mb w123

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pontiac safari, 12.9.2008.

  1. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    itsekin köröttelin viikko sitten 420km 4,5h. syy miksi kesti noin kauan oli että piti välillä käydä täyttämässä auton takaosaa romulla ja syömässä
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Mulle se on kertonut myös edellisen omistajan hehkupäivityksestä jossa lankahehkut oli korvattu tappihehkuilla ilman relettä... ei oikein jaksanut. Releen kun pisti niin avot.

    Samoin se on kertonu siitä miten startista voi olla ties sun mitä just sen verran paskana että ko. paikan korjaamalla pyörittää taas kunnolla ja lähtee käymään.

    Mut kyllä se joskus tosiaan kertoo siitäki että kone on hivenen sohlo.
     
  3. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    sanokaas hagertit miksi kuskin puolen kaukalomatolle tulee vettä? konehuoneen puolella olevan lämppärin ilmanottokotelon kumitutin takana ei ollu lehtiä/neulasia. kyseessä farkku kattokaiteilla eli onko kumit hapristunu vai uittaako tuulilasin tiivistettä myöten johonkin ja tiputtelee armottomassa kaatosateessa kojetaulun takana kaasupolkimelle?
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Yks normaalihko ominaisuus on se että tuulilasin nurkasta sadevesikourun alapäästä sinne konehuoneen puolelle menevä rööri on täynnä neulasia, lehtiä tai pitempään olleena kompostoitunutta multaa. Mä löysin omastani aikanaan tuolta jopa kastematoja elämässä muutaman nyrkin kokosessa multapaakussa. Ei ollu hetkeen kukaan putsannu. Se vesi voi kulkeutua tuolta aika ihme paikkoihin, jos noi rännit ja röörit on tukossa. En ihan tajua et miks se on pitäny tehdä just tuollaseksi.
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mulla olisi W123 5-pyttynen Dieselmoottori tallissa,jos joku huippukonetta vailla?
    Se on täydellinen,startti vain puuttuu.Laturi+hihnat,kaikki paikallaan.
    Koneessa on kaikki tehtaan tarkastusvärit selvästi näkyvissa,myös hihnapyörissa yms.ruosteeton,lämpimässä säilytetty.
    Kone on trukkilavalla pystyasennossa,missä se on ollut vuodesta 1983.
    Tämä yksilö on varustettu vetolevyllä,eli automaattivaihteisesta..
    Ja kilometrejä tämä moottori on taittanut 18400km.
    Hintaa olisi 500e.
     
  6. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    kompastun aina tallissa toyotan vesijäähd turboon ja kävi mielessä että saiskohan sen mitenkään rakennettua tuohon 240d:n omaan pakosarjaan kiinni. onko kaikki aina käyttäny sitä turbomallin 3pultti laippasta pakosarjaa johon saa garretin kiinni suoraan?

    hiukka ahdasta akku kannattais vetää hyttiin ja hydrauliikan säiliö keksiä sivummalle...
     
  7. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    nyt apuja tarvitaan: mb 123 farmiin vaihtamassa taka alatukivartta. sedanissahan, jossa on normi iskarit takana, niin pystyy sen alapään kiinnityksen kääntään 90 astetta ja se korvake tulee tukivarresta silloin läpi.

    mutta farmarissa on automaattinen hydraulinen tasonsäätö ja iskarit pitää pujottaa tukivarren läpi. yläpäässä on öljyputken junttuuri siellä jousilautasen yläpuolella. onko mersulla herr Konstruktör keksinyt että se iskari pitää lyödä joka kerta paksaks että saa huoltaa tyyliin Alles raus eli kaikki uutta tilalle. ei sitä nippaa pysty ruuvaan auki mitenkään sieltä jousen yläpuolelta. kävi mielessä että voisiko sen reiän rälläköidä isommaks tai jotain.

    toiselle puolelle olikin jo aiemmin vaihdettu sedanin alatukivarsi koskapa jarrukilpi oli avattu ja hitsattu yhteen. ja siinä on tuo reikä sellanen suorakaiteen muotonen eikä neliö niinkun farkussa pitää.
     
  8. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    ^ jaa, kukaan ei tiedä. pitänee kai sit rälläköidä lentävällä iskarin kohdalta vanha tukivarsi poikki. ja tehdä varaosa-autosta purettuun riittävän iso reikä jossa sopii se alakappale kääntymään(onpahan psxksi mennyt kallis hydrauli iskari jolla mittailla) :poff:
     
  9. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    no siellä takapenkin takana olikin huoltoluukku josta junttuurin sai auki. nyt on tukivarsi irti ja alakerrassa odottaa jarruhilujen siirtelyä. veikeen näkösesti 4cm kuperaksi levinnyt tukivarren alapää. :odroll:
     
  10. RENO

    RENO 2nd gear

    Kysele tuolta seuraavan kerran
    http://www.mese.fi/
     
  11. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    nå jåå. onkohan 82vm 240d:ssä ns venyvät kannenpultit vaiko eikö? mä ruuvasin (30 asteen pakkasessa) vanhat torx kantaset pultit annettuun momenttiin... eli meneekö poikki ku käyttää lämpöseks ja jälkikiristää eli vetää uudelleen 7/9/10kg:eek:on? entäs ne 8mm kuusiokolokantaset näitten vippapukkien pultit?
     
  12. HRTP

    HRTP Gearhead

    eipä ole mun mielestä venyviä pultteja näissä vekottimissa
     
  13. onre

    onre 3rd gear

  14. RENO

    RENO 2nd gear

    Venyvät tai ei vaihtaisin kuitenkin uudet. Hintaa ei kuitenkaan ole pultti sarjalla kun vajaa 30e. Säästää vit...sen määrää melkoisesti siinä vaiheessa kun pultti napsahtaa lohkontason alapuolelta poikki.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ja taka akselilla pitäis olla lehtijouset ja rumpujarrut. sit lähentelis täydellisyyttä :mad:

    :pinup: sanoi että häntä hävettää näyttäytyä w123:ssa ja että tuntuu kun ois puoltoistasataa vauhtia vaikka satasta mittari just näyttää... puslat...

    valitti auton äänekkyyttä ja repsikan penkin repsahtaneisuutta. sano että hänellä ei ole tarpeeks leveä /c. tuumasin että tietyn etnisen vähemmistön valtet ja mantat siitä syystä suosii kyseistä merkkiä. rouva tuumi että ei se levee hame tarkota että siellä alla on yhtä levee... :rotfl:
     
  16. 528

    528 Gearhead

    Itse olen elämäni rajuimmat kyydit saanut W123 mersun kyydissä. Kiskoi ihan hulluna... :eek: No toki sama auto meni vartinkin 12 sekunnin aikaan 8)
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ottaisiko joku ystävällinen sielu mitat 123:n MB:n tuulilasista ja postaisi ne tänne? Korkeus keskeltä ja leveys ylä ja alareunasta riittää.
     
  18. kuula

    kuula Gearhead

  19. mando

    mando 3rd gear

    löytys w123 uudet kybin yksiputkiset(jäykät) kaasuiskarit eteen,
    H. 130€, tiukka hinta, Kuopion seudulla.
    yhteydenotot yv:llä
     
  20. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] tuossa muutama foto omasta w123 coupesta..vanteita vähän vaihdeltu mutta tekniikka pelaa hyvin..mitä nyt kaasari pikkasen paskanen :-?..mukava pikku coupe :p
     

Kerro tästä muillekin!