maharotoonta viritystä 225

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja kanafarmari hh, 26.7.2008.

  1. leksa

    leksa Gearhead

    Noo ei se vielä paljolti tartte kulkea.. ;-)

    Kiva kuitenkin että noitakin vielä tehdään.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    ainakin us-partsilta saa taas kohta tilattua comp camsin 264s nokkaa slanttiin :D täytynee tilata :)
     
  3. kkam

    kkam 1st gear

  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    kukahan kuru osais kertoa paljonko mäntien pitää vähintään jäädä dekkitason alapuolelle, jos oletetaan et lohkosta ja kannesta ei oo raavittu tavaraa poies. aattelin laittaa 225:seen 198 kanget(+2mm) ja uudet männät porauksen jälkeen(mäntämalli myös viel hakuses) lohkoa ei oo höylätty mut kannesta(170) ei oo muuta tietoo ku et on n.1mm matalampi ku tän hetkinen(225) tönärillä äkkiseltään mitattuna, kansi menee myös koneistukseen jossa raapastaan tasopinta suoraks ja laitetaa uuvet ohjurit ja isommille venttiileille seetit, saa nähä minkalainen tästä koneesta sit tulee :odroll:
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    jatkan taas tätä yksinpuhelua :D

    eli rupes kiinnostamaan mikähän merkitys noil kampuroil on kun 65 mallin lohkossa on tollanen isompi limppu tos keskellä

    [​IMG]

    ja toisessa 225 68 mallin lohkossa oli tollanen pienempi limppu, äkkiseltään saman näkönen kun on 170 ja 198 lohkoissa

    [​IMG]

    pitäis valita kumpi lähtis hiontaan? onhan noissa tietysti painoeroo mut onko tosta keveydestä jotain hyötyä/haittaa?
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    minkä datsunin laatikko menee slantin perään? meneekö oikeasti heittämällä paikoilleen? alkaa toi 3-lovinen olla parhaat päivänsä nähny :eek:
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]Tommonen.

    Imari, suuttimet ja fuelrail ovat olleet kimpassa tallin seinällä jo lähemmäs 10 vuotta. Ja jo nyt sain läppärungon asennetuksi. Ehkäpä toi ens talvena asentuu Dödsin slantin kylkeen.

    Voimanlisäyksiäkin korkeampi tavoite on saada isolohkoslantti käymään raa'alla RE85:llä ilman bensablandista. Vinkit edullisista, viinalle sopivista polttoainepumpuista ja regulaattoreista ovat tervetulleita.
     
  8. leksa

    leksa Gearhead

    Muuta en tiedä kuin että otin kerran jostain Fagon pakusta koneen ja siinä oli tuo samanlainen jyrkäle keskellä. En tullut punninneeksi kiertokankia tms. joten en tiedä asiasta mitään. Epäilimme silloin että se on kai jonkinlainen trukkiakseli. Ja jostain luimme silloin että se olisi hyvä automaatin kanssa.

    Siitä keveydestä olenkin jo puhunut, kun keventelimme vauhtipyörää kierrosherkkyyden lisäämiseksi. Kierrosherkkyys lisääntyi kovasti mutta sitkeyttä eil sitten ollut ollenkaan... ei mitään.., ei senkään vertaa Puhe on nyt sitten melkein vakiosta 225 koneesta ja kolmilovisesta. Vauhtipyörää piti loppujen lopuksi keventää tosi vähän ja käyttää samalla sitä kevyempää kolmisakaraista paineasetelmaa jäykemmillä jousilla ( 200g tai jotais sinnepäin )että sitkeys vielä säilyi. ( onneksi vauhtipyöriä riitti kymmenittäin )

    Mutta manuaalin kanssa laittaisin sen kevyemmän ihan ominpäin ajateltuna, jos noissa sitten painoeroa on vaikka näyttääkin.
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    Re: kytkin

    En oo trukkimiehiä mutta mun 65 Fyryssä oli 225 ja helkutinmoinen kytkin sekä koppa kolmeloviselle. Väitän että yli 10"

    Ps en ole varma mutta kytkinkoppa taitaa vieläkin löytyä kätköistäni ( on muuten valurautaa)
     
  10. leksa

    leksa Gearhead

    Toi juttu kiinnostaa ihan sikana. Kerro ihmeessä miten onnistut.

    Asiallisen näköinen paketti sulla ollu seinällä.
     
  11. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    hiano paketti tosiaan, vähä huanon kuvaustelineen oot löytäny, ettei vaan rupiaasi imusarja vuatamahan käsittämättömästi öljyä läpi, voi nimittäin tarttua vikoja:lol: anteeksi oli pakko piruulla, joskus nähäny liikaa sitä arkista pualta kyseisestä pyärä merkistä. mutta asiaan laittele tiatoja ja kuvatuksia kun oot erenny tavoottehes.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rapsaa tulee sitä mukaa kun installaatiossa tapahtuu käänteitä. Eikä tossa öljyjutussa ollut edes piruilun poikasta. En tota "kuvaustelinetta", mut sen vieressä seisovaa wanhempaa weljeään just tulin tallista elvyttämästä uusilla tilkkeillä...

    Mut osaase slanttikin tiputtaa. Ikinä en enää laita /6:n kansipahvia ilman, että se nostajalaakson puoleinen reuna tulee kansipahvin osalta kaksinpuolin silikonilla sivellyksi.
     
  13. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    no perkeles. mihinkä korihi oot laittamas tuata pakettia millä looralla ym. nokkaa ym. speciaalia??
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
    Viinansumutin tulee tähän lavettiin.
    On ollut latojakson jälkeen ajossa jo jonkin aikaa.
    Supersix225:ssa on isoilla venttiileillä paranneltu kansi, MP268 nokka ja tämmöset pakosarjat, joiden ansiosta ei kuulosta slantilta lainkaan. Automaatti.
    [​IMG]
     
  15. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    kaunista ja viälä 2d tolppa eli torellinen sporttikoppa ei vääntyyle niinku nitkun natkun ht, toki tuaki kannattaa jäykistehitsaalla ja rungot yhyristää niin kestää torquet paremmin. oikeen karehrin vähä. onse vaan komiampi kun serkkunsa mutta sehän on vaan mun miälipires.
     

Kerro tästä muillekin!