massat tuontiautossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jukkis83, 23.8.2010.

  1. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    "JJ kirjoitti:
    Tommosta kilpeä ei noista löydy ja tähän mennessä on kyllä vaaka löytynyt joka konttorilta...mahtannu laiskuus iskeä katsuriin.
    Tota edellistäkin katsastettaessa kyseli moista kilpeä ja merkkasi sen ensin puutteeksi mutta totes itsekin ettei semmoista paperia varmaan löydy.Lyötiin sitten vaa´at lattialle ja punnittiin...

    Ei muuta kun jostain kaivat samanlaisen auton reknumeron ja sanot että katsoo koneelta sillä tarvittavat tiedot.Jostain syystä eivät pääse AKE:n tiedostoihin suoraan käsiksi vaan tarvitaan tuo rekkarinro... "


    Oli toiselta palstalta tuo edeltävä. Tietääkö joku että jollain katsastusasemalla olisi tehty noin? Oli tarkoitus katsastaa oma vasta keväällä mutta tulli vaatii massat autosta. Lähetin ne heille samanlaisen auton perusteella mutta ei käynyt (Kysyin massat omistajalta). Ehdottivat tullissa kysymään katsastuskonttorilta leimaa toisen auton perusteella tehtyyn todistukseen. Kysyin mahdollisuutta hakea vastaavan auton massat rekisterinumerolla, mutta pitää kuulemma olla sama valmistenumero. :eek:
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    On tehty. Ja löytyi ainakin joku vuosi sitten jopa merkin ja mallin perusteella. Kysessä oli rekisteröinti eikä mikään autoverohässäkkä.
     
  3. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Voisi päätellä että "Tuo se reilu 200 euroa tänne niin haetaan tiedot. Tehdään se rekisteröintikatsastus siihen samaan hintaan."

    Reilu meininki...
     
  4. amalo

    amalo Gearhead

    Hehheh juuri näin. Ei muuta kuin etsimään konttoria jossa saa palvelua. Omassa tapauksessa ei ollut ongelmia kun aloitin sen rekisteröintikatsastuksen heti, tiesin ettei mene läpi mutta sain kumminkin tullille kopion rekisteriotteesta johon massat katsottiin konttorilla kannasta vastaavasta katiskasta merkin ja mallin mukaan. Uusintanäyttö kuukauden sisällä, muuten olisi tuo rekisteröintikatsastusmaksu mennyt uudestaan maksuun. Eli konttorilta saa kyllä massat, mutta missä löytyy palveluhalukkuutta - vai vaativatko aina rekisteröinnin aloittamisen?
     
  5. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Sehän mullakin on kun tiedän ettei se läpi mene. Tai ainakin se on melko epätodennäköistä. Sit tarttis kauheella kiireellä rempata ja sitten onkin jo talvi. Silloin olisi ollut aikaa.

    Kysyin tullilta autoverotuksen peruuttamistakin...140 EUROA + 5% verotusarvosta. Selitin suunnitelmani maksaa autovero tänä syksynä ja rekisteröidä auto vasta ensi keväänä myös Vuosaaren tulliin autoa hakiessani. Siellä vaan nyökyteltiin ystävällisesti...voi tosin olla etteivät tienneet.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No kun lähdetään siitä että euton pitää olla verotettaessa ajo- ja liikennekelpoisessa kunnossa niin miksi se pitää verottaa nyt?


    "Verotus toimitetaan vain liikennekelpoisesta ja tyydyttävästi yksilöitävissä olevasta ajoneuvosta. Jos puutteita huomataan, verotus toimitetaan vasta niiden poistamisen jälkeen."


    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
     
  7. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Hmm...mielenkiintoinen pointti. Onkohan mulla mennyt jokin säädös ohi. Siirtolupahakemuksessa kun edellytetään että autoveroilmoitus annetaan viiden päivän kuluessa mutta ei puhuttu mitään katsastuksesta.

    Toisaalta en mä ymmärrä mitä helvettiä se tulli tekee niillä massoilla. Tehot ja korimalli on tiedossa joten eiköhän sen autoverotuksen luulisi onnistuvan ilmankin massoja. Olisi paljon selkeämpää kun sanoisivat että se pitää katsastaa ja sillä siisti.

    Onhan auto ajokunnossa mutta käsittääkseni jokaisesta Suomeen tuodusta Torinosta on jouduttu vaihtamaan ohjaussimpukka. Alkaa autoa varten varattu rahakirstu kumisemaan tyhjyyttään joten ei huvittaisi osia tilailla. Pitänee vaan nöyränä mennä katsastuskonttorille kokeilemaan. Eihän sitä tiedä vaikka menisi läpi.
     
  8. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Autovero lasketaan kokonaismassasta noille vanhoille ja sen takia tarvitaan tuo tieto tullille.

    Ja täälläpäin ainakin konttorit on kiltisti mitannut akselimassat autosta ja laskeneet siitä kokonaismassan. Mitään tarroja tai kylttejä ei ole vanhoista autoista kyselty eikä käsketty etsiä minkään samanlaisen auton tietoja.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Auton omapaino + oliko se 75kg per matkustaja? On toiminut täälläkin
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Ei toimi täällä :(
    Ehdotukseni vaa'alle ajosta ei sopinut ollenkaan tänään, niinpä nyt on 2 paikkainen (plus tilapäisistuimella 2) ainakin riittävällä kantavuudella, 470 kg :mad: :mad: :argue: :wc:
    Kantavuus saattaa olla suurempikin, mikäli omapaino on tyypitettyä pienempi :odroll:

    Olisikohan sillä ulkomaalaisomisteisen konttorin 265 euron taksalla saanut jo punnituksenkin, kun 115 eurolla ei saanut :p
     
  11. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Miksi se simpukka on pitänyt vaihtaa? Väärä väri ja ruma hitsisauma vissiin? :eek:
     
  12. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Enpäs tiedä miksi on jouduttu vaihtamaan. Sellainen tuntuma on jäänyt että aika monesta on jouduttu. Parista omastakin jenkkilän ehdokkaasta olisi kuulemma pitänyt. Jos omani jää siitä kiinni niin kerron kyllä syyn. Katsastus on 9. syyskuuta.
     
  13. MALKAMÄKI

    MALKAMÄKI 1st gear

    Onkohan nyt simpukan sijaan kyse kuitenkin rattiputkesta ja rattilukosta joka pitää olla -68 alkaen?
     
  14. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

Kerro tästä muillekin!