leinon pekan ex corvette nettiautossa myynnissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 6.3.2012.

  1. Make2

    Make2 3rd gear

    Kyllä tuo vaan pitäisi palauttaa tuohon ensimmäiseen asuunsa. Todellinen legenda ja meidän jo "varttuneempien" harrastajien nuoruuden ikooni.

    Meinaakohan nykyinen omistaja panostaa enemmän historiikkiralliin kun möi Bemarin pari viikkoa sitten ja nyt Stingraykin on näköjään kaupan :odroll:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja mikähän on viimevuosien omistushistoria?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä vittua sä oikein tarkoitat? Pekka on suuruus ja pysyn sanojeni takana. Juttua ois paljon.
    Mä en ole enkä koskaan ole väittänytkään olevani.
    Over and out.
     
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Eikös jossain joskus lukenut että tuo maalattiin uudestaan sen takia kun näyttelystä näyttelyyn ja loputon "puleeraaminen" kävi maalipinnan päälle, mutta pohjat oli hyvin tehty eikä niissä ollut vikaa?
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Muistaakseni alkuperäinen maalaus oli tehty "selluvärillä" tms jeesuksenaikaisella menetelmällä johon kiilto ja pinta tehtiin kiilloittamalla. Eli mitä enemmän hinkattiin,sitä ohuemmaksi maali meni.
     
  6. xp

    xp Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässä kunnossahan sen pitäisi olla. Samoin kuin uuh-1 Polara. Kyllä Polara on tip top kunnossa nytkin, mutta pinkkinä custom maalauksilla...
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    ..oli kovin lohduttoman näköne ku viimisen kerran näin....lakka oli tosipahas kunnos, ja tosian jatkuva "kiillotus" oli syöny hirmu naarmui toho paksuun lakkakerrokseen....mut iha hyvä et o säilyny noinki paljon..eikä tosiaan oo kulkeunu mihkää ulkomaille....
     
  8. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Hieman ot, mutta mä tykkäsin ton mr. Leinon kirjottamista jutuista aikanan v-kasissa. Muistan vuosien takaa yhden artikkelin kun ko mies kirjoitti autojen liekkimaalauksista aukeaman kasiin, jonka sitten seuraavassa kasissa oli postilaatikkopalstalla eräs suomalainen, joidenkin mielestä arvostettukin kirjokuvien tekijä lyttäsi maanrakoon. Mr. Leinon kirjoittama vastine tuohon postilaatikkopalstan arvosteluun oli semmosta luettavaa, että miehellä on kädentaitojen lisäks myös toi sanakin hemmetin hyvin hallussa :lol:
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joo ja sitten Leino kinasi postilaatikkopalstalla muutaman Ford-Homon kanssa Corveten ja Cobran nopeudesta ja paremmuudesta. Samaan tyyliin kuin nyt täällä OD:llä on tapana, paitsi että vastausta piti odottaa pari kuukautta. :rotfl:
     
  10. ari vw

    ari vw Gearhead

    Hesarin mielipidepalstalla Pekka kinas jonkun amerikka auton vihaajan kanssa ajo-ominaisuuksista ja muotoilusta 80 luvun lopulla. joku J.roos?
    tais olla...
     
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Jeja-Pekka Roos. Sosiaalipolitiikan professori ja besserwissereitten kruunaamaton kuningas. Ankeuttaja. Kuin Kuitunen.
     
  12. Hoodooman

    Hoodooman Gearhead

    Corvette ja P. Leino ansaitsevat kaiken sen suitsutuksen ja ylisanat, jotka tässäkin topikissa on useasti toistettu. Auton viimeistelyhän oli aivan uskomaton, Corveten tyyppisen legendan muokkaus ennenkuulumatonta ja miehen sitoutuneisuus täydellistä.

    Noi 7000 työtuntia ja vuosien rakentaminen vaan tavallaan koituivat myös auton "kohtaloksi", eli kun pitkään rakentaa ja tekee tietyn tyylisuunnan tai maun mukaan, niin auto on vanhanaikainen jo melkein valmistuessaan.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Eipa voisi paremmin sanoa. Jotain kertoo myös se kuinka paljon tunteita auto ja rakentaja herättää vielä 30 vuoden jälkeen. Leino on kaikessa , niin hyvässä kuin pahassa, elävä legenda joka meriittinsä tienannut.

    Aikaa ennen nettiä oli kyllä kutkuttavaa selata postilaattikkopalsta veeseiskasta kun verbaalimiekkailu oli käynnissä milloin mannermaan, milloin jonkun toisen kanssa.

    Siinä ois muuten mennyt ikä jä terveys parilta tämän palstan jankkaajalta :rotfl:
     
  14. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Pekka Leino taitaa olla SUOMEN corvette harrastukselle lähes yhtäsuuri kulmakivi kuin Zora-Arkus Duntov on Corvettelle noin yleensäkin...
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    Näinhän tuo on. Toiset tekee mitä ne osaa, toiset mitä ne haluaa :poff:
     
  16. spinneri

    spinneri Gearhead

    Kun Spinneri Magazine esitteli auton numerossaan 1/2005, omisti sen sama henkilö joka sitä nyt myy. Syksyllä 2004 tehdyssä artikkelissa kerrotaan, että auto oli jo tuolloin ollut hänen omistuksessaan muutaman vuoden.

    Uteliaisuus kuitenkin voitti, ja tarkistin auton omistushistorian (osittain); nykyisen omistajan nimiin auto on rekisteröity 1. kesäkuuta 2003. Vuonna 2004 tietoa ei selvästikään ole varmistettu, vaan on luotettu omistajan kertomaan (viitaten artikkelin mainintaan muutamasta vuodesta).

    Tarkemman omistushistorian voi esim. auton ostosta suunnitteleva tilata TÄÄLTÄ (Ajoneuvon omistushistoriaselvitys). Mikäli tiedot vuodesta 1988 alkaen riittävät, tietoa on tarjolla edullisemmin ja nopeammin TÄÄLTÄ (Ajoneuvon historiatiedot).


    Historian lehtiä hieman raotti

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  17. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    OT: Onko tietoa mikä oli/on Pekan hienon Dodge Polara 500'n kohtalo?
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Luokkaa 85-86 kun tuli käytyä Bre-Vir autossa Klaukkalassa kuolaamassa myytäviä jenkkirautoja,niin tämä Polara oli myyntihallin ulkopuolella seinustalla aika surkeassa jamassa.

    Olivat muuten Bre-Vir:in autot aika sopivasti hinnoiteltuja.Muistan hyvin yhden keltaisen 78-79 Z/28 Camaron,joka oli selvästi ollut aika huonolla hoidolla,niin hinta oli satakymmenen tuhatta markkaa,mikä oli silloin paljon rahaa saaste Camarosta.Sorry Off Topic.
     
  19. nixon

    nixon 3rd gear

    Itsekin muistan kuolanneeni tuota kakarana. Olen siis varttunut jo 33-vuotiaana. :x
     
  20. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

Kerro tästä muillekin!