Mersussa on ovilukko-ohjattu automaatti!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tomimk, 3.4.2004.

  1. tomimk

    tomimk 1st gear

    Kaverin mersussa automaatti ei tahdo laittaa nelosta silmään mutta kun laittaa ovilukon päälle niin loota toimii. Kyseessä on alipainelukot ja alipainetoiminen loodan ohjaus. Pikkuvuoto lukoissa ja loota sekoo... Ei jenkit täydellisiä ole mutta jotkin asiat toimivat... Säälittävä esitys.
     
  2. ipe

    ipe Gearhead

    Kyllä "Kolmasvaltakunta"keksii :grin:
     
  3. tomimk

    tomimk 1st gear

    Eikä mersun alamäellä näy loppua... Räikkönen pysäytti toissakisassa hajonneen vermeensä kanssa 2 muun mersun "pacecar" viereen, Toimittaja tokaisi että tuossahan on kolme mersua samassa kuvassa! :wink: :wink:

    _________________
    Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tomimk 2004-04-07 20:47 ]</font>
     
  4. rokkikati

    rokkikati 1st gear

    Ajoin ensimmäisen ja viimeisen vuoron farmari Mersulla ja sen hirveempää mulla ei oo ikinä ollu. Eikä ollu ees automaatti. Mikään mun järkyttävistä romuista ei oo ollu yhtä karmee ajettava kun se, niskatki oli niin kipeet seuraavana päivänä ettei pystyny päätä kääntää. Tosin Sprintterillä oli ihan ok ajella, siinä oli sentää Mersun hämärä automaattivaihtaja... :grin:
     
  5. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Tuohon alkuperäiseen mersua yhtään puolustelematta. Kun tuolla keskieuroopassa on autoihin tapana(ainakin suurimpaan osaan ja muutamalla valmistajalla) laittaa esto, että auto ei liiku jos ei ole ovet lukossa. Tuosta mersusta on luultavasti sellainen purettu sitten pois, kun Suomen laki ei sitä salli ja sitä ei ole tehty kuitenkaan kunnolla niin on jäänyt tuollainen "jäännös" vanhasta. Tai sitten ei arvailuja arvailuja.....:smile:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No,usealla vähän vanhemmalla MBllä ajaneena en voi ku ihmetellä.
    Kun vertaa esim 80-luvun mersuja mihin tahansa muuhun samanikäseen autoon jenkit poislukien niin kyllä niissä vaan eroa on mersun hyväks aika lailla.
    ne muut ovat semmosia rimpuloita että huhhuh.
    Oli sitten isompi tahi pienempi Volvo tai
    Ooppeli.
    Karmeimpia ovat japsit.Ja nythän puhutaan
    siis 80-lukuisista.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    70-lukuiset ja vieläkin 80-luvun alussa mersut olivat kunnon autoja verrattuina uusiin ylimakeaihin mersuihin verrattuina. Niin ylimakeita, että suorastaan hapanimelöitä.
     
  8. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Se oli kyllä Coulthard, jos asialla nyt mitään väliä on :grin:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös se ole niin päin, että ovet menee itsestään lukkoon kun auto lähtee liikkeelle, eikä niinpäin, että auto ei lähde liikkeelle, jos ovet ei ole lukossa. Ja onhan noita suomessakin, mutta ei taida olla vakiona monessakaan, kun täällä ei autoja ryöstetä keski-euroopan/usan malliin kovin usein.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pari vuotta sitten mersuis oli ongelma esim taksissa jos ´kännykällä soitti takapenkiltä ni laatikko sekos.. Taitaa samoja ongelmia olla gestapolla vieläkin, ku eivät saa f1 johtotähteä rockkaamaan..
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Varuste löytyy minunkin buickista tosin se ei ole toiminnassa. Varmaan löytyy monesta muustakin. Sinne rattiputken päälle tulee keskuslukon ohjausjohto. Varmaankin samoihin härveleihin, kun se käynnistyksen esto vaihde päällä. Ei ole tarkemmin tullut katseltua.
     
  12. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Isäukon 123 koppaisessa 300D mursussa oli samoja oireita. Tuommoisessa pyydyksessä kun toimii alipaineella valojen korkeuden säätö, keskuslukko, moottorin sammutus, jarrutehostin ja vaihdelaatikko ja kun kaikki ovat vielä samassa piirissä, niin ongelmia on tiedossa. Ukon autossa temppuilu alkoi löpötankin luukun lukosta. Jossain vaiheessa moottori ei pysähtynyt jos jarrua piti pohjassa ja vaihdelaatikko rytkäytteli vaihteet silmään niin että niskaan koski. Aikansa rytkäyteltyä turbiinin kaula halkesi, joten tomaattimursun alipainevuodot kannattaa korjata. Osaltaan laatikon antautumiseen saattoi vaikuttaa auton käyttö metsätyökoneena kesämökillä. Se hurja veti sillä tukkeja pois vatukosta.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Uskoisin että meillä jokaisella kostuis silmät kyynelistä silkasta ilosta jos päästäis vaikka uutta amg55sta "taksia" puikottamaan...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onks se joku Unimogin kaltainen työkone?
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    jep ja mankkaan on integroitu pysyvästä golden rocknroll hits!:)
     
  16. LilRedTruck

    LilRedTruck 1st gear

    Työn puolesta joutuu "puikottamaan" kaikenlaisia kikottimia, eikä AMG55 saanu kyllä silmistä´kään´ vettä valumaan. Jos sen hinnalla ei sais edes kohtuullisen hyvää autoa ois se vielä enemmän kusetusta. Autoja joissa on enemmän "munaa" saa kolme amg;n hinnalla. Se että auto on täynnä kaiken mailman häksättimiä jotka kymmenen vuoden ikäisinä ei toimi ei tee siitä vielä vesiä vuodattavaa vehjettä.Toi taksi vertaus oli osuva.NOTHING BEATS CUBIC INCH´S
     
  17. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Tuttua kauraa. Mulla oli muutama vuos sitte 80-luvun alun 300 turbofarkku automaatilla jossa oli kans alipaineiden kanssa ongelmia. Kerran meinasin myöhästyä intistäkin lomilta palatessa kun parkkiksella kone ei suostunut sammumaan edes siitä pumpun kyljessä olevasta sammutusvivusta. Lopulta väänsin polttoaineletkun linttaan niin johan sammui. Muuten oli kyllä pirun hyvä auto ajaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HRA-47 2004-04-13 09:31 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!