Lisämittarit auton ulkopuolella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja JuTi-racing, 9.5.2005.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Miten on sankarit, joilla on noita lisämittareita ohjaamon ulkopuolla, mitä mittarit tykkää suomen kesäsäästä? Eli vesisateet, räntäsateet (kuuluvat pohjoisen kesään) jne.

    Itte attelin asentaa mekaanisen öljynpaineen ja veden lämpötilan mittarit tohon konepellin taakse sellaisiin "kromijalkoihin" ja nyt lähinnä kiinnostaa, että tahtooko vesi tehdä tepposensa mittareille. Entä ootteko porannu vesireikää koteloitten pohjalle josta mahdollinen mittarin sisälle päässyt vesi pääsi myös pois?

    Ihan vaan siksi aattelin laittaa ne mittarit ulkopuolle, koska ne ois tosi coolit 8) siinä kaiken tuulihousukansan ihmeteltävänä :eek: .
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Autometerin koteloissa on jo reijät muutenkin piuhoja varten.

    Läpinäkyvällä saniteettisilikonilla voi tiivistää itse mittarit koteloihin

    MUTTA voi olla että koteloiden kromaus ei ole säänkestävää mallia,
    saattaa ruostua aika pikaisesti? tai sitten ei......
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Autometerin mittarikotelot ovat tavallaan "halki" alapuolelta eli ei ne kovin vesitiiviit edes ole.
    Tosin jos asennus tyyliin pohja alaspäin,niin voi sinne pohjalle kertyä vettä...eikä vesi hyväksi ole millekään sähköisille liitännöille saatika itse mittareille.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Voihan ne itse mittarit tiivistää vaikka vetämällä kondomin kotelon sisään piiloon jäävän osan päälle 8)

    (Tai sitten tosiaan kylppärisilikonia)
     
  6. chevy.

    chevy. 1st gear

    ei tuo mittareiden asennus ulos kovin uus juttu taida olla joten luulis että
    jostain on saatavana ihan valmiiks tiivistettyjä mittareita jotka ei sadetta säikähä tosin en varma ole onnee etsinnälle
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös noissa mittareiden lasien kehyksessä ainakin ole jonkulainen tiiviste, omissa ainakin mitä olen purkanut. Itse kotelon tosiaan tiivistää silikonilla. Helppoo ku heinän teko
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    on noi mittarit yli 10 vuotta konepellillä ollut ei ole mennyt ainakaan huonoksi joskus on tullut pinta ruostetta koteloihin mutta 000 teräsvillalla on lähtenyt pois kunnon vaha päälle. kosteutta on tullut mittarin sisään mutta on kuivunut aika nopeasti pois
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest


    niin jos yöpöydän laatikosta löytyy niin pieniä :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!