Mikä loota??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SB, 20.4.2005.

  1. SB

    SB 1st gear

    Mikä tyyppinen automaatti (3 tai 4 v.?) mahtoi olla alunperin -64 vuotisen Chrysler 300 (ei kirjainta!!) 383 jatkeena. Miten vaihteensiirto on toteutettu? (Vaijereilla, tangoilla) Shifteri vai nappiautomaatti?
     
  2. SB

    SB 1st gear

    Joo, minäkin olen kuullut, että olisi mahdollisesti vaijereilla. Hieman vaan epäilin tuota. Oliskos jollain keinoa tai konstia millä sais vaihteet päälle jos noi vaijerit on poikki?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    64 on viimeinen Torque Flite vaijeriloota. Kahta mallia on ja molemmat 3 vaihteisia. Jos vaijeri poikki niin ei siitä taida pykälää päälle saada koska vaijeri menee lootan sisään eikä siinä ole sellaista ulkoista vipua mikä on 65 ja uudemmissa. JariV oletko varma että se Polaran loota on 727? Mulla on se käsitys että tuo on vain Torque Flite ilman 727 numeromerkintää. Se näyttää seiska-kaks-seiskalta, mutta sisäkalut ei ole vaihtokelpoisia ja kuoret tuossa on rautaa. Painaa pikkaisen enemmän kuin alukuorinen 727. 65 tuli 727 Torque Flite, mutta onko vanhemmat?
    Samoin 64 kuutosen perässä oleva pienempi vaijeriloota näyttää 904 lootalta, mutta sama juttu sisäkalujen kanssa. 64 lootissa oli vielä kardaani kiinni laipalla. 63-64 taitaa olla jo käsijarrulla mitkä on takarummuissa eikä laatikon päässä missä se oli ainakin vielä 61-61 malleissa?

    Onks sulla vaijeri katki? Mulla oli noita pari ja ne meni vuosi sitten 64 raadon mukana Orimattilaan. B Toy Lahdesta haki siitä jotain osia ja sen kautta vois kysyä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Torqueflite "A" on valurautaa ja viimeiset oli -61. Torqueflite "B" on amuliinia ja eka tuli kutvoseen jo -60 ja kasiin vissiin -62. Rautakuorisen osat ei sovi aluun ja päinvastoin 8) .
     
  5. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulle tuli se loota kyllä- ja meni sitä tarvitsevalle.
     
  6. SB

    SB 1st gear

    No niin, nyt pääsin kurkkaan auton alle. Laipallinen loota sieltä löyty. KIITOS!! äijille tiedoista ja avusta!
    Jostain nettipalstalta olin lukevinani (ymmärtävinäni :-? ) että noissa lootissa olisi kaksi vaijeria: toinen P-asentoa varten (lukittis laatikon???) ja toinen vaihteen valintaan.
    Perskeles kun en oo noihin tomaatteihin oikeen aikasemmin tutustunu!! :oops:
    Mistähän noita vaijereita vois mahdollisesti kysellä?.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Rebel58; '65 oli vielä vaijeriloota vaikkei nappeja enää ollutkaan, kuitenkin spoorikardaanilla. Ja loota vanhanmallinen etu ja takapumpulla.
     

Kerro tästä muillekin!