Malibu 1978-

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PetteriT, 5.12.2003.

  1. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Paljonko kannattaa maksaa?
    tyyppiviat?
    onko hyvä vaihtoehto ekaksi jenkiksi...olisi tarjolla 305 kasilla ja automaatti seisonut ainakin viisi vuotta...pyynti tuhat euroa...eli ylihintaa ilmeisesti on? koska pelleissä on ilmeisesti sanomista.
     
  2. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Ekaksi autoksi ihan hyvä valinta. Tekniikka on yksinkertaista ja osat suhtellisen halpoja.

    Tyypillisimmät ruosteongelmat ovat ovien alareunoissa ja rungon takaosassa. Kannattaa tarkastaa. Jos auto on seissyt 5v. ja poissa kilvistä oikea hinta olisi paremminkin 500-600€.

    Tsekkaapa myös tämä keskustelu:
    http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... 2&forum=30

    Malibuun pätee lähes kaikki sama kuin Caminoon. Kysele vaikka privana lisää jos kiinnostaa. Mulla on ollut noita G-korisia toistakymmentä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä toi 1000€ kuulostaa rankasti olevan yläkantissa, samalla rahalla saat kilvissä olevan hyvän piilofarkun, suosittelisin sellaista ensijenkiksi !
     
  4. Itselläni on tällä hetkellä 2kpl -78 malibua ja ruosteherkistä paikoista vois mainita, takarungon, ovien alareunat, takapenkin alusen, takapyöräkoteloiden juuret takapenkin alla. Mutta varmasti hyviä yksilöitäkin on liikenteessä. Yleensä vaan kova pyyntihinta. Ominvoimin kulkevien yksilöiden hinnat varmaan jossain 500-800€, tosin yleensä kilvettömiä ja jonkun verran mätiä. Mutta ei noita malibuja enää niin paljon liikenteessä näy, etteikö kannattaisi semmoista liikenteeseen laittaa.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    mikä on paras ekajenkiksi? Eikö paras ekajenkki ole se mikä miellyttää silmää ja siihen on varaa? Näin mun mielestä. Paras ekajenkki on vaikka hemicuda tai boss mustang jos vaan pätäkkää löytyy. Sinänsä offtopicc...
     
  6. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Unohda sikafarmarit. Tuollaisesta Malibusta voi jatkossa saada omansa pois, jos rakentelu parantaa auton kuntoa ts. joku muukin voi haluta sitä myöhemmin. Eli hyvä valinta. Jotkut jopa nelioviset oli yllättävän hyvillä varusteilla tuotuja: oli 2- värisiä, sähkölaseja(myös takatuuletusikkunat), sähköpenkkejä ym. Mahtuu pieneen talliin jne. Suosittelen lämpöisesti.
     
  7. hyde

    hyde Gearhead

    Tyyppivioista viellä sen verran,että huonolla
    tuurilla voi saada yksilön jossa takajarru-
    sylinterit on kiinitetty sokalla.Ajan myötä sitten jarrukilpi pehmenee ja päästää kiin-
    nitys sokan korkaamaan läpi,jolloin sylinte-
    rien männät ei enään osu kenkiin,ja jarru-
    nesteet tulevat pihalle(lue jarrukengille).
    Kiva homma korjata,eli joko ostat uudet
    jarrukilvet,hitsaat vanhan kelposeksi,tai
    hommaat korjaussarjan jolla sylinteri kiin-
    nitetään päälle tulevalla laipalla.Laipan
    kiinnitys pulteille porataan reijät läpi
    jarrukilven takana olevaan taka-akselin
    valuun,joten pitäis kestää.
    Tätä sokka kiinnitystä on tehty rinnan perinteisen '2-pulttia jarrusylinteriin'
    kanssa. Tosin Suomi yksilöissä on varmaan
    jo jouduttu tuo homma tavalla tai toisella tekemään.
     
  8. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Nyt tuli käytyä tekemässä "virallinen" ohiajo noin 5 metrin päästä. etulokarit oli irti, keula oli hieman korkeammalla eli ilmeisesti kone on nostettu pois. joten saa varmaan olla, kun ei ole kunnon tallia missä laittaa. Ja hintaakin on :sad:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Fakta on se että jos harrastaa harraste autoja niin kyllä siihen huussiin enemmän rahaa menee kuin siitä saa myytäessä. Mutta kaikki harrastukset maksaa
     
  10. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    JEp. tiedossa on tuokin seikka. Kallista on kaiken harrastaminen. Tuo autohifi on syönyt rahaa yhden jenkkiprojektin verran mutta kivaa on ollut. Joskus tuli puhetta vanhempien kanssa tuosta rahan työntämisestä harrastukseen. Vetosin siihen että paremmassa tallessa ne on stereoissa kuin viinassa :lol: vaikken viinamäen miehiä olekkaan.

    Faktahan on se että harrastaa mitä tahansa niin aina menee rahaa.
     
  11. Micky

    Micky Gearhead

    itelle ostin tollasen tekniikan takia...
     
  12. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Olisiko Malibusta sleeperiksi/pro touring autoksi?? koneiden puolesta varmaankin, mutta eikös noihin saa alustaankin aika jämäkkää palikkaa, pitäsi taipua mutkaankin ja pysähtyä myös.

    2-Malibuja ei taida suomessa riesaksi olla, mutta entäs muut G-bodyt kaksi ovisena????
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14.  
  15. back in black

    back in black 1st gear

    toi malibu on ihan yes saa tehtyä vaikka mitä. itselläni on -78 ex 4d sedan. muutettu joskus ?. ovia pidennetty kattoa laskettu vähän takatolppia siirretty eteenpäin. eli nykyään 2d sedan (coupe) tekniikka on 350+350. mutta kun vieressä seisoo toi avo missä 454+400 että vaihtaisko tekniikan keskenään.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkohan näitä 78- uudempia Malibuja Suomessa isolohkolla kulkevia?
     

Kerro tästä muillekin!