojen kiinnitys

    No ei varmaankaan lähe perä alta noiden takia.Kyllä bracketit joihin pakat kiinnitetäään pysyy noilla kiinni,mutta tuo paikkahan mihin nuo j-nutit tulee koriin on f-bodyjen heikko kohta..... osa aika pehmeitä..monta peltiä päällekkäin eikä ruostesuojausta..vielä kun tungetaan subframe connectorit noiden bracketttien pulttien alle ja kori on pehmeä tosta niin saattaa kyllä nitkutttaa läskeineen irti ajan kans.JOS toi kohta on suht hyvä korissa niin varmaan pysyy noilla,mutta eihän nuo kova homma oo leikata tuo kierre pois ja hitsata mutu tilalle.Itse kasaan noilla uuden mallisilla oman perän.....tosin aukastu ja korjattu/vahvistettu kori myös brackettien alta...
     
  9. Lutra

    Lutra 1st gear

    Re: jousipakkojen kiinnitys

    Samaa katselin rakenteesta. Tärkeä paikka tarkistaa ja kunnostaa kun firebird/camaroa uusii.

    Laitoin jo perän alle, taidan kokeilla näitä J-nutteja kun ne siellä jo on. Ja ens talven huoltoihin ottaa etukiinikkeet irti ja tehdä pultti-mutteri muunoksen.
     

Kerro tästä muillekin!