Mikä maali jarrupääsylinteriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jakulepi, 2.1.2014.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mikä olisi hyvä jarrunesteen kestävä maali/menetelmä värjätä jarrupääsylinteri, jotta lopputulos vastaisi kutakuinkin alkuperäistä harmaata valurautaa (GM)?

    Eastwoodin Brake Gray ei ole vastaus, sillä se vaikuttaisi olevan sävyltään silkkaa vannehopeaa enkä kelpuuta sitä tässä tapauksessa.
    [​IMG]

    Lopputuloksen tulisi näyttää pikemminkin tällaiselta
    [​IMG]
     
  2. GMies

    GMies Gearhead

  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kiitti vinkistä.
    Kestääks toi jarrunestettä?
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Taitaa olla harvassa maalit jotka kestää jarrunesteen.
    Helpoin tapa on putsata huolella tinnerillä ja päälle muutama kerros puolikiiltävää lakkaa. On meinaan metallin värinen. Toimii ainakin omassa Valdossa.
     
  5. GMies

    GMies Gearhead

    Jos tarkoituksesi on maalata säiliön sisäpuoli, niin ei kestä ja säiliön sisäpuolta ei missään nimessä kannata maalata. Säiliön ulkopuolella kestää, koska mahdolliset jarrunesteroiskeet yleensä pyyhitään pois. :odroll:
    Ko. maali käy moniin muihinkin entisöintikohteisiin, jotka ovat alun alkaen olleet ilman pintakäsittelyä.
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Jees, ulkopuolelta toki.
    Noita roiskeita lähinnä mietin, mutta poishan ne pyyhitään sattuessaan ja POR-15 maalit lienevät muutenkin sietävämpää sorttia...
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitenkä se Calyx-tahna jota hierotaan valurautapakosarjoihin?
    Ainakin ulkonäön puolesta pitäisi olla oikeaa kamaa.

    Googlaa Calyx exhaust, niin näet millaista pintaa sillä saa valurautaan.

    Mulla on sitä jossakin ylimääräistä, jos ei löydy kaupasta.

    Edit: Tuossa näköjään on vedetty myös jarrupääsylinteriin:
    http://lugnutz65chevystepside.weebly.co ... ssing.html
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tääkin on hyvä vinkki. Kiitos. Hyllyssä odottavat myös valusarjat vastaavaa pintakäsittelyä. Näyttäisi tuota olevan tarjolla ihan suoraan Eastwoodilta tilaamalla. Suomalaisista jälleenmyyjistä ei havaintoa.
     
  9. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Oon vastannu joskus saman kaltaiseen aiheeseen aiemminkin muistaakseni, mutta itse laitoin uunimustaa. kaks kerrosta siveltimellä parin päivän kuivumis ajalla välissä. tuotteen nimestä harhaan johtavasti päätellen sylkkyyn tuli kuitenkin matta ja lakkamainen pinta mikä kestää jarrunesteen. todella orkkis look mun mielestä.

    http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... =uunimusta
     

Kerro tästä muillekin!