Leppäsuon Esson raggarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mariella, 16.12.2006.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Näinhän nää täällä kuitenkin yrittää väittää, vaikka mun mielipide näistä "raggareista" on se, että niissä on ihan yhtä paljon raggaria kuin Jari Sillanpäässä miestä :poff:
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Älä oo tommone, mä oon kuullu et se Sillanpää on oikea miesten mies!
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tarkoititko siis sitä, etä nää täällä pullistelevat "rakkarit" on oikeita miesten miehiä myös :poff:

    Tosin mä kyllä tiedän Stadista muutaman "yenkkari-pahiksen" , jotka on vaihtanu nätin :pinup: ja jenkkinsä urbaanimpaan näkemykseen miehisine kekkereineen. Mutta että sekin on rakkarismiä :poff:

    Huh huh :wc:
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    huomasiko kukaan muu merkittävän jysäyksen;

    kävikö tässä niin että taipuiko alan tuomari ja pääkriitikko tässä asiassa enemmistön tahtoon???

    ---ei oo siinäkään miehessä (enää) raggariainesta jäljellä ...harf harf
    :rotfl:
     
  5. slitre

    slitre 1st gear

    Tuulilasi lehti nro 6 18.6.1968 alkaen sivu 6...Raggariraportti!!!!!!
    Tässä muutama kopio 5 sivun raportista: Sanalla "raggari" on paha kaiku jokaisen korvissa.He ovat niitä huligaaneja, jotka ajavat autoillaan aivan päättömästi ja pahoinpitelevät jokaisen kohdalleen osuneen tytön.Vaikka meilläkin autoilijoihin kuuluu kaikenlaista väkeä,niin tuskin Suomessa on kuitenkaan koskaan ollut samanlaista pulmaa"raggareista" kuin huhut kertovat naapurimaastamme.


    Yhdestä kuvatekstistä lainaus (kuvassa 59 chevy) Turussa pojat ajelevat autoilla, jotka heti ensinäkemältä leimataan "raggariraudoiksi" Suuria amerikkalaisia on huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Helsingissä.


    Ote tekstistä: Tämä toiminta ei ollenkaan poikkea siitä,millaista se olisi, jos tytöt olisi haettu tanssipaikalta neljän seinän sisäpuolelta. Tanssipaikalta vieraan tytön kanssa ajamaan lähtemistä voidaan yhtä hyvällä syyllä kutsua "raggaamiseksi" kuin sitä, että lähdetään ajamaan tytön kanssa,joka otettiin kyytiin kadulta.

    Lisää naputan stoorias kun sormet elpyy tästä sessiosta! :D :D :D
     
  6. a

    a 1st gear

  7. xp

    xp Gearhead

    http://www.stadin-raggarit.com/

    Aaah ja Oooh!! Hienoimmat sivut aikoihin!! Kaikkia näitä Woodlouse ja Zycle hommia olen vuosia kaivannut netistä löytäväni, ja täällähän niitä on (vaikka ne onkin puitu jo useammassakin lehdesssä). Hienoja kuvia ja vanhoja lehtileikkeitä!!!
     
  8. MustangGT

    MustangGT Gearhead


    Samat sanat!!! :rotfl: :rotfl:
    Mulla meni koko työpäivä tämän sivuston tutkimiseen :wink: :wink:
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin kyllä mä itse olen sitä mieltä että niin ruotsin kuin suomen "raggarit" on aika mammas gullegrisar vs sitten niihin jotka aidosti paheksuntaa on herättänyt ja ne oli korkeintaan kyydissä jenkkiautoilla ellei omistaja ollut itsekkin baarissa.
    Yksi tällainen hyvä tuttu tiputti aikanaan niin Mika Kihlströmin kuin muutkin Stadin lasileuat ja kruunasi eilen tiputtamalla Olavi Mäenpään.
    :poff:
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    +1
    :rotfl:
     
  11. a

    a 1st gear

    Aika hälyyttävää... [​IMG] Näyttäisi olevan tälläkin foorumilla noita "Raggareita" ihan ruuhkaksi asti...[​IMG]
     
  12. raggare-x

    raggare-x 1st gear

    :lol: :rotfl: :lol: :rotfl: :lol: :rotfl: :lol: :rotfl: :lol:
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead



    Jos "rakkarien" vertaaminen / rinnastaminen jollain tasolla homoseksuaaleihin on mielestäsi taipumista, niin olkoon sitten. Itse en perusta kummastakan aattesta pennin vertaa vaikka homoseksuaaleja tunnenkin. Rakkareita sensijaan en ole vielä koskaan nähnyt/tavannut.

    Ehkä olin sitten rinnastuksessani oikeassa, vaikka vitsillä sen heitin :poff:
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Taisit olla.... kuka heteroseksuaali nyt ehdon tahdon änkeää karvaperseisten äijien kanssa autoon koko illaksi örveltämään kun voi baariinkin mennä naisia jahtaamaan (jota se aito raggaaminen on...ragga brudar...). kuullostaa ihan joltain SA-Hint touhulta :rotfl:

    Toinen vaihtoehto on sitten olla jossain kaivarin parkkiskessa nojailemassa ja vertaamassa omaa rusketustaan kuin paraskin juha jokinen sarvispulkan kera.

    Herää kysymys että miksi tuolla Ei heteroksi mieltämässämme naapurimaan pääkaupungissa nuo sarviskuskit aidosti ovat olleet kovia Raggareita/Street Racereita...toisin kuin kotomaan pääkaupungissa-
    Ja mikään ei sen suhteen kotomaassa ole muuttunut, ikävä kyllä.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ja nää tyypit kyllä tekee itseään ns. tykö ihan samalla volyymilla ja intensiteetillä mitä noi hintit on tehneet viime vuosina. Kauheasti on puhetta ja mainostusta niiden tekemisistä ja olemisista jo reilun Kolmenkymmenen vuoden ajalta, mutta kukaan muu kun nää "rakkarit" ja niiden kaverit ei vielä oo niitä missään nähnyt, eikä minkäänlaisia todisteita ole pystytty kyselemisestä huolimatta esittämään. Ettei vaan kävisi niin kansainvälisesti, että ensi vuonna siinä surullisen kuuluisassa maailmanlaajuisessa gay-pride kulkueessa vierailee paikallinen "rakkarien" osasto tuolta Leppäsuon nurkilta hienoine autoineen, kostyymeineen ja kaikkine lennokkaine tarinoineen. :poff: Onhan nää kuitenkin omassa maailmassaan ihan mainitsemisen, mainonnan ja ylpeilyn arvoinen pieni erilaisten ihmisten ryhmä :poff:


    Mutta ei kai nyt sentään... eihän.... en usko :odroll:
     
  16. a

    a 1st gear

    Nyt kun on foorumilla useampaankin otteeseen keskusteltu siitä, oliko vaiko ei niitä Raggareita ja jos oli niin ketkä sellaisia olivat?

    Ja kun myös tuo taannoinen surullisen kuuluisa Suosikin Raggarikuningaskilpailukin on keskusteluissa esiin tullut, niin olisikohan ideaa jos joku lehti keksisi taas sellaisen kilpailun järjestää?

    Niin olisi edes kerran elämässä heilläkin mahdollisuus saada itseään Raggariksi tituleerattavan jotka syystä tai toisesta 70-luvulla ovat tuosta maineesta paitsi jääneet ja jälkeenpäin mielensä pahoittaneet. [​IMG]
     
  17. nätti

    nätti 1st gear

    Jaaha,tässä onkin elämän varrella kaikiksi haukuttu,mutta nyt jo leimataan homoksi. Ja kuuleppas Luigi,kun sulle jää sen kiihdyttämisen lisäksi vielä aikaa kirjotella tännekin viisauksia,niin ehkä kiireiltäsi ehdit joku päivä kahville. Tule meille vaan meillä leivotaan..
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    ai saatana.... sanan säilää ja ilkeetä vielä.

    Jos ihan aidosti jotain raggaria stadista pitää etsiä niin ei tule mieleen kuin Mika Kihlströmin tiputtanut luupää tuttu jota vastaan Halmekkaan ei uskaltanut ottaa haastetta vastaan ikinä sillä ei mitään kittikasaa ollut tai autoa muutenkaan mutta aito raggari henkeen ja vereen kyllä eli örvelsi siviilielämässä ja rettelöi niinkin paljon että lopulta päätyi Iltiksen kanteen kun menetti ottelulisenssinsä.
    Prätkä ja liivit päällä kyllä on jälkeenpäin nähty.

    Kiitos päivän röhönauruista....
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Alkaa toi rakkarismi oleen niin romantisoitu, että alkaa jo jokainen joskus elämässään kruisannu tyyppi pitää itteään oikeen rakkarin esikuvana. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla ei oo hajuakaan kuka olet, mutta kysyn silti, että missä tossa sanotaan sun tai jonkun muun olevan homo :eek:

    Se, että esiinmarssianne näin vuosikymeniä myöhemmin verrataan tohon homojen massiiviseen kaapista ulos tulemiseen ei tee kenestäkään homoa. Ei edes niitä jotka lukevat ja tulkitsevat asioita ilman sen kummempaa järjenkäyttöä. Eli lueppa uudestaan ja etsi itseäsi noista tekseteistä. Mä luulen ja uskon, ettet itseäsi tai näitä muita "rakkareita" niistä löydä :soosoo:

    Mitähän leivonnaisia olisi muuten tarjolla, sillä ainakin kahvi maistuu aina :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!