Luotettavin auto, joka sinulla on ollut?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja lesabre, 6.9.2010.

  1. lesabre

    lesabre 1st gear

    On kyselty paskimmat autot ja parhaimmat ajo-ominaisuudet. Entäpä mikä on ollut luotettavin auto, joka sinulla on ollut?

    Allekirjoittaneella se oli Toyota Cressida 2.0 litranen bensa vm 1981. Ajoin autolla 285 tkm ja aikuisten oikeasti muuta vikaa ei ollut, kuin poltinten vaihtoa. Tosin auto ruostuikin sitten sitäkin nopeammin kun ruostuminen alkoi eli n.10v ikäisenä. Huoltoja ei aina jaksanut tehdä tuohon aikaan säntillisesti, ja kerran ajoin Hämeenlinnaan ja takaisin. Kurkkasin huvikseni paljonko siellä on öljyä: no ei yhtään.. Ja ei muuta kun kaatamaan öljyä sinne ja matka jatkui.
     
  2. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Chevy pickup 6.2 dieselillä. :eek: 10v kokemuksella ja todella vähillä murheilla olen selvinnyt.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Volvo 740 farmari -90, toimii edelleenkin eikä ole tarvinnut tehdä kjin normaalit osat ja vähän kuluvien osien kuten jarrupalojen ja raidetangonpään vaihtoa. Ei niitäkään turhan usein.
     
  4. vip68

    vip68 1st gear

    400markalla humalassa aikanaan ostettu vm78 toyota corolla kesti 3v ja n.150tkm. jarrupalat ja renkaat joutu ostamaan + tietysti öljyjä vaihtelin. ei kaikkein mukavin kulkine mutta lapin reissukin sillä tuli heitettyä :lol:
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas 3rd gear

    luotettavin

    Tossa pihalla lepäilee mun ehkä paras noin 50:stä olleesta autosta: C1500 Cheyenne 90 305EFI/TH400. Ei ilmastointia eikä turhia sähkövimpaimia. Nyt on n.215000 km, josta mulla melkein puolet. Välillä on kärry perässä, joskus lava täynnä painavaa. Nätisti ajellaan.

    Viat, jotka muistan (muisti on muuten ok ;) Startti ja akku, öljynjäähdyttimen putket, pakoputki, renkaat, hihna+kiristin, etuvaloumpiot ja iskarit oon vaihtanut. (Iskarit samalla korotuksen kanssa, ei rikki)

    Kone, loota, perä, kaikki nivelet ja jarrut on pelannut tekemättä yhtään mitään muuta kuin rasvaukset vuosittain. Leimassa oon käyny kuus kertaa, aina laakista läpi.
     
  6. mke77

    mke77 3rd gear

    edellisel 87camryllä(maksomuuten 400mk) tuli ajeltuu(alku"pellityksien" jälkeen :rotfl: ) 95tkm huoletonta kilometriä 6vuoden aikan, kunnes rupes kone syömää motari nopeudes 1l/100km öljyy..ja sittä se alamäki alko :rotfl: myin sen parivuot aikaa 800€ viel etiäpäin ..... se oli hyvä...

    toine hyvä oli vm.81 datsun 140y...toiset kaivo bemujaan/mersujaan lumikasasta intissä, ja minä poika hyppäsin ratsuniin mikäsano "kkeeeeevvväää...pröööömmmmm" ja mustasauhu oli kauhia :wink: mut aina lähti..ja kotio vei...kaasuttimen ja virranjakajan kans tappelin ,mutkun net sain tiiviiks ja toimiviks,ni muuta ei tarvinnu tehrä.parikertaa sylkäs vetetki tuulilasill, mut se ei haitannu kuin käynti häiriöinä..ja matka jatkus :rotfl:
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    1976 Chevrolet Beauville Sportvan.
     
  8. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    BMW E28 koko mallisarja käyty läpi 21v.
    Patarauta ei hajoa enkä ole marmoritiskillä korjauttanut.
    Perusteknoa "peukalo keskellä kämmentä" ylläpidettävää.
    Auto, tunnelma, tarraus, kiinteys, keveys ja reagointi.

    "Kuin hanska kädessä!"
    / Ja SE ISON KUTOSKONEEN LAULU!
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Fiat uno 55s -85.ajoin sillä 8 vuotta ja suurin murhe oli valokatkaisin joka piti purkaa pari kertaa,putsata ja rasvata.pari vuotta oli mb190 2.5d automaatilla,pakoputki piti vaihtaa ja yks alapallo.
     
  10. Jaymz-V

    Jaymz-V 1st gear

    No ei varsinaisesti minun vaikka sillä tuleekin ajeltua, mutta isä ukon 89-vuoden Toyota Carina II 1.6. Osti auton joskus 90-luvun alussa ja tällöin sillä oli ajettu 30 tkm. Nyt on mittarissa vajaat 270 tkm.

    Minkäänlaista suurempaa vikaa ei ole ilmennyt, kulutusosia lähinnä. Viime vuosina tarvinnut vain uudet takaiskarit ja laturin. Ruostumisen osalta voisi myöskin kehua, ei ruostetta missään paitsi hiljattain ilmestyny takakonttiin tiivisteen juureen pienehkö ruoste täplä, samoin kuskin puolen takaoven alalaitaan. Pamahti siitä muutama vuos sitten ajossa jakoremmiki poikki, ei kuitenkaan mitään toimenpiteitä vaatinut kun uuden remmin ja menoks taas 8) . Oli muuten ajellu sillä aivan alkuperäisellä hihnalla kokoajan, hihna antautu about 230 tkm paikkeilla. Vaihtoväliksi ilmoittivat nyt ainakin uudelle 30 tkm :odroll:

    Hyvä auto, pistää kyllä miettimään millon siitä laukeaa jotain suurempaa :)
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    '65 Valiant ja '77 Aspen. Ensin mainittu 318 pikkulokilla ja toi jälkimmäinen (nykyinen) 225 "isolohkolla".
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    1990 Caprice. 20V perheessä, mulla omana ajokkina 14 vuotta. Ei ole tarvinnut kävellä, kuin bensan loppuessa.. :odroll: Ja joskus ei edes silloinkaan, kun on päässyt rullaamalla tankille tai parkkiin duunipaikalle tai kotiin.. Pisin rullaus perille oli yli 500m. Siis viimeiset 10v. välillä tankinanturin maadoitus on vinoillut.. :x
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Rambler American CrossCountry -67 EHDOTTOMASTI :rotfl: /
    Jeep Wagoneer 360 -76...

    Eli yleistäen AMC-tehtaan tuotokset
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Sivukommenttina sanottakoon että tuo on ylivoimaisesti yleisin syy tiellejättämiseen itsellänikin, kahdessa omistuksessani olevassa autossa on ollut bensamittari hajalla. Ja molemmissa sitäpaitsi lukitsematon tankki että parikin kertaa kävi että yön aikana kulutus oli ollut paikallaanollen parikymmentä litraa...

    Mutta luotettavin autoni on ollut Ford Escort Mk1 1300, hyvä peli, ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyjä (tähän en laske mukaan peltiremonttia kun se nyt ei oikein luotettavuuteen liity). Varaskin sen sitten oli tajunnut ja vei, kele.
     
  15. Stance

    Stance 1st gear

    Minulla huomattavasti vähemmän yhteistä taivalta oman 1990 Capricen kanssa mutta pari vuotta ajoin sillä läpi vuoden. Ei mitään vikaa jonka takia olisi pitänyt jättää matka kesken. Ei nuo ilmeisesti syyttä ole olleet niin kauan GM:n valikoimissa.
     
  16. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    vm. -73 volvo 142. kertaakan ei jäänyt tielle, eikä minkäänlaista fiksaamista kaivannut normihuoltojen lisäksi
     
  17. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    jeep cherokee xj 4.0L vanhemmalla renixin ruiskulla ja automaatilla. yksinkertaisesti hemmetin luotettava laite.
     
  18. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Naurakaa ittenne kuoliaaksi...
    muutama vuosi sitten ostin 500€ astron ja siinä ei ollut mitään ongelmia sen kolmen vuoden aikana mitä se mulla oli. bensaa tankkiin ja öljyjä vaihdellen.
    Kaikki sähkö roippeetkin pelasi moitteetta.
    Tuon auton tuhoutuminen (hirvikolari) harmittaa vaikkei tuo nyt mukamas aito jenkki olekkaan ainakaan kokonsa ja koneensa puolesta.
     
  19. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Datsuni siis syttyi käynnistäessä tuleen ja lumia ei sen takia tarvinnut luoda? :eek: :D
     
  20. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Honda Accord vuosimallia 1987 tai jotain sinne päin. Ostin purkaamolta, jonne se oli menossa purkuun ja menikin kun olin sillä kolme vuotta ensin ajellut. Eihän se ikinä olisi leimasta läpi mennyt, mutta ilman mitään huoltoja toimi tuon ajan ja paljon kilometrejä. Ei siis vaihdettu edes öljyjä.

    Nykyiset autot kuuluu kans samaan sarjaan. Caprice 6.2D ja TD Golf, molemmat normaalein huolloin toimii mainiosti vuodesta toiseen.

    TheJonssi
     

Kerro tästä muillekin!