MG MGB Roadster - BritishCar - Tiedättekö?

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja BBTKA, 8.11.2004.

  1. BBTKA

    BBTKA 1st gear

    Olisi mahdollisuus ostaa suht. halvalla MG MGB Roadster, vuosimallista en tiedä vielä, mutta luulisin alle 1980 malli.

    Mitähän pitäisi ottaa huomioon, että ostaako/ei osta..? Luin jostakin, että MG:n moottori ei välttämättä olisi suomen bensiinilaaduille sopiva eli käyttäisi lyijyllistä? Mistä sen sitten tietää kunhan pääsen konepellin alle? Papereita ei ole toistaiseksi, joten niistä ei tietoja saa.

    MG:hin kuitenkin tuntuu saavan osia ihan suomalaisista webbisivustoista, joten olisiko niin, ettei sen varustaminen ihan miljoonabisnekseksi koituisi?

    Irrotettava kate tuntui olevan lujaa laatua, mutta pohja taas toisaalta oli tipahtanut irti :) Tekniikastakaan ei ole vielä tietoa, mutta sempä vuoksi kyselenkin, mitä pitäisi tarkistaa, kunhan autoa tutkimaan pääsee..?
     
  2. WBBC

    WBBC Gearhead

    Kannattaa etsiä jostain joku joka tuntee kyseisen merkin tarkasti.
    Muuten voi tulla ikäviä ja ylitsepääsemättömiä yllätyksiä.
     
  3. BBTKA

    BBTKA 1st gear

    Semmosta vähän toivoin, että täältä löytyis..
     
  4. heikkik

    heikkik 1st gear

    http://mgaguru.com/mgtech/index.htm

    tutustupa tuohon linkkiin.seassa jotain ehkä tuostakin mallista
    itsellä ei juuri tuosta mallista ole kokemusta mutta
    ikäluokan avobritit melko kinkkisiä hitsattavaksi.avokorin pitäminen kuosissaan aina kovakattoista haasteellisempaa,vaikka tukisikin.
    moninkertaisia päällekäisiä peltejä, ihme koteloita,limisaumoja ja takuulla ruosteessa joka välistä.
    toki poikkeuksiakin on mutta sivusta seuranneena muutaman brittiavon kunnostusta voisin kuvitella että peltityömäärä on mittava ja vaikea.
    vaikka auto onkin päältä kaunis.
    jos pitää peltitöistä niin varmasti hauska tapaus. itse ostaisin mielelläni.
    brittiläisen terästeollisuuden osakkeisiin kannattaa aina sijoittaa.

    tekniikkaahan on saatavilla halvalla. tuore kone 2 vuoden takuulla
    alle 900 puntaa
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    tiedä sitten vastaako odotuksia tai puheluun, mutta kaiva visuvesi oy:n
    tj.n numero ja kyse...
     
  6. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

  7. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Taitaa tätä nykyä olla harvassa maat, joissa lyijyllistä bensaa myydään, joten ei ole ainoastaan Suomen ongelma. Jos moottori ei alunperin kestä lyijytöntä, niin varmuutta sopivuudesta ei saa kantta avaamatta (täytyy olla lyijyttömälle sopivat istukkarenkaat). Itse en lähtisi a(r)vailemaan, vaan pistäisin suosiolla lyijynkorviketta tankkiin, niin olen tehnyt tähänkin asti vanhempien autojen kohdalla.

    Vastikään tuli TV:ssä ohjelma, jossa todettiin MGB GT:stä, että ei kestä lyijytöntä, liekö sama tekniikka?
     
  8. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Tietojeni mukaan (Englannista eri lähteistä) MG:n B-sarjan moottori kestää kestää kevyttä harrasteajoa nykybensoillakin. Jos ajaa paljon, kannattaa asennuttaa seetirenkaat. Näin olen itsekin tehnyt http://www.elisanet.fi/tomi.lundell Lisäaineista paras on kuulemma Octane Supreme, lisää reilusti puristuskestävyyttä ja sisältää kumma kyllä sitä ihan oikeaa lyijyä. Tämä tieto ei perustu omaan kokemukseen, vaan MG-keskustelupalstoilta bongattuun tietoon.
     
  9. 75b

    75b 3rd gear

    Oma 75-mallinen MGB:ni on kotoisin Kaliforniasta, ja siinä on uutena ollut katalysaattori. Minusta tämä tarkoittaa, että siinä voi silloin käyttää lyijytöntä bensaa. Ajan itse 98-oktaanisella, jolla auto toimii ihan hyvin. Kokeilut 95-oktaanisella ovat johtaneet tajuttomaan jölkikäyntiin. Englannista peräisin olevissa yksilöissä ei kaiketi kattia ole ollut, joten niissä saattaa olla tehdä kansimuutoksia.
     

Kerro tästä muillekin!