Levitetyt peltivanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Rampe92, 29.6.2014.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Hei tietääkö joku kuka tekis turun suunnalla halvalla levityksiä ja kääntöjä? Joku muu kuin vannepaja.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Heti pitää kysyä, että mikäs vika Vannepajassa on?
     
  3. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    ei mikään vika mutta miksei kyselis muualtakin kun joku koneistamo ym voi tehä saman homman paljonkin halvemmalla
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tervetuloa. Luin sun viestit. Koita nyt tottua ettei tällä alalla aina halpaa saa. Tai saa, mutta se on..
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vannepajan hinnat on mun mielestä erittäin realistiset. Olen levitelly vanteita itselle joskus ja en alkais enää siihen, kun Vannepajalta saa ne tuohon hintaan. Tuskin ainakaan kovin paljon halvemmalla kukaan tekee.
     
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Kyllä minä tiefän ettei aina kaikkea saa halvalla mutta tiedän kans että ei aina kannata maksaa ekalle hommasta ennen ku tietää millä hinnalla muut tekisivät
     
  7. jallu81

    jallu81 3rd gear

    vannepajalta haetut on ainakin suorat. ja pelkkiä ulkokehän levityksiä nyt tekee kuka tahansa hitsikoneen ja rälläkän omistava, mutta sopiviin ja hyvin istuviin peltivanteisin nyt tarvitaan vähän muutakin.

    halvalla nyt ei ikinä ole hyvää saanut..
     
  8. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    No se on teijän mielipide ja se ei kuulu tähän keskusteluun eli voitte pitää sen turpanne kiinni jos ei ole muuta sanottavaa
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Riippuu miten leveetä vannetta tahtoo. Sillä yks konsti on jos löytää jostain maasturista tai jostain muusta tarpeeks leveän vanteen kehän niin vaihtaa siihen vain keskustan. Pitäisi onnistua ihan pätevältä ammattikoululaiseltakin. Sorvaa/rälläköi keskustat irti ja sorvissa, tai vaikka auton akselin päässä kellottaa sen suoraan ja hitsaa kiinni.
     
  10. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Juu kyl ois taitoo tehä itekki kunhan ois tarpeeksi iso sorvi ja aikaa muilta projekteilta niin vääntäisin ite ja katos ku tarttis olla 13" nii niin pienii offi vantei löydy kun ois ollu yhet 15" mut ei mahdu nätisti kaareen sisälle ku en halua mitää 225 40 15 kumei ku noi matalaprofiiliset ei oikein oo mun makuun
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tätä en oo koskaa tehny, mut jos mahollista ni kaks vannetta leikkaa sillee sopivista kohdista halki ja yhdistää ne niin että ovat leveämmät. hiffasiks. Kyllä se onnistuu kattoo ne suoraan ihan vaikka taka akselin päässäkin, siinähän ne pyörii käytännössäkin.. Heittojen toleranssit on kuitenkin millin kaks, tai jotai. Vipottaa ne orkkiksenakin, kyse kuitenkin peltivanteesta..

    Yhdn vanneparin kehät vaihdoin ja kellotin sorvissa suoraan ja toisen parin kavensin rälläkällä ja pyöritin ja heppailin taka akselin päässä kellolla suoraan. Ei sen enempää koemusta aiheesta.


    Nijoo, tosin jos ei aika riitä tehä, mut jos jotai apuja jollekkin tästä ois..
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Niin muuten jokuhan oli tuolla mahtavassa idässä levittänyt ja kaventanut vanteet johonkin takapotku laatokkaan, eli taakse leveät puolikkaat yhteen ja eteen ne toiset kapeista
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead


    Tuolla asenteella pääset pitkälle. Jatka vain samaan malliin.
     
  14. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    no mun mielestä jos kysyn onko muita levittäjiä kuin vannepaja niin mua vaan kiinostaa se etä tekeekö joku sen halvemmalla. Ja ei mun asenteessa oo mitään ongelmaa. Mielestäni se ei kuulu tuohon kysymekseen se että joku tulee kertomaan oman mielipiteensä siitä että kannattako etsiä halvempaa paikkaa ja väittää että jos joku tekee halvalla niin ois aina huono laatusia. NO ei mittää löysin yhen ku tekee ihan harrastukseks noita niin oli puolet halvemmat.

    EI SE HULLU OLE KUKA PYYTÄÄ VAAN SE JOKA MAKSAA
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mistä löysit tekijän ja paljon lopulta hinnaksi tulee ja mikä on laatu?
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kirjoittaako kuitin vai tekeekö pimeästi?
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mitä sä sillä kuitilla teet?

    Jos osaava taho tekee firabelinä saman, mitä kuitillinen, niin ei tarvi kahta kertaa kysyä kumpaan vien.

    Esim. Muutama vuosi sitten kyselin lasifirmoilta tarjouksia tuulilasin vaihdosta.
    Keskihinta taisi olla n.500€:n luokkaa.
    Lasi vaihtui lopulta kuitittomana lasi + asennus 250€
     
  18. jallu81

    jallu81 3rd gear

    ei sillä kuitilla tee mitään koska levitetyt pellit ovat laittomat tieliikentessä. itse ehdotin vannepajaa vain koska tiedän että sieltä ainakin saa laadukkaita. tarpeeksi monta kieroa teettänyt jossain kaverin naapurin anopilla ja lopputuloksena ollut vuotavia ja kieroja vanteita, vaikka kuka olis suostutellut ja vakuutellut tekijää...
     
  19. Turnn

    Turnn Gearhead

    Mää levitytin paikallisella pajalla tuuman.Toiset 15" vanteet mukaan joista sorvasivat leveemmän huulen ja hitsasivat kiinni.Toinen vuotaa vähän,maksoi 50e/pari ja en tukenut pimiää taloutta.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eikös vasta ollut juttua vannepajan susista?
     

Kerro tästä muillekin!