Lohkoon meistatun koodin tulkkaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Malibu'67, 15.1.2005.

  1. Malibu'67

    Malibu'67 Gearhead

    Osaisko joku kertoo tietoja Chevyn pikkulohkosta apukuskin puolelle lohkon etureunaan meistetyn koodin V0920FSN perusteella?
     
  2. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    V(valmistuspaikka)= Flint, Michigan USA
    09(valmistus kk)= syyskuu
    20(valmistuspvä)= 20.
    FSN(suffix code)= year 1994, 350 cid, TBI, 210 hp, Truck, RPO-code L05
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest


    :wink:
    Aika hyvä ja asiapitoinen vastaus noin niinkuin huvikseen vastattuna.
     
  4. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    :oops: eeh, kiitos.
     
  5. Malibu'67

    Malibu'67 Gearhead

    Kiitos vastaajalle mutta tuo tieto ei kokonaan voi oikein pitää paikkaansa kun kone on vanhanmallinen 350cid, lohkon valunro on 14010207 ja päiväys I 14 3 eli kyseessä olis -83 lohko, kannet 462624 ja päiväys I 19 3 & I 13 3. Mutta jos jostain löytyy jotain tietoa ton meistatun koodin perusteella niin se kiinnostaa vaikka ei noihin valunumeroihin sopisikaan.
     
  6. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Joo noi valu- ja suffix-koodit sotivat pahasti keskenään.

    Tuo suffix-koodi FSN pitää nuo yllä olevat tiedot. F-alkuiset olivat ennen vuotta 1970 käytössä ja sen jälkeen vuodesta -84 eteenpäin.

    Vuonna -83 tuo suffix-koodi oli henkilöautoissa pääpiirteissään D:llä alkava ja truckeissa U:lla.

    Voisko tuo FSN olla esim

    USN: 1983, 350cid, 4bbl, 160hp, truck C20 & C30, LT9?

    Tai

    FSH: 1984, 350cid, 4bbl, 165hp, truck ½ & 3/4 ton, LS9

    Valunumero antaa seuraavaa: 1980-1985, 350cid, 155-255hp, car&truck, 2&4bolt, passenger stick.
     
  7. Malibu'67

    Malibu'67 Gearhead

    Kyllä se vois tuo FSH periaatteessa ollakin, täytyy vielä kattoo se uudestaan... Mutta tuo USN ei se kyllä ole, koska F-alkuinen se oli eikä se ollut ollenkaan epäselvä sen kohdalta se meistaus. Siinä on kyllä myös sellanen CE-alkuinen meistaus siinä samassa kohtaa, joka ainakin joidenkin lähteiden mukaan tarkoittaa takuulohkoa, tiedä häntä.
     
  8. Malibu'67

    Malibu'67 Gearhead

    Kyllä se meistaus oli tuo FSN...
     
  9. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Oiskohan nyt niin että tuo CE (Crate Engine) sekoittaa nyt nuo numerot.

    Esim lohko olis alunperin tuo -83... ja siitä on tehty tuommoinen Crate-moottori jonkun vauhtiasentamon työstämänä ja suffix-koodi leimattu uudestaan uudelle vuosikymmenelle...?

    Tosin eikös noi Crate-koneet yleensä tehdä uusiin lohkoihin, vai?
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    valunumeron perusteella 350 truckki 80-85 kannet 79-85,1,94/1,5 venoilla.P.S lohko on 4 pulttinen
     
  11. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Mistä kaivoit ton pulttien määrän noin varmaksi? Siis jos et ole nähnyt.
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitäköhän numeroa tarkoitatte. Mulla on auton eläkkeellä olevassa pikkulohkossa apukuskinpuolellla sylinteritason etureunassa meistetty sama numero kun mikä löytyy auton tuulilasikehyksestä.


    kyseessä on vuoden -70 vette
     
  14. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    MorTec:in ja Chevymanian luettelot ilmoittaa tolle casting-numerolle: 2&4 bolt.

    Eli ei se välttämättä ole 4-pulttinen. Toi pulttimäärä ei koskaan ole varmaa - ainakaan 350:ssä - muuten kuin kurkkaamalla öljypohjan sisään.
     

Kerro tästä muillekin!