Lm7 ecun puukottaja

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kalja imuri, 30.7.2020.

  1. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Olis tollanen lm7 trukki mosa ja kysyisin onko lahden seudulla ecun puukottajia? Ajon eston ja egr:n poistoon ja optimointiin...
     
  2. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Ilmeisesti ei löydy. Voin tietenkin lähettää boksin puukotettavaksi kauemmaksikin ajoneston ja egr:n poistoon, mutta optimointi vissiin pitäis tehä kun pata nipussa ja penkkiin?
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Osta hp tuners ja säätele itte. Niin mä tein omassa ls swapissa. No siitä optimointi osiosta en tiedä mitä vakiomoottorista on lisää saatavilla.
     
  4. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Ääni kans omalle hptunerssille. Helpottaa kun ei tarvii aina pyytää jotain säätämään ja loppupelissä tulee halvemmaks..
     
  5. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    No mulla on koneeseen vähän rallimpi nokka 0.550 nostolla. Mainosasteet muistaakseni jotain 261/269, lsa 112. Ja tarkotus olis nostaa ruttua pipoja pudottamalla. Luonnollisesti peltisatsit ja 2,5" tuplaputket yhdellä läpivirtauspöntöllä. Kai siitä muutakin irtois kun räyhäkkä tyhjäkäynti? Tavoitteena +400hp vai olenko optimistinen? Jos rutut nostaa 10,5/1 ni pystyykö vielä ajaa 98e5? Eikä viinakaan oo pois suljettu.
     
  6. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Muistaakseni lm7 on 9.5 rutulla niin saa vissiin jonkun verran höylätä kansia että toi ruttu nousee pykälän verran. Laita tasalakiset männät.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Vakiona 9.5 joo, laita 4.8L flattopit?
     
  8. Roc

    Roc Gearhead

    Sanoisin että on mahkut +400hv. Kaverin LM7 laitettiin pitkät sarjat, edelbrockin performer rpm 2-taso imusarja ja edelin #2215 nokka (0.510/0.510, asteita .050 tuuman kohdalla 220/220, eli varsin maltillinen nokka)
    Racers Placen dynossa muistaakseni 397hv ja yli 500nm.
    Tuolla sun ärjymmällä nokalla pitäisi mennä yli 400hv... Mitä imusarjaa ajattelit?
     
  9. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    En ole imaria vielä tarkemmin miettinyt. Olen käsityksessä että vakio imari toimii hyvin ja läppärunkokin riittäis hyvin noille teho tavotteille. Korjatkaa toki jos väärässä. Mosa tulee 57 coupe de villeen ni ei sillä stripille olla menossa mutta jos vois edes pistää ruotuun noi teini bimmerit ja audit. Takapyöräkoteloihin mahtuu ilman sorvaamista 295/50r15 gummit ja kun lahna painaa yli 2 tonnia ni taitaa mennä suditteluksi
     
    Kalu tykkää tästä.
  10. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Jos noi männät ja lakista milli pois ni oltais jo reilussa 10?
     
  11. Anza

    Anza 3rd gear

    Pitääkö sovitella imaria ja palotila saattaa muuttua epäedullisen muotoiseksi höyläämällä? Oisko 4.8l flät topit helpomi? Eikä rokkiautossa maksa juuri
     
  12. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Ei kai imarin kans tuu ongelmia vielä millin pudotuksella? Ja palotiloista en tiiä mutta tuskin vaikuttaa siihenkään paljoa kun väännöt on ne mitä on hakusessa. Rajoitin tarkotus asettaa johonki 6000rpm? Ja katoin miten halpoja on männät rockissa ni vaihdan ne 4.8l tasalaki männät
     
  13. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Toi kuulostaa kivalta ja kohtuu hintaiseltakin vielä mutta tullaan siihen että mun pitäis vielä jotain tietääkin. Ymmärrän kyllä lontoota kohtuullisesti mutta moottorin optimoinnista ymmärrän yhtä paljon kuin sika postilaatikosta... pystyn kyllä hitsaamaan vaikka silakan rantakiveen kalapuikolla mutta toi optimointi menee metrin yli hilseen ja kai siihen dynokin tarvitaan?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Tossa kun imari ei ota lohkoon kiinni niin ei pitäisi kyllä olla mitään ongelmaa. Puristukset taitaa mennä sinne 10.3 hujakoille tasalakilla männillä.
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Just perjantaina käytin auton dynossa. vakio 5.3 kellari, 826 kannet 2.0/1.551 venttiileillä aavistuksen kaiveltuna, trukki imari, 219/228 .525/.525 nokka ja tulos oli 320whp. Rajottaja jätettiin 6400 kohalle, vaikka sillä kohtaa teho ei ollut lähtenyt vielä tippumaan.
     
  16. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Juuri tämä oli hakusessa että voi liimata takapuskuriin tarran "hyvää kesää hybridi miehelle" ja ajaa 98e5
     
  17. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    Hienoa kuullaeli toivoa on rutun nostamisella jotta saadaan vääntö sinne +550nm
     
  18. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Mulla on toi nokka squarebodyssä missä 4.8 eli LR4.
    XFI™ Xtreme Truck 212/216 0.52 / 0.524 Hydraulic Roller Cam.

    Vakio kannet siistittynä. Pitäisi käydä säädättämässä se loppuun kun nyt on vaan sen verta poisteltu että se saatiin käyntiin.

    Kannattaa sitten oikeasti laittaa aika korkea stallinen turbiini kun ei sieltä hirveästi vääntöä tule pikku kierroksilla. Mullakin alkaa tosissaan vetää vasta 3000rpm jälkeen ja on joku vakio vanin turbiini ja 3.08 perävälitys. Pitää hommata korkeampi stallinen turbiini.
     
  19. Kalja imuri

    Kalja imuri 1st gear

    En ole kerinnyt turbaania miettimään vielä ollenkaan, koneen perään on th700r4 ja perä on kavennettu chevyn 10 pulttinen. Jonka välityksetkin vielä auki. Haaveena olis 100km/h nopeudessa joku 2000rpm koneessa
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Th700:lla ja mainitsemillasi 295/50 renkailla tuo toteutuu suunnilleen 4.1:1 perävälityksellä.

    Tiheä perä onkin tarpeen jos tuolla yli kahden tonnin vaunulla ja vähän kiristetyllä pikkukoneella meinaat laittaa niitä bimmereitä ja audeja ruotuun..
     

Kerro tästä muillekin!