Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. hantta

    hantta Gearhead

    Kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin, on kyse siitä, miten moottoripäiden perhe valitsee viikonlopun tapahtumat, ja kyllä heitä on tuhansia.
     
  2. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Kyse on tosiaan prioriteeteista moottoriurheilun seurannan jne. suhteen.

    Omalta osaltani käyn nykyään vain katsomassa livenä kiihdytyskisoja.(aikaisemmin olen käynyt katsomassa sekä kotimaassa, että ulkomailla DTM, F1, Ralli, Motocross jne. kisoja). Netinkin kautta katselen vain kiihdytyskisoja (TV:n kautta en viitsi maksaa maltaita, esim. F1 kidoista).

    Olen joka kesä (vuosi) ottanut mukaan omat lapset (tytöt) ja muutaman heidän kaverin katsomaan SM kisaa tai vienyt heidät ACS:ään (kerran jopa yhtenä osana yö-kyläsynttäreitä)...

    Monta kertaa aiemmin (en enää nykyään) olen myös yrittänyt kerätä työporukkaa mukaan, mutta menestys on ollut laiha vaikka onkin olleet moottoriurheilua seuraavia.

    Poppakonstia ei siis ole minullakaan, mutta sen muutaman tuhannen katsojan vajeen voisi varmaan saada täytettyä kohdistamalla mainonta ja tarjonta oikein siihen kohderyhmään joka oli asiasta (80 - 90 luvulla) innostunut jo aiemmin (sillä tavalla voisi saada ainakin muutaman vuoden tai kymmenen kisat kannattamaan)... Tämä lajin "harmaantuminen" on tunnustettu tosiasia jo myös USA:ssa... Ehkä se pitää tunnustaa myös meillä ja käyttää sitä faktaa eduksi.
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  3. GS

    GS Gearhead

    No niin...., eli joko oltaisiin päästy siihen, että mitäpä jos onkin niin että koko kysymyksen asettelu on väärä?
    Onko lajikasvun ainoa elinehto täydet katsomomot, vai voisiko laji itse asiassa nousta ihan uusiin ulottuvuuksiin jotain muuta kautta? Onko niin että ne katsomotkin ovat jo kultaisten muistojen ilmentymä jostain jota ei enään oikeastaan tarvita lainkaan?

    Onko se oikeastaan ongelma lainkaan v.-2019 että katsomossa ei ole väkeä?
    Meillä kaikilla on kuitenkin enemmän kuin koskaa yhteyksiä ja eri alustoja joilta seurata kaikkea maan ja taivaan väliltä ihan kotisohvalta tai vaikka työpaikan wc:ssä istuen.
    Voisiko olla niin että laji voitaisiin tuoda jokaista todella lähelle ja lajin ansainta perustuisikin tämän päivän mekanismeihin, eikä siis myytyihin katsomopaikkoihin?
     
    PilsnerBil, pantera ja RamiEspoosta tykkäävät tästä.
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Nolla budjetilla tota faktaa ei paljoo hyödynnetä. Toi on se ikäluokka joilla on varaa käyttää rahaa paikanpäällä, mut samalla ne vaatii vastinetta rahalle. Paska kuulutus, toimimattomat oheispalvelut, huonot erillismaksulliset katsomot heiluvine penkkeineen, pitkät ratatauot ja kelvoton rataruoka ei oo niitä juttuja mistä maksetaan. Ainakaan kahdesti. Tuon lisäksi kannattanee muistaa, et suomalaiset valittaa lähtökohtaisesti kaikesta ja jos on mitään nurisemisen mahdollisuutta ni se kerrotaan aina eka.
    Vaikeeta on, mut toivottavasti jostain löytyy se "Joku" kuka keksii hyviä ratkaisuja ja saa vielä toteutettua ne.
     
    jpalvima, valtope ja RamiEspoosta tykkäävät tästä.
  5. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Hyvin kannatettava idea.
     
  6. Araldite73

    Araldite73 2nd gear


    Just toi.
    Perusasiat kuntoon niin jengi viihtyy paremmin ja tulee uudelleen, voi jopa pyytää frendit messiin. Nykyistä perseilyä katsomaan ei kehtaa ketään pyytää.
     
    Muokattu: 8.10.2019
    jarkko359, Volvo_5.7 ja RamiEspoosta tykkäävät tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tämä. Ite vielä jotenkin sietää ton radan siivoilun ja sateen odotuksen, mutta selitäppä se jollekkin tutulle jonka oot houkutellu mukaan noinkin kauas ku kauhavalle..
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  8. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    En tiedä paljonko olisi halukkaita maksamaan hyvin tuotetusta nettistriimistä, mutta itse voisin kuvitella ostavani vaikkapa muutaman kympin paketin nitrokisoista.
    Toki se maksullisuus edellyttää että kuva on riittävän korkeatasoista ja pätkimätöntä, selostus toimii, ja kuvataan muutakin kuin lähtöviivaa.
    Mikäs sen mukavampaa kuin istua tallissa juomassa kaliaa ja katsoa kisoja. Ei tartte lähtee kotoa mihinkään ja pääsee nukkumaan silloin kun väsyttää.
     
    PilsnerBil, jarkko359, JuhaKuu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Jep, juurikin näin. Tulihan sitä itsekin nuorempana lähdettyä vaikka minne asti kisojen perässä. Sekä teamiläisenä, että katsojana. Ruotsissa on tää Drag Race-kulttuuri paljon vanhempaa kuin meillä. Jo ennen meidän ekoja kisoja -75, oli Mantorpissa yleisöä kymmenin tuhansin. Se kantaa siellä vieläkin. Meillä on pienempi väestöpohja ja myös harrastaja määrät, sekä katsomossa, että kilpailijoissa. Mutta myös tuotteessa on kehittämisen tarvetta.

    Viitisen vuotta sitten tuli meidän varikkotelttaan vanha hardcore katsoja/mekaanikko vierailulle pitkästä aikaa. Hänen ensi kommenttinsa oli: "mitä täällä tapahtuu??" Missään ei kerrota mitä tää touhu on, mitä nää ryhmät on ja noi kuuluttajat höpöttää keskenään jotain mistä ei saa mitään infoa mikä on menossa!!!! Ainoo mikä on liki entisellään S/SS ,mutta ei sekään hänelle avautunut ilman mun omaa informaatiota braketin säännöistä.

    Miten voimme kuvitella, että kaikki sääntöjen koukerot selviävät sille ensikertalaiselle ilman kunnon infoa. Jos laskemme sellaisen katsojan pois paikalta tietämättä miksi joku voittaa tai häviää yhdenkään lähdön, on vaikea kuvitella hänen tulevan takaisin, saatika tuovan kaverinsa seuraavaan kisaan???

    Kyllä, kuuluttajalla on iso osuus tuossa infossa, mutta hänenkään äänensä ei kaikkia tavoita, varikon ja lähtöjen melussa. Tuon asian eteen pitäisi tehdä jotain isompaa, paremmin tavoittavaa. Jo monen harrastajankin mielestä braket on "perseestä". Mutta kun se nyt sattuu olemaan meidän lajissa ainoo jolla mahdollisuus poistaa kukkarolla voittaminen ja tuoda jotain urheilun omaista tähänkin touhuun. Omasta mielestä, varsinkin S/SSn seuraaminen on erittäin mielenkiintoista, mutta se vatii pikkuisen paneutumista indexien ja eri luokkien saloihin. Muutama vuosi sitten SPET oli myös varsin hyvää seurattavaa. Toki Prot oli silloinkin lajin "suola", varsinkin PS/PM.
    Kuitenkin ajatuksissa olisi joku Info-pisteen/teltan tapainen paikka, jossa olisi joku "drageläkekonkari" auttamassa yleisöä lajin saloihin. Aulis tais vetää jotain VIP-porukkaa takavuosina Nitroissa ympäri varikkoa, korjaa jos muistan väärin? Kun myös niitä taukoja tulee, niin olisi silloin mahdollista liikkua jonkun 10-15 hengen ryhmällä ympäri varikkoa ja käydä "kylässä" eri teemien luona etukäteen sovitusti. Näin aukeaisi yhteys katsojien ja teamien välillä. Yks tekis hyvät kysymykset ja teami vastaisi koko porukalle kerralla. "Isäntä" kääntäisi asian tarvittaessa selkokielelle tai suomeksi. Samalla teami saisi sponssinsa esille ja T-paitaa myyntiin. Katsojalle lisää elämyksiä ja enskerralla kaveritkin mukaan. Saa ampua alas, jos löytyy "parempaa ruutia".

    Samalla pieni kannanotto tohon Iitin rataan sekoontumiseen. Kannattaa pysyä erossa ainakin ekaan konkurssiin asti. Me vanhemmat muistetaan miten kävi Alastarossaa heti alussa. Finn Quatermile suli FHRAn käsistä ratayhtiön konkkaan. Sen jälkeen oltiinkin pelkkiä hyyryläisiä omalla tontilla.

    t. AM
     
    PilsnerBil, cutlass cruiser, z 900 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Rasvauksille ei voi mitään, ne pitää vaan hoitaa nopeasti kuntoon ja kuulutuksen pitää olla ajan tasalla, arvio kauanko kestää, vähän kommenttia jos hommassa menee enemmin aikaa jne. Siinä välissä ehtii varikolle, ottamaan yhden sihijuoman tms. Ei se riitä että selostus hiljenee ja jotain jumputusta soimaan.

    Sade nyt aina voi sotkea, on tullut itsekin ajeltua matkan päästä sateen loppumista odottelemaan (ei muuten loppunut)

    Nää jatkuvat yksinoikeudet paskoihin ylihintaisiin kisaruokiin pitäisi irtisanoa, kyllä katsojalla pitää olla oikeus päättää mitä haluaa syödä.

    Sit vaan ajattaminen kuntoon ja lippujen hinnoittelu kohdilleen ja odottelemaan...

    ....btw kannattaa harkita myös 2hlö tai 4hlö kimppalippuja alennettuun hintaan, siitä saisi heti useamman radalle. Yksi race friikki saisi puhuttua potentiaalisia katsojia mukaan.
     
    jarkko359 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. Corvette87

    Corvette87 Gearhead


    Ruotsin kisoista tuli hyvää kuvaa viime kesänä, maksoi muutaman euron, Silti menisin mieluummin paikan päälle, TV:n soundit hieman köykäiset. Ei vain sytytä ajaa 400 kilsaa ja nähdä ne samat autot vuodesta toiseen. Oikeasti se kalusto ei ole juurikaan vaihtunut vuosien saatossa pl. pro mod. Walliuksen silmiä hivelevä Rambler oli kisoissa jo kun taputtelin paskaa vaipoissa. Ei vaan, on se upea auto. Nopeakin, kai.:rolleyes:
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  12. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Minulle ei tuo oikein toimi... Siitä puuttuu niin paljon paikanpäällä olemisen elementeistä... Jaksan katsoa vähän aikaa, mutta jossain vaiheessa se tökkii... En ole esim. Maksanut Tierpin kisojen striimistä kun ne maksullisen osuuden selostajat eivät oikein vakuuttaneet... Jos hinta on muutaman euron, niin OK, mutta jos enemmän kuin 10 euroa, niin en maksa.
     
    Muokattu: 8.10.2019
    jarkko359 ja z 900 tykkäävät tästä.
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mulle vois joku viisaampi sanoa mitä ihmeellisen hyötyä on saatu maksuttomasta striimistä?
    Oon kysynyt tätä kasvotustenkin mutta en kyl saanut mitään tyhjentävää vastausta.Sanottiin yhdeksi syyksi että sillä saadaan mainostajia ja näkyvyyttä lajille..okei mutta miksi esim kaikki kisapäivät on ilmaisia??

    Jos katsojamääriä tuijotti streamista,niin mentiin useasti hetkellisesti 4 nroiseen ja suurin osa oli korkeeta 3 nroista päälukua.Saako niistä vaikka 50-70% katsomoon jos se streami olsikin sama hinta 2:lle päivälle kuin lippu kisoihin 1pvä??
    Saisi sieltäkin rahaa kassaan.Joo ei pelasta yksin,mutta cash flow...
    Vai loppuuko vain streamin vahtaaminen.Palveluna se on todella hyvä mutta hyväntekeväisyyttä sillä ei tartte tehdä,varsinkaan jos siitä maksetaan?


    Auliksella ihan sitä samaa kaavaa perus ajatus,mitä kuullut monesti huonojen kisakausien jälkeen monesta muustakin suusta vuosien saatossa.Siis tarkoitan noita parannus ehdotuksia muunmuassa.Samaa kaavaa ne toistelee,useimmiten hiukan muunneltuna mutta täysin ymmärrettävistä syistä näin menee.On totta että vaikea saada uutta ajatusta,enimmäkseen vaan muuttuu kohderyhmä ja spekuloidut syyt miksi kansaa ei tule lehtereille.Oli siellä toki asiaakin ja uutta ajattelua mun mielestä osassa kohdassa.

    Ja pääasia että ideat lentää.Mutta jos on varma että se oma idea mahtavin niin kokoukseen vaan kertomaan ja johtikseen pyrkyä.Sinne tarvitaan varmasti innokkaita ja taitavia nykyisten rinnalle täydentämään porukkaa.Tämä siis koski kaikkia ei vaan Aulista.
    Mulla ei taidot siihen riitä,myönnän heti ja se ei ole mistään palkkauksesta kiinni.

    Rahaa varmaan tarvisi toiminta lisää,siitä samaa mieltä mutta se että mistä kanavasta se tulee,oon vähän eri mieltä Aukliksen kanssa.
    En vaan jaksa uskoa että missään ajatusmaailmassa saisi pelkästään yrityksille suunnatuilla Vip-lippupaketeilla/tykypäivä yms lipputuloilla niin isoa rahasampoa että se korvaisi 25,000-35,000 katsojaa.
    Sen pitää toimia ehkä muiden markkinointi,rekrytöinti ideoiden ohessa?Mutta kyllä,niitä yrityslippujakin olisi suotavaa saada kassavirtaan.Varteen otettava idea.

    Ideoita saa olla,ja niitä pitääkin olla ja sanoa ääneen.Silloin ehkä joku idea jää haaviin ja toimii.

    Joku toisessa topiikissa kysyikin Aulikselta että mene johtikseen,kun kerta on markkinointi ideoita ja kauppamies taitoa runsaasti?Vastaus oli ettei makseta tarpeeksi.Niin no....syy tuokin vaikka muualla onkin sitten arvosteltu palkkausta ja sen suuruutta jollekkin toiselle mutta itselle niin iso hintalappu että saa sitten sen oman taskun täyteen vaikka ei homma toimisikkaan?Erikoinen filosofia ja 2-moraalinen näkemys tuossa kohdassa....Eduskunta ainesta näköjään..mutta kyllä mä allekirjoitan semmoiseen lappuun nimeni jos takuuna on esim 1-2v aikana nostaa FHRA-kisat sille tasolle missä oltiin aiemmin ,siinä tapauksessa olisi tulospalkkaus perusteet vaikka prosentuaalisesti verrattuna kasvaneista tuloista.

    Annan vaikka omasta (vaikka kuulemma olen yhden vinkuintiaanin mielestä semmoiseen leimattu,toki niin on kaikki muutkin jotka eri mieltä tämän nillittäjän kanssa) kateellisen köyhän kommunistin lompakosta palkkio rahaa siihen keräykseen .Esim 500e

    Mutta jos ei homma toimikkaan niin ei palkkarahaa ollenkaan,vaan pikku sakkolappu,vaikka esimerkikisi 5000 tai 10,000e kattojärjestölle hukatuista resursseista ja käyttöpääomasta.
    Tämä siis toimii ja henkilö tienaa jos taidot on.


    Jos markkinointi taidot sitä luokkaa todellakin millä helposti ja selkeesti nostetaan Suomalaisen Drag-kisaamisen status samalle kastille,tai jopa paremmalle kuin menneinä vuosina niin sopisi siitä antaa tekijälle ja pää ideointi ryhmälle reilun bonuksen.
    Ei kyllä ole todellakaan mikään helppo rasti.Mutta ansaittu raha kylläkin.

    Lopputotuus (mielestäni) on se että tarvitaan katsojia,ja paljon.Paljon enemmän.
    Kyllä Seinäjoella vauhtiajotkin tekivät alaslaskua reilusti,mutta Z06 sen kiteytti.Sama väsynyt kaava siellä ei tuota,ja kun suurin panostus koko tapahtumassa on kokoajan enemmän ja enemmän bileisiin niin lopputulos on katastrooffia..
    Luokat vähenee,ei ole SM arvoa ja rata kisaajalle iso riski ja on suoraan sanottuna katsojalle ihan paskaa..mahtavaa maksaa lippu ratakisasta missä näet 5 auton ryppään 50-150m kerralla ja sitten odotettaan minuutti että nähdään ne uudestaan...,ja kansa äänestää jaloillaan.Ja kun tapahtumia on muitakin.Ja festarikansalle parempiakin tapahtumia olemassa.
    Kuuluttajat olleet Vauhtiajoissa viimevuosina huonoja,hiljaisuutta ja katsojalle tiedottomuutta mitä tapahtuu ja miksi ei tapahdu.Reilujen 10min hiljaisuutta ja kukaan toisessa päässä rataa ei tiedä miksi eiketään tule?No ne oli nipussa kurvissa mutta sitähän ei kerrottu kellekkään.

    Aikoinaan SM kisoissa Käköllä oli hyvä tyyli mun mielestl,se kierteli aamusta ja illasta eri Teameissä,kyseli tietoja miten menyt ja kertoi kuulumisia sitten kansalle seuraavana päivänä ja mitä taistelua siellä oli varikolla tehty että saadaan kalusto viivalle seuraavana päivänä.Kannattaisko jatkaa tuota?Ilman sitä Käkön Mopaari,karvaooppeli juttuja..

    Eikä vain ISOJEN Tiimien juttuja vaan varsinkin pienempienkin!Ja mainita heidän sponssejaan kuulutuksissa.Kaikki tiettää isojoen juttujen suuruudet,mutta pienetkin tarttee radioaikaa.Se on niille kallisarvoisempaa.Ja saa enempi materiaalia juttuna radioon?
    Kukaan ei jaksa kuunnella samaa mantraa koko päivää,,,,Topikka sitä,tätä ja niin joo,,,kerroinko että Topikka....tylsää.
    Ja arvon Jore kuuluttaja....hommasi ei ole helppoa,tiedän sen.Älä ota tätä pahalla vaan rakentavalla ajatuksella.Kyllä sussa ainesta on,kunhan saat kokemusta ja otetta enemmän hommaan.

    Kisaajiakin tarvitaan tietenkin tottakai,mutta siinä tarvitaan ehkä jo sitten isomman skaalan yhteistyötä joko Pohjoismaisella tasolla,tai edes Suomen tasolla.Enkä puhu mistään EM sarjasta.

    En usko missään vaiheessa että tälläkin hetkellä vallassa oleva johtis olisi peukalot perseessä,eivätkä kävisi läpi ideoita millä hommaa saadaan jatkumaan paremmin vaan 100-varmasti päät raksuttaa asioden eteen.
    En vaan jaksa sulattaa semmoista ajatusta että siellä vaan lilluttaisiin turvassa ja naureskellaan jäsenistölle.
    Jos EM kisat jää pois Suomelta 1-2 vuodeksi jotta saadaan panostettua infraan ja rataan enemmän,että saataisiin EM kisat paremmalle mallille,silloin ehkä se kortti pitää katsoa.

    Ja mitä tulee Tierpin jumalointiin,kyllä se on hieno paikka mutta taidettu tehdä 3-5 konkurssia että saadaan velkakulut sille tasolle että kannattaa toiminta edes hiukan.
    Kunta on siinä mukana tietenkin,ja ainakin aiemmin oli kuulemma juurikin myyty paikallisillekkin "kausilippuja" mikä sai aikaan sen että vaikka satoi,porukkaa tuli porteista lehtereille!
    Kysyin tätä kisaporukkaan kuuluvata toimitsijalta niin vastaus oli että nämä on suurin osa kausilippulaisia.Ne kuulemma tulee kun on maksettu tietty summa kauden alussa koko kauden pääsystä.Tämä siis 4-5 vuotta sitten jo.Ja oon siitä jossain täällä silloin siitäkin kirjoittanut.
    Mutta sekään ei sen radan monia konkursseja pelastanut.Velkaa oli liian paljon.

    Ihminen on laumasielu,vanha kikka yökerhoissa sen kertoo...jos on porukkaa vähän sisällä,poket laittaa pihalle jonoa.Kun juhliva kansa näkee jonoa,ne luulee että siellä on kaikki muutkin kun vissiin paikka täynnä ja menee jonottamaan..
    Tämä paljastuu usein sillä että ulos tulee 2 ja sisälle päästetään jonosta 3-5...

    Joten,jos saadaan katsojaa paikalle,ja runsaasti kuvaa someen siitä että täällä on IHAN törkeesti porukkaa niin lisää tulee.Toimisiko?Tämä on vain idea monien joukossa.

    Ja tietysti siihen kuuluu että edes samassa harrastuksessa rämpivät eivät jaksaisi kokoajan vikistä ja itkeä jostain naurettavista asioista tai pillitystä esim välimatkoista toisilleen.

    Kyllä kaikilla on omat syynsä pois jääntiin,ja niitä pitää kunnioittaa.Vaikka olisi mistäpäin tahansa.Kaikki ei pääse valitettavasti.Mutta heille ja monille muille voisi olla maksullinen Stream..ja jos mahdollista niin pystyykö sitä laajentamaan vaikka WCSC,Malmi,Vintage Drags??

    Sekin ihmetyttää että vaan annetaan vastuu paikallisille tahoille?Toisaalta kyllä,on ymmärrettävää ja KYLLÄ olisi suotavaa saada aktivointia Pohjoiseen ja Reunoille kisaamiseen ja paikalle saapumiseen mutta kannattaa muistaa että reilusti keskikohdasta alaspäin on vedetty viiva,jonka jälkeen kuitenkin suurin osa Suomen asukkaista.
    Se on kyllä täysin totta että tällä hetkellä on Etelässä kenttäkisaaminen mahtavassa nosteessa ja se on hienoa.Vaan oikeuttaako se siihen että ei lähdetäkkään kisaamaan Pohjoiseen tai Savoon?
    Puhun nyt siis vain kisajien ja katsojien osuudesta.Ja on todellakin monta kisaajaa ja katsojaa nähty muualtapäin,en mä sitä tarkoita mutta iso osa jää pois.Varsinkin katsojia.Ja asiaa ei helpota tai paranna millään se että osa kisaajista huopaa "Pohjoisen Boikottia"...

    Mutta muistaa kannattaa että siellä Etelässä kenttäkisoissa on ollut myös se kattojärjestö mukana josta mekin täällä Pohjoisen ja Reunojen suunnalla maksamme.Eli kyllä,sitäkin toimintaa on rahoitettu muunkin alueen rahoilla kuin vaan Etelän.

    Joten jos katsotaankin asiaa paljonko prosentuaalisesti oli paikalla niin veikkaan kyllä että Alastarokin olisi kuopattu jo aiemmin jos pelkästään oltaisiin menty sen mukaan että kyllä Etelä sen kansoittaa omalla aktiivisuudellaan?Ei siellä mitään pelastus armeijan liikehdintää saanut mikään yksi taho tai edes kaksi...Ei,me tarvitaan KAIKKIEN osallistuminen.Silloin ja nyt.

    Mikä siinä on vaikeaa puhaltaa yhteen hiileen,taistella oman elämäntavan puolesta,asui sitte Utsjoella,Kuopiossa,Kauhavalla tai Helsingissä.Okei,,,Kuusaa joukkoon.Turkua ei..vitsivitsivitsi...

    Ennemmin tosiaanko viedään rahat Ruotsiin kuin kannatetaan Suomalaista?Valoisaa näkymää,, juu sehän se ratkaisu onkin.


    Vatanen
     
    Muokattu: 8.10.2019
    jknR, Mikkis, pile ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. pile

    pile Gearhead

    En tierä ruotsalaisista sen enempää , mutta jotenkin tuntuu kun siellä käy ja suhaa että heillä ei ole samanlaista katkeruutta lajia harrastavia kohtaan kuin Suomes on. Täälä kaikki vain marajaa ja haikailee menneen perään ei osata katsoa tulevaa ja pönkitä sitä.
     
  15. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Etelän lentokenttätapahtumista jokainen on tuottanut voittoa tänä vuonna.
    Liimaratakisoista jäi plussalle eka motopark ja finaalit.
    Kertoo varmaan sijannin lisäksi siitä, mikä ihmisiä kiinnostaa nykyään.
     
  16. pile

    pile Gearhead

    Toikin on jämerää motopark on plussalla vaikka siellä ei ollut ajajiakaan kuin murto osa . Eli tiimien osallistumis maksulla ei näytä olevan merkitystä kisan kannattavuuteen.
     
  17. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Hyvä että niitä 'etelän' lentokenttätapahtumia järjestetään, vaikka minä henkilökohtaisesti (joten ei tarvitse ottaa hernettä nenään jos on eri mieltä) pidän vain liimaratakisoista ja käyn vain niitä katsomassa.
     
  18. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Kyllä molemmilla on kysyntää, itse olen käynyt sekä Malmilla että sm/em kisoja katsomassa.
    Malmilla hyvä fiilis ja turhauttavat radan preppaukset pois, "isommissa" kisoissa taas enemmän meteliä ja rähinää.
     
    RamiEspoosta tykkää tästä.
  19. z 900

    z 900 3rd gear

    Niin kai isoissa luokissa on pakko prepata rataa että saataisiin kaikille samat olosuhteet vaikka se ei olekaan kivaa katseltavaa, katurähinöissä vaan putsataan öljyjä jos on tarve,ja aika usein on tarve?
     
  20. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Jotenkin katuautot on tulleet luotettavammiksi koska todella vähän on ollut rasvauksia parin viime vuoden aikana lentokentillä vaikka ajajamäärät on ainakin silmämääräisesti nousseet.
     

Kerro tästä muillekin!