Liekki weberistä (Ford Kent)

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 18.2.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ongelmana siis liekki kaasarista ja tämän jatkeena moottorin yleinen toimimattomuus. Myllynä Fordin kenttiläinen.

    Itse päädyin siihen tulokseen, että joku imuventtiili kantaa jolloin kipinän loikatessa pytyssä palokaasut pakenee väärään reikään. Tai sitten se kipuna syntyy väärään aikaan, jolloin imuvena on nokan toimesta vielä rakosellaan. Ennakko on suht kohdillaan.

    Venttiilit on kannen plaanauksen jälkeen kotikonstein (hiomatahnalla) sovitettu istukoihinsa. Välykset on kunnossa, tarkistettu pariin otteeseen.

    Kone lähtee hetkellisesti käymään, mutta hyytyy lähes saman tien ja kukkanenillessaan läväyttää vielä tuon lieskankin.

    Kerran toi pelas jo lähes kunnolla kun säädin kantavat imuventtiilit oikeisiin arvoihin. Tai 1300:n arvoihin kuitenkin. (Muita ei ollu käsillä) Sitten tuli samat ongelmat takaisin.

    Puristuspaineita ei ole vielä mitattu, sillähän se venttiilivuoto kaiketi selviää? Mitä sen mittarin sitten tulisi näyttää, kun kone on 1600cc ja kansi ja männät kaiketi vakiot?

    Ei taida olla niitä tavallisimpia vikoja missään kiesissä, mutta kai jollain joskus jossain värkissä..?

    Kiitokset vihjeistä,

    Matti & '73 S-cort

    PS. Kevättä pukkaa, tartteis päästä tien päälle :cool:
     
  2. iji-69

    iji-69 1st gear

    liikaa ennakkoa,laiha seos. nykybensa kyllä syö kentistä venttiilinistukoita,mutta yleensä pakopuolelta.
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    Ittelläni Sierrassa oli moottorin vaihdon jälkeen samanlainen ongelma, silloin auttoi juuri noihin oireisiin se, että laitoin alipaine-ennakon letkun ja jarrutehostimen letkun paikoilleen...
     

Kerro tästä muillekin!