Meneekö överix, tojoota hilux...??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja -kk-, 23.12.2008.

  1. -kk-

    -kk- Gearhead

    On vähäsen työn alla käyttökottero tojoota hilux takatuuppari vm.87 (pikkasen peltihommia...).
    Mattamustat värit jo ostettuna...

    Jos laittas kesätassuix jotakin isompaa ja näyttävämpää :rotfl: .

    Esim.
    http://www.offroadtarvike.net/index.php ... ge_noprice

    Noi 8x15".

    Onko kellään kokemuksia takaveto hiluxista muilla renkailla ja vanteilla kuin vakio 185C14"??
    Minkälaista settii ollu alla porukoilla??
    Meneekö muilla kuin vakioilla aivan paskax ajaa...??

    Ajan pääasiassa pelkkää matkaa tolla kotterolla tyhjillään, ilman kuormaa.
    Ja alustaa on jo korotettu jonkin verran, joten vakiotassut näyttävät sirkkelinteriltä...

    Kesät talvet suhataan vehkeillä, joissa on lehdet takana ja vääntösauvat edessä :lol: :lol: :lol: .
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    En usko että toi parantaa takavetosen ajettavutta mut tiedä sit huonontaako paljoa :-?
    Ite tekisin tollasen "vajaavetosen" pikupin kanssa kuitenkin toisinpäin eli madaltaisin sen alustaltaan enämpi lowrider tyyliin ja sitä rataa 8)
     
  3. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Jos ajetaan pelkkää matkaa maantiellä miks piti mennä korottaan? Isot kumit lisää kulutustakin ja tuskin ajotuntuma paranee.
     
  4. smuige

    smuige Gearhead

    ilman muuta isompaa nakkia kehiin, itse menisin kyllä vielä isompaan tyylin 16" ja auto tonttiin mutta ihan miten tykkää. Mun mielipide on että ajettavuus paranee huomattavasti henkilöauton renkailla JOS tyhjänä tai kevyesti kuormattuna painelee. Pakun renkaat toki sitten jos kuormattuna reilusti jatkuvasti. Valitse vaan sellaiset renkaat että kantavuus riittää niin ei tule ongelmia lain suhteen.
    Itsellä kokemust chevyn s10 pikkarista eli samaa kokoluokkaa ja oikein hyvä ajaa 215-55-16 renkailla 16x8 vanteilla, oikein hyvä jopa reilulla ylikuormalla.
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Itellä oli 235/75-15 pickupissa ja olivat ihan passelit,mukavat ajella ja halvat ostaa.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Juu täytyy kyllä itekkin sanoa että en takavetopikappia lähtis korottaan vaan ennemmin laskemaan. Nelivetoset on sitten asia erikseen, niitä melkeenpä pitää korottaa.
     
  7. orvivee

    orvivee 1st gear

    Juurikin näin...


    Nelivetoisen laskeminen ja takatuupparin korottaminen ovat pyhäinhäväistyksiä pahimmasta päästä. :soosoo:
     
  8. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    paitsi takaa korottaa ja ehkä madaltaa keulasta jos kyseessä esim. vanha volvo, deksu, kadetti....
     
  9. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kaverilla tommoset 10x15 vanteet.
    BFG mutiaiset 33x12.5 kumit alla.
    On kylläkin nelikko 2.4D ihan ovat kuulemma hyvät ajaa.
    kulutuksesta vaan että 6.2D fleetside nelikko nenee pienemmällä kun hiluxi :D
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    205-14c:toist menee viel ihan yhin eikä äikä näytä hölmöltä!! eikä maksa sen enampi kuin 185-14c
     
  11. -kk-

    -kk- Gearhead

    Eipä tuota duunimatkoo tule ku rapiat 500km/vko.
    Ku meinas ottoo etupalkki aina noilla mettäteillä metätysaikaan osumaa ja oli todella p#ska ajettava ku oli perä taivais ja nokka muasa...
    Nyt on silleen nätisti vaterissa koppa tai jotain.

    Joo, sukulainen tarjos järkihintaan (lue halvemmalla) uusia 7x14" mangelsseja, joten niille taijan pyöräyttää 205R14C M&S:ässät contit.

    Eihän näillä tojotilla ajelis jos ei ois persaukinen...
    Maalaiset joutuu ajaa näillä raktoreilla pö:llä koska ollaan pa thänx vor thö eu...

    Illan jatkoja ja jouluja!!!
     
  12. 9000

    9000 Gearhead


    Mihin toi ny perustuu? Ookko ottanu huomioon että kokonaisvälitys-suhde kasvaa. Matkamittari näyttää perunoita ja kuljettu matka on suurempi kuin mittarin näyttämä. Todellinen kulutus voi pienentyäkin varsinkin jos autossa on turhan tiheä perä.
     
  13. -kk-

    -kk- Gearhead

    Välitysten kasvamista ittekkin hommalla alunperin hajin.
    Onnex 5vee loota.
    Mutta toisaalta leveys lisää ilmanvastusta ja vierintävastusta...

    Aivan sama vastukset tolla kuutiomuotoilulla mitä toikin tojoota edustaa...
    Jouluja!!

    PS.Miula ei tosin tossa tojootassa toimi nopeus/matkamittari, mutta silti kulettaa minnuu hyvin paikasta toisseen. Trippimittaria tuossa ei etes oukkaan :rotfl: .
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No tuolla Laukaan kirkonkylällä liikuskelee sellainen vaaleanpunainen hiluxi, jossa 20" vanteet alla.Takavetoinen tietysti. Vilkaisin joskus rengaskootkin mutta enpä nyt enää muista.
    Enpä kyllä tiedä liikkuuko Aki itse overdrivella, voisi ehken kertoa ajo-ominaisuuksista.
     

Kerro tästä muillekin!