Maalataanpa telalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Lerssinen, 17.2.2008.

  1. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html

    Onko tuo mahdollista, tiedän että esim miranol tasoittuu hyvin mutta on "pehmeää" jne jne...

    Voiko oikeaa 2k suorakiiltoakryyliä telailla? Loppuuko aika ennemmin kesken, mites eri kerrosten väli jos käytetään 2k maaleja..

    Ruiskumiehet ei sitten vastaa tähän mitään koska tiedän ettei telailla kannata eikä mulla ole oikeen autoakaan mitä telailla, hämmästyin vain tuota sivustoa..
     
  2. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    tela ja pensseli hommat on vähän sellasta sotkemista oikeilla 2k automaaleilla no jotain pientä voi tehdä mut en lähtis hukkaamaan kalliita maaleja telailuun,paska tulee jos vähänki näkyvämpi ja isompi alue...miranolit rosteksit ja peltikattomaalit on sit eri asia...
     
  3. -vellu

    -vellu Gearhead

  4. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Töissä kerran yksi kaveri (entinen automaalari ja kova auto harrastaja henkeen ja vereen) kertoili, että jos on "pakko" maalata miranolilla mm. auto, kannattaa joukkoon sekoittaa vasaralakkaa, pinnasta tulee täten kovempi ja kulutusta huomattavasti kestävämpi :eek:

    Omakohtaista kokemusta ei tuosta kyseisestä seoksesta ja sen käyttämisestä ole, kuten ei myöskään telan käytöstä auton maalauksessakaan :odroll: Tai no, sellainen eräänlainen muisto yhdestä harmaalla telatusta c-kadetista tuolta Huittisten suunnalta kyllä löytyy, mutta se ei taas sitten liity alkuperäiseen aiheeseen millään tapaa :lol:
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse olen telalla vain (Auton maalauksessa) panssari-maalia ja Kirjoa (peltikatto-maaleja kumpikin) käyttänyt...
    2-komponenttista olen nähnyt työmaalla maalarien rautarakenteisiin telalla vetäneen isompiakin kohteita (ei hirveästi kovetinta seassa?).
    Maalina käyttivät Temaduria. Sitäkin saa melko kiiltävänä (Temadur 80), ja vieläkin kiiltävämpänä Temalack. Siitäkin eri kiilto-asteita 90% asti...
     
  6. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    pikkusen 2k kovetinta miranolin tai esim pinstripe maalien seassa antaa kovemman ja kestävämmän pinnan...esim jos straippaukset lakataan yli 2k tavaralla niin hieman kovetinta sekaan...
     
  7. nash

    nash 3rd gear

    viikonloppuna tuli just maalattua autoa Miranolilla ja pensselillä ja hyvin onnistu
     
  8. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Kirjotin tosta jo toiseen topicciin, mutta maalasin ton mun Taunuksen joulukuussa Hammerilla ja telalla, tossa siitä konepeltiä ja lokaria.
    Koko auto tonnäköinen, auto tuossa hieman jäässä ja enempää kuvia ei ole kun kamera hajosi. Edelleen näyttää ihan hyvältä suolakylpyjen jälkeenkin.

    Eli ei millään miranoolilla tai peltikattomaalilla, vaan noilla emalipohjaisilla metallinsuojamaaleilla, käytännössä Hammerilla tai Hammeritella. Selviää kyllä, kun lukee ameriikan Moparimiesten kirjoittamia ohjeita aiheesta. Vähän vaivalloista hommaa kerrosten ja hiomisen takia, mutta helppoa eikä pohjatöillä ole niin väliä (hioin 40 paperilla), ja maalit maksoi vajaa seitsemänkymppiä ja tela kaks euroo.
     
  9. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Ja ennen kuin kukaan tosiaan kysyy vielä että miks, niin lisäksi mun keuhkot ei kestä enää yhtään liuottimia, oikeat automaalit maksaa ihan törkeesti ja ruiskulla harjoitellessa ainakin viis ekaa autoa on täynnä valumia, pilviä, appelsiinia, roskaa sotkuisesta autotallista, naarmut näkyy alta ja pakkelit kiehuu sun muuta.
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Haluaisin huomauttaa,että lauantaina olitte n.1metrinetäisyydellä valkoisella vasaralakalla telatusta ajoneuvosta!!
     
  11. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    no joo...itsekki aloitin automaalaus hommat joskus 15 kesäisenä kun sillosen ekan jenkin maalaus olis maksanu purettuna ilman maaleja 8500mk...no nyt on selkä paskana,keuhkot huutaa leipää,nahat häipyy käsistä ku käy kittipurkin vieressä,mut hyvin nuil hommil tienas...mut olis ehkä sittenki pitäny telata se auto :rotfl:
     
  12. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Superlontela ja sadolux,halpaa lystiä.
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ainakin naapurien mielestä :poff:

    kannattasiko käyttää mohair telaa tai sit tennissukka telan päälle

    ei käy niinku mulle ku joku tinneri joskus liuotti sen karvaosan siitä telan pahvista irti

    onneks oli kaverin mercury (kävi välillä sisällä kiroilemassa kun telasin) :rotfl:

    taitava maalaa pensselillä sitten kun telassa suutin alkaa tukkeutumaan :odroll:
     
  14. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    No hittolainen Voittol, niinhän sittä taisikin olla puhetta, mutta empä minä nyt sitten sitä enään tuossa vaiheessa muistanut :oops:
     
  15. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla on tollanen Corvair myytävänä, jos joku haluaa harjoitella telamaalausta.
     
  16. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Telailua

    :rotfl: Mul on tos pihas joutilaana volkkarin LT 31 lyhyt/matala...pitäsköhän ottaa ja kokeella(ihanvaan huviksensa)vetästä telalla mustaksi koko laites...tosiaankin ihan huviksensa(ei oo käyttö-auto) :poff: :wc:
     
  17. SeTTi

    SeTTi 1st gear

    Juu, aattelin mainita että ite maalasin tuolla superlontelalla vanhan Hiacen yli Mastonin metallimaalilla, mitä nyt säästö-karitti/tarjoustalo myy...

    Hinkkasin pinta ruosteet ja sotkin hinkattuihi kohtiin ihmeen ruosteensyöppöainetta.
    Sit pyyhkäsin tinnerillä pinnat ja mitään kummempia toimenpiteitä maalasin telalla kahteen kertaan, joo ennen kun aloin hommiin nii pesin auton hyvin

    Hyvä siisti pinta tuli, maali tasottu hyvin ja eikä maksanut paljon mittää
    ja kaupan päälle tinneristä sai hyvät pöhnät...
    Kauan auto tuoksu tuoreelta maalilta
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    nuorena poikana takatukka vaiheessa tervailin muutamat autot telalla...mm Caprin, El Caminon, Taunuksen... niiden hiominen pois olikin toinen homma....
     
  19. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Itse olen maalaamassa Aspenia ainakin väliaikasesti telalla valkoiseksi.
    Nykynen väritys ei oikein ole meikäläisen makuun... :-?
     
  20. t8

    t8 Gearhead

    ois tiedossa yks halpa ruosteeton mutta huonomaalinen kärry ja mielessä on käyny jos ostas pois ja iltasin laittelis tallissa. telalla mustaa pintaan. mutta mites auton lakkaus telalla, kun haluaisin samalla hieman flakea pintaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!