Lyhyt oppimäärä lukkoturbiineista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jimsgarage, 30.10.2002.

  1. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Eli kertokaapas mikä on lukkoturbiini ja mitä hyötyä siitä on??
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Tässäpä "Vajaa peruskurssi, osa I": normaalisti turbiini luistaa aina, yleensä vähintään 2-3 %. Lukkoturbiini "lukitsee" turbiinin, jolloin saadaan tämäkin luisto pois. Turbiini "lukittuu" pienellä kaasulla eli varsinkin matka-ajossa, mutta "vapautuu" kiihdytellessä. '80 -luvulta lähtien jenkeissä on yleensä ollut lukkoturbiinilaatikot. Kytkeytymisen huomaa pienenä nykäisynä.
     

Kerro tästä muillekin!