Lisenssit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja luppes, 18.1.2008.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead


    Ach so. Soitto tonne toimistolle vaan taannoin, sekä toi AKK:n seuraava teksti vähän hämäsi sitteni:

    Fhra ilmeisesti on nyt sitten AKK:n alainen autourheiluseura jota tuossa tarkoitetaan. Mulle vaan luurissa hemmo X sanoi kun kyselin että mistäs mä ton ID:n saan, että "sä saat sen sieltä omasta UA kerhostasi mihin kuulut"... :eek: Pahuksen hyvä, että meillä on tämmöinen foorumi... Mutt... Ei mulla edelleenkään ole tota ID:tä :rotfl:
     
  2. luppes

    luppes 1st gear

    Täytyy myöntää että tää lisenssi homma alkaa vasta nyt selvitä tänne toimistolle, mielestäni viime vuodeksi muuttunut käytäntö oli huvä, mutta nyt AKK nojaten FIA määräyksiin muuti lisenssikäytäntöä taas.
    Homma pitäis mennä näin liityt FHRA:n kilpailijajäseneksi ja toimiston tytöt ilmoittavat sinut AKK.n rekisteriin mistä saadaan tämä ID tunnus jolla pääset AKK:n sivuille maksamaan lisennsiin, Drag racing on nopeuslaji
    ja vähän ihmettelen että AKK:n lisenssi ohjeissa ei puhuta Drag racingistä mitään. Terveysselvitykset AKK:n ohjeiden mukaan.
    Mielstäni silmälääkäri homma on simppeli kun haet muutenkin lääkärin lausuntoa niin samallahan se katsoo sun näön niinkuin ajokortti hommissa.
    Nythän ei tule mitään varsinaista lisenssiä AKK.lta paitsi International lisenssi tulee, mutta kelpoisuutesi päästä ajamaan katsotaan FHRA:n tuntkintokortilla D1 tai D2 jonka saat FHRA:n toimistollta jos sinulla sitä ei ole tai uudet kuskit lisensiajojen jälkeen.

    tässä aluks jotain.

    - luppe -
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tulee Motorsport ID -kortti teiltä vai AKK:sta?

    Tuleeko tutkintokortit joka vuosi uudet?
     
  4. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    AKK;sta ja ei, se 5 vuotta voimassa
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eli heitetäänkö tuolta AKK:lta jossain välissä postilla että mikä se ID on, vai tuleeko tämä tieto teiltä?

    Toi ID vois olla muuten tulevaisuudessa kova sana painaa siihen fyyran kilpailijajäsenkorttiin mukaan, sikäli mikäli se tuon pyörityksen byrokratian laajuuden vuoksi vaan olisi mahdollista.
     
  6. maverick

    maverick Gearhead

    Moro, mä maksoin lisenssin viime vkn loppuna ja kirjauduin kittiin vanhalla
    lisenssi numerolla. Nyt näyttäis kitissä lukevan, lisenssi voimassa vuoden
    2008 , vaikka en oo lähettänyt terveys selvitystä :eek:
    Kuulin vasta jälkikäteen ton terveys selvitys homman, mut nyt semmonenkin on laitetuttu postiin. TIEDOTUS LISENSSI ASIOISTA ON IHAN
    PERSIISTÄ!! :soosoo:
     
  7. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

     
  8. askut

    askut 1st gear

    mulle heti semmonen yks li´zennssi ....tosss
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Minkä lisenssin tarvitsee, kun kilpailee WCSC:ssa ja ehkä SM Finaalissa kokeillaan Pro ET:tä (eli kilpaillaan brakettia Suomessa)?

    Vai riittääkö toi motorsport id?
     
  10. tha022

    tha022 Gearhead

    Tarvit D1 kansallisen peruslisenssin.
    Katoin tiedon FHRA:n sivuilta joten älä tuu mun taloo polttamaan jos meni väärin :rotfl:
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Unohtakaa sana peruslisenssi, ei sillä saa ajaa enää edes junnuräksteriä.

    Tarviit kansallisen (national) lisenssin, D1 on taas tutkintotaso jollanen sulla jo varmaan onkin kun oot ennenkin ajellut.
     
  12. kaasua

    kaasua 1st gear

    tarviiko se ekg testi olla jos ajaa vaan suomessa, vai mites se meni :mad:
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei tarvi, pärjäät kansallisella lisenssillä. Tutkintohan sulla jo onkin Outlawiinkin sopiva D2 kun kerran SPETtiä ajoit. Mutta sun pitää tulostaa ja lähettää se terveysselvitys AKK:lle ja sitten maksella siellä KITI:ssä se 90 euroa.
     
  14. kaasua

    kaasua 1st gear

    KIITOS TIEDOSTA!! :wink:
    ei tässä vielä tiedä mitä ajetaan, vai ajetaanko ollenkaan mitään!! :odroll:
     
  15. Muki

    Muki Gearhead

    ID tuli postissa ja siitä riemastuneena siihen KITI:in seikkailemaan. Kansallinen lisenssi hankintaan, parit detaljitiedot päivittäen siinä ohessa. Aiemmin mainittu lääkärintarkastuskin hoituu, kun on muutenkin asiaa konitohtorille (sanaleikki tarkoituksellinen).

    Ainoa mikä tossa KITIssä ihmetytti, oli se että jäsentiedoissa oli seuraksi kyllä arvottu FHRA ihan oikein mutta kohta "jäsenmaksu" oli KITI:n mukaan suorittamatta vuodelle 2008. Kyllä se on hoidettu jo aika tovi sitten. Ehkä tossa on vielä vähän tiedonsiirron harjoittelua AKK:n ja alijärjestöjen välillä, mene ja tiedä.

    Noin keskimäärinhän toi futaa kuitenkin selkeästi paremmin kuin AKE:n ja Lempopankin järjestelmät. Ja ainakin toistaiseksi huomattavasti helpompaa kuin viikkoraportin (pomolle) ja työajanseurannan kuponkien kanssa vääntäminen...
     
  16. Ck

    Ck Gearhead


    Kauanko kesti ID:n tuleminen tilauksesta?
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tänään tuli meille kuskille uus ID kortti ja terveysselvityskin on postitettu joten nyt ei kai sit tarvi enää kun käydä siellä KITI:ssä maksamassa se lisenssi :wink:
    Ja keksiä jostain budjetin kulmasta repästäväks vielä se siihenkin tarvittava 90€ :poff:
     
  18. Muki

    Muki Gearhead

    En tiedä, kun olin vähän helkkarin yllättynyt kun sellainen postilaatikkoon putosi. Sataa tihuutteli vettä; kun hyppelehdin lätäköitä väistellen takaisin kuistin suuntaan näytti äkkiseltään siltä, että joku entisaikain lentoyhtiö olis lähestynyt tarjouskirjeellä.

    Vasta sisällä äkkäsin, että katos perhana, tuohan on Akateemisten KirjaKauppiaiden Förenings i Arbet - säätiöltä peräisin. Mutta sikäli se oli ristiside että en muista mainittua ID-korttia tilanneeni mistään, tahi keltään.
     
  19. luppes

    luppes 1st gear

    Tiedoksi Mukille että olet maksanut FHRA:n kilpailija jäsenmaksun ja tieto siitä on mennyt AKK:lle joka tämän perusteella on lähettänyt sen sinulle.
    Ja se näkymätön jäsenmaksu kitt sivulla on se että vuoden lopussa AKK laskuttaa FHRAlta AKK:n jäsen maksun ja näin ollen sinun osuutta AKK:n jäsenmaksuna näy, eli ei huolta tuosta.
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    No niin...hetken jo luulinkin, että asia olis kunnossa. Mutta ei. Tänään tipahti postiluukusta jo toinen Motorsport ID - kortti jossa on luonnollisesti eri numero kuin helmikuussa tulleessa. Kuulun kyllä paikalliseen UA:han myös FHRA:n lisäksi, johtuiskohan kentise siitä? Ja kumpaako noista nyt sitten käytän?
     

Kerro tästä muillekin!